World of WarCraft = Trivielt, kedeligt?

  • Jeg har nu spillet WoW siden EU Final beta startede.


    Her i retail har jeg en lvl 47 (så godt som 48 ) Rogue, og har desuden leget med et hav af andre characters.


    Jeg er nået til at punkt, hvor jeg plages en del af tanken om, at WoW er ret trivielt og kedeligt.


    Hermed mener jeg, at det forekommer mig, at spillet er meget afgrænset. Stortset alle quests er ens. Du får en quest, du skal rende ud et sted...nakke et eller andet, eller samle noget op fra noget du har nakket. Derefter skal du vende tilbage med item, eller bare for at få en reward. Du skal stortset ALTID ud og dræbe noget. Der er naturligvis andre quests, hvor temaet umiddelbart ikke lægger op til, at du skal slå ihjel. Men når alt kommer til alt, er det ALLIGEVEL det du skal.


    Jeg loggede på i dag...stod i Ironforge i 30 min. og kiggede på chat. Jeg vidste simpelthen ikke hvad jeg skulle foretage mig. Jeg kiggede i quest log. Havde 11-12 quests fordelt over 9-10 regioner. Jeg orkede simpelthen ikke at gå igang. For alle quests bød på det samme. Skulle ud og nakke something. Det var simpelthen ikke besværet værd, rent oplevelsesmæssigt, og tidsmæssigt.


    Jeg har selv spillet Star Wars Galaxies. Et spil jeg efter at have startet med WoW savner meget. Her er der smukke landskaber, man kender, og som man godt kan tage ud og udforske...også selvom man ikke er high lvl. SWG er nemlig bygget meget anderledes op "lvl-mæssigt". I WoW er der skam også mange smukke områder. Men de er simpelthen spækket med mobs, der gør det en umulighed for en uskyldig low-lvl, der vil ud og explore. De bliver ganked på stedet, enten af mobs, eller af horde/alliance. Der er simpelthen ikke liv i den del af spillet, der byder på exploration...ingen fortjeneste, og det er simpelthen ikke muligt. Med mindre man i forvejen er lvl 55-60, og så kender regionerne alligevel.


    Det hele handler om, at nå lvl 60. For de fleste, at nå lvl 60 hurtigst muligt. Når man så er nået de 60 lvl, hvad så?


    WoW minder på mange punkter meget om Diablo 2. ALLE high-lvl render rundt med de samme items. Går man hen og inspecter en lvl 60, fint, han har epic weap og en masse vilde set-items. Tager man så den næste lvl 60 af samme class. Halløj...vedkommende render sgu rundt med de samme ting. Det synes jeg er en utrolig skam, hvilket gør helhedsindtrykket af spillet meget trivielt. Der er ikke samme kulør, nuancer item-mæssigt, som der er i andre spil.


    Man kan stortset ikke beskæftige sig med andet end krig og kamp i WoW. Naturligvis kan man udforske de professions der er. Men...lad mig komme med eksempler:


    Leaterworker: Lav lidt armor til kamp
    Alchemist: Lav nogle health potions og andet...til kamp
    Blacksmith: Lav lidt weap og noget armor...til kamp


    Sådan fortsætter det...naturligvis er krig et vigtigt aspekt i WoW...faktisk det primære. Så det er da klart professions skal være rettet mod dette. Det kan sikkert også være svært at forestille sig nogen anden idé med professions. Men der er faktisk ikke noget sekundært aspekt i WoW. Man kan ikke fokusere på andre ting end krig og kamp...ikke hvis man ønsker at komme frem i spillet. Man kan ikke lave sin egen forretning og tjene penge på den måde. Dertil har Auction House sørget for det hele. Hvilket altså medvirker til en (IMO) meget kraftig trivialitet i spillet.


