computer genstarter af sig selv

  • Hey allesammen.


    Jeg har for nylig installeret xp og de nødvendige programmer.
    Da den så igen 2 dage efter (nu her den 2. april kl. 23:56) genstarter igen, efter jeg endnu engang havde installeret xp ved jeg simpelthen ikke hvad der kan være galt.
    Der kommer INGEN fejlmeddelse, den genstarter helt normalt.
    Tror ikke det er software, for havde kun lige det nøvendige, og der kommer ikke nogen fejlmeddelse, og der er ingen problemer med noget som helst, før den genstarter.
    Hvad kan det være?


    Være venlig at hjælpe mig!


    /kennethkf

  • vi er nødt til at have nogle specs før vi kan hjælpe, men umiddlelbart kunne det måske være fordi din strømforsyning ikke er god nok, såå hvad har du i af bundkort, processor og grafikkort?

  • 300 W strømforsyning.


    R9800 PRO IceQ
    512 mb kingston pc3500
    512 mb Elexir pc3200
    p4 2,4 533
    et cd-drev med brænder
    et dvd/cd drev med brænder
    2 kabinetskølere


    Men hvis det er strømforsyningen, ville der så ikke komme en besked frem?

  • og en 120 gbs maxtor diamond9 hdd i.


    Fatter simpelthen ikke hvad det er.
    Har haft den i 1 år og den er begyndt at genstarte for 7 dage siden.


    Ingen fejlmeddelse...

  • Nej der ville ikke komme en fejl meddelse hvis det var PSU'en.


    Den ser nu også udtil at være god nok til dit system.



    Prøv lige at smide en frisk Direct X i (eventuelt fra et spils install option).


    Dernæst hvis det ikke løser problemet så prøv at bruge de originale drivere til dit grafikkort eller det andet først, your choiche ;) og gør det du sidst gjorde, altså prøv at se om det genstarter lige som før og meld tilbage om det hjalp

  • Har også spurgt et andet sted, og der kommer der en med et forslag om, at jeg skal flashe ny BIOS, vil det hjælpe?


    Har installeret drivere til det hele nu.

  • Ok.


    Jeg har 2 ramklodser.
    Jeg har haft computeren tændt i et par timer nu, og den har ikke genstartet, men hvis den gør det igen, tjekker jeg det hele

  • Det er måske fordi der opstår en systemfejl.. I XP er den vist sat til som standart at genstarte når der kommer en systemfejl. Og så vi jeg husker kommer den ikke med nogle advarsler eller beskeder :D


    Sidder ikke lige på en XP maskine nu, men så vidt jeg husker kan du slå det fra inde i egenskaber for dit system, Advanceret, start & genoprettelse. Er ikke helt sikker, men kan lige chekke det imorgen hvis du ikke har fundet det til den tid :D

  • Ja det står derinde.


    Men der står også "send en administrativ besked" og det er jo den, jeg ikke får.


    Genstart automatisk er der flueben i, så hvis den genstarter igen, tager jeg det væk, og hvis problemet opstår, skal der jo komme en fejlbesked!?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af kennethkf
    Ja det står derinde.


    Men der står også "send en administrativ besked" og det er jo den, jeg ikke får.


    Genstart automatisk er der flueben i, så hvis den genstarter igen, tager jeg det væk, og hvis problemet opstår, skal der jo komme en fejlbesked!?


    Ja det skulle man da mene :D

  • Jeg har besluttet mig for at opdatere BIOS, som jeg ved så lidt om, så i tror det er løgn.


    Jeg har været inde på mit mobo's producents hjemmeside og fundet det samt BIOS versioner, men ved ikke hvilken jeg skal vælge...

    [URL]http://www.asus.com/support/download/item.aspx?Mod...
    [/URL]
    Jeg ved at det var en systemfejl, for meddelelsen kom frem.
    Hvis det ikke virker, vil jeg gerne vide, hvordan man kan teste sine ram, da det kan være dem!
    På forhånd tak