Langsom download rate/computer påstår jeg er bag firewall

  • Hey allesammen...


    Jeg skriver vedrørende min downloadhastighed. Det er yderst simpelt at forklare.
    Det er ikke alle steder det forekommer, men nogle gange sker det at download-raten går ekstremt langsomt (snakker om noget a'la 4 kb/s) og så får jeg en meddelelse om at jeg sidder bag en firewall... Hvilket jeg IKKE gør (Jeg ved det, dumt af mig). Men jeg sidder altså ikke bag en firewall selvom min computer påstår det.


    Jeg mistænker at det kan have noget med min router at gøre og noget med de div. porte


    Det forekommer ved brug af eksempelvis MSN Messenger og World of Warcraft updater f.eks...


    Er der nogen der har nogle idéer til hvordan jeg kan overbevise min computer om at jeg ikke har en firewall og få downloadhastigheden til at blive nogenlunde stabil?! Jeg er ikke så fandens snild til de mere dybdegående ting ved computer og div. :boxed:

  • Nåede du at se mit indlæg, med Service Pack 2. og at det indeholder en firewall. Men tror nu ikke at problemet er det. nok nogle tweakere herinde der kan hjælpe..
    :)

    zepto 6224w \ 14.1''
    c2d 1.66ghz \ 8600m gt

    dfi lanparty 915p-t12 ut \ intel p4 3.0ghz
    geil value 2*512 mb pc3200 [2,5-4-4-8]
    leadtek 6600GT pci-e \ seagate 120gb
    chieftec 410w \ lg flatron l1915s 19'' tft

    http://www.kidsmythology.com

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af MvK
    Nåede du at se mit indlæg, med Service Pack 2. og at det indeholder en firewall. Men tror nu ikke at problemet er det. nok nogle tweakere herinde der kan hjælpe..
    :)


    Ja jeg så det godt. Men jeg har ikke service pack 2 (Det er noget min computer ikke vil opdatere X( )