    For at vende tilbage til character fremskridt...det er rent ud sagt _umuligt_ at nå nogen vejne i WoW, hvis man ikke tager alle de obligatoriske quests i spillet. Efter man har klaret quest A...så videre til B....så videre til C....osv. osv. osv. Det er de samme og samme quests hele vejen igennem. For at nå langt gælder det blot om, at have tålmodighed og at være stædig. Man har IKKE nogen fri vilje når det kommer til stykket. Man er nødsagen til, at klare visse quests for at nå fremad.


    Det kan godt være, at WoW er et hack'n'slash MMO. Men i bnd og grund adskiller det sig faktisk ikke særlig meget fra Diablo 2.


    Nu tilføjer de snart honor-system, hvor man bliver rewarded, for at nakke lige-lvl horde/alliance. Men for at kunne følge med i pvp, er man nød til at have baglandet i orden. Et bagland der for de fleste lvl 60 er det samme. Samme items, og skills. Det er naturligvis fedt, at stige i honor, og få adgang til nye ting osv. Men det er jo ikke nogle ting, som er unikke på sin vis, da en anden spiller kan have adgang til nøjagtig de samme ting. Og dermed har vi igen, den samme trivialitet.


    Der er mange skills i spillet. Men når man op på lvl 40...så er det det. Man kan lige stige sine skills nogle ranks...så er det også slut. Talent points er nok det der gør de forskellige characterer mest unikke. Men communitiet er allerede i god gang med, at lave de perfekte templates, der med garanti vil gå ud og præge alle folks char. så de på det punk ligner hinanden til forveksling. At lave sine talenpoints unikke er heller ikke nok til, at gøre spillet mere underholdende.


    Jeg er nået til et punkt, hvor jeg har svært ved, at se hvorfor jeg skulle blive ved at spille WoW. Jeg føler ikke det engagement jeg havde, da jeg startede med spillet, og alting var nyt. Nu ved jeg, at når jeg kommer ind i et nyt område i spillet, så vil jeg bare skulle starte forfra, og klare de dertil indrettede quests, der kan få mig videre. Jeg kan ikke køre rundt og nyde området. Det hele er kortlagt, og bag det næste hjørne er der enten en enemy camp eller andet hostile. Landmarks er der ikke mange af...hvis der endelig er, skal man kæmpe sig vej frem til dem. Det er ALT for besværligt og man er tvunget til, at foretage sig ting man ikke gider, for at nå frem til noget, man godt gider.


    Håber I vil læse denne tråd godt igennem, og foreholde jer åbensindet, overfor en noget modstridende holdning, hvis man skal forholde sig til den offentlige "opinion" :)

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

    Rettet en gang, sidst af Berleburg ().

  • Havde du regnet med at drikke te med dine modstandere?( :)


    Ej kender det godt har også utrolig mange spil som er blevet triviele! Især FPS Spil. Gennemførte Half-Life2 en gang og nu samler det støv! ;)


    Men i bund og grund findes der vel ingen spil der kan spilles uendeligt der er bare folk som blive trætte af dem hurtigere end andre! Men du kan jo prøve og ligge WoW hen i en måned og begynde igen;)

  • Har kun lige prøvet det 5 min hos en, og allerede der kunne jeg genkende den trivialitet du snakker om. Jeg lånte hans hunter, og det var samme mønster igen og igen når monstre skulle dræbes. Det er rigtigt at spillet læner sig opad diablo, bortset fra at jeg synes at diablo var sjovere.


    Kamp foregå på denne måde:
    Skyde med riffel på afstand
    Se på at ens figur selv slog på fjenden, mens man enkelte gange brugte hotkeys for at bruge diverse skills/talents.


    I diablo slog man trods alt på monstrene "selv".

  • hhe.. nu har jeg lige skimtet den igennem.. og det lyder for mig som om du har spillet det for meget?? :D hehe


    jeg vil SWG er SKOD!!!!! i hvert fald de 4 måneder jeg spillede det lige da det kom ud.. det var KEDELIGT og bugs over ALT!!!


    ja wow er det samme.. men det med er de er unikke så må du tage til EQ2.. men jeg vil så sige det er sjælendt jeg ser lvl 60 folk rende rundt med de samme ting,, jo de har nogle af de samme ting som er nemme at få fat i.. men de plejer kun at have 1 epic ting på osv.. men det bliver sku da meget federe med honor system, da hver class og hver race for 2 eller 3 muligehder for forskellige armors.. (hva jeg har hørt) men ellers vil jeg sige man er jo unik på hver sin måde..


    og hvis det er looked to tænker på så er EQ 2 din stil for der finder du ikke en der er ens med dig..


    og nu da vi snakker om quest,, jeg mener nu det med quest, der skal man ikke tænke på det negative, hvis du læser queste hele vejen igennem er der nogle fede historier, og når man så går ud og killer ved du hva du killer for, det vil sige du dræber jo forskellige mobs, og som har nye udfordringer... men jo jeg kan godt følge dig det..


    men nu som sagt har jeg spillet DAoC i næsten 3 år dengang :D og jeg har overvejet igen men gider ikke da jeg har fået min fornøjelse at det LÆKRE DEJLIGE spil.. :D
    og så er WoW jo også mest baseret på PVP.. det er grunden til folk hellere vil WoW end eq2 ... thats it.


    tell me if i am missing something :P
    huske berle har ikke læste 100% alt i din post :P

  • yep, jeg havde det også i små 2 uger, så solgte jeg det igen .. det spil er så *** Kedeligt i længende. istarten da jeg så det, damn det var det fedt og rådt osv, nu er det bar ekedeligt:) men godt jeg næsten fik de samme penge til bage igen:)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Seburo
    Har kun lige prøvet det 5 min hos en, og allerede der kunne jeg genkende den trivialitet du snakker om. Jeg lånte hans hunter, og det var samme mønster igen og igen når monstre skulle dræbes. Det er rigtigt at spillet læner sig opad diablo, bortset fra at jeg synes at diablo var sjovere.


    Kamp foregå på denne måde:
    Skyde med riffel på afstand
    Se på at ens figur selv slog på fjenden, mens man enkelte gange brugte hotkeys for at bruge diverse skills/talents.


    I diablo slog man trods alt på monstrene "selv".


    ja men det er jo MMORPG.. så spil City of Heroes, der skal du trykke selv hver gang.. men gl.. det keder mig VIKRELIGT det spil.. alt for ens :P


    men se nu lige det er hack'n slash.. det er spillet :D sådan er alle.. du kan jo selv vælge.. og jo man skal tænke på hva man bruger af skill som en hunter osv.. og så kan du også udfordre dig selv lidt med at nakke monstre der er højrer lvl :D

  • Mht quests. Det er rigtigt, at mange questene indeholder en historie eller noget tekst. Men det virker bare så overfladisk. Som en tom skal omkring det du egentlig skal. Nemlig at nakke en masse mobs.


    Men tror jeg vil lade spillet ligge lidt, og så kan det være jeg genfinder lysten. I mellemtiden vil jeg undersøge SWG lidt :) Det var skod i starten ja, fyldt med bugs. Men de er flittige til at lave patches.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Men det jeg savner mest, og som jeg synes alle nye MMORPG burde have, er et mere farverigt trade-aspekt. Ikke bare en række NPC vendors og et AH. Det er virkelig tamt IMO.


    I SWG kunne man i det mindte fokusere meget mere på trade og merchant class. Dvs. man kunne lave sine EGNE vendors og EGNE huse. Der er ikke player housing i WoW. Også noget jeg synes er en skam. Dog er jeg ikke så naiv at jeg synes de skal lave det. For jeg kan godt se, det ikke passer ind i WoW. Men det er ting, der gør spillet mere alsidigt. Ikke bare: "Ud og dræb/quests - tilbag til AH - ud og dræb/quests - tilbage til AH etc."

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Berleburg
    Mht quests. Det er rigtigt, at mange questene indeholder en historie eller noget tekst. Men det virker bare så overfladisk. Som en tom skal omkring det du egentlig skal. Nemlig at nakke en masse mobs.


    Men tror jeg vil lade spillet ligge lidt, og så kan det være jeg genfinder lysten. I mellemtiden vil jeg undersøge SWG lidt :) Det var skod i starten ja, fyldt med bugs. Men de er flittige til at lave patches.


    ja men min lyst til SWG ER SÅ LANGT VÆK :D sorry :P hehe og det med at nakke mobs det er jo fordi du tænker på den måde.. hva tror du man skal i swg? det er kun at nakke mobs.. (sorry men har ikke prøvet den nye expansion den er sikkert fed) men ellers er det sku det samme, og bugs er der stadig det ved jeg fra folk der spiller det.. :D jeg var Armor crafter eller hva det hed. og jeg var det i STOR stil, men opgav hurtigt når jeg kom næsten op på atisan, fordi så kom bugsne, hver gang jeg skulle crafte så mistede jeg ALLLE!!!!!!!! items hvis jeg prøvede at lave dem og det var sådan set 5 gange i træk.. og så nogle gange mistede jeg kun nogle af de items.. og det er hvis man failer, og er du klar over den tid og "penge" det tager at få fat i de ting.. det blev jeg fandme hurtig træt af.. :D hehe

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Berleburg
    Men det jeg savner mest, og som jeg synes alle nye MMORPG burde have, er et mere farverigt trade-aspekt. Ikke bare en række NPC vendors og et AH. Det er virkelig tamt IMO.


    I SWG kunne man i det mindte fokusere meget mere på trade og merchant class. Dvs. man kunne lave sine EGNE vendors og EGNE huse. Der er ikke player housing i WoW. Også noget jeg synes er en skam. Dog er jeg ikke så naiv at jeg synes de skal lave det. For jeg kan godt se, det ikke passer ind i WoW. Men det er ting, der gør spillet mere alsidigt. Ikke bare: "Ud og dræb/quests - tilbag til AH - ud og dræb/quests - tilbage til AH etc."


    her kan jeg godt se hva du mener.. jeg savner også houseing, Efter jeg har spillet DAoC hvor det for første gang kom i, det var 160% en succes.. man kunne sætte vendors op, lave guild houses, hvor der var en kæmpe kiste hvor man kunne gemme guild stuff i osv.. og sådan nogle "guild ting"


    jeg savner også man kan lave en ALLIANCe, altså sætte flere guilds sammen i en alliance chat, så man kan tage ud og raide flere guilds, men altså.. der mangler ting i WoW som jeg tror kommer der hen af,
    og jeg vil gerne være lvl 60 for så at kunne gå ud og PVP :D det er det jeg aller helst vil.. fo det er for griner :P

  • Det er da sjovt at være lvl 60. Er jeg sikker på.


    Jeg er nu lvl 47...og jeg føler virkelig, at jeg er ved at gå ud i sømmene. Jeg orker simpelthen ikke at klare flere quests osv.


    WoW er bare så firkantet. Du skal klare quests indtil du er lvl 60. Basta. Der er ingen anden vej til toppen, og der er kun én top.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Berleburg
    Det er da sjovt at være lvl 60. Er jeg sikker på.


    Jeg er nu lvl 47...og jeg føler virkelig, at jeg er ved at gå ud i sømmene. Jeg orker simpelthen ikke at klare flere quests osv.


    WoW er bare så firkantet. Du skal klare quests indtil du er lvl 60. Basta. Der er ingen anden vej til toppen, og der er kun én top.


    jo du kan bare nakke monstre.. men ellers nej true,, måske på PVP serveren skulle de have sagt exp for at dræbe hordes eller omvendt, men igen så ville der blive ganket en del.. lidt nedern...


    det er svært at lave..
    jeg snakker af affaring :D jeg har spilelt alle spil stort set