Clean Boot ?

  • Tjae vil mene at der menes at du starte op i dos promt, du holder F8 nede straks efter du har tændt computeren og vælger Dos prompt, det vil jeg kalde en clean boot, det bruges når man vil lave en clean install af eksembelvis windows, hvor man formater harddisken og installere på en helt tom harddisk.



    Ellers kunne der menes opstart (i windows) hvor du lige som før holder F8 nede og vælger at starte windows UDEN indlæsning af driver.


    måske var det smart lige at skrive i hvilken forbindelse du vil lave en clean boot?

  • Tak for svaret
    erm,,, Jeg har fra en Agent fra Sony Entertainmet fået at vide jeg skulle lave en Clean Boot.
    Samtigdig siger han også dette:


    For WinXP open the start menu and select run, type msconfig and press ok. Select the startup tab and choose Disable All. Choose apply and you may need to restart the machine afterwards. Reboot the computer and see if the issue goes away. Please note that upon startup you'll receive a System Config Utility message. You can check it if you don't want the message to reappear each time you start Windows.


    Det du taler om ( F8 ) er vel at starte op i fejlsikret tilstand ?
    Og har det noget at gøre med det han taler om der ?



  • Ja såvidt jeg kan se, så er det nøjagtig det samme jeg og ham der agenten mener, min måde er blot enklere og hurtiger, samtidig er der heller ikke noget der skal rettes tilbage bagefter, blot almindelig reboot.



    Men hvad er det egentlige problem, lyder som et spil der ikke vil starte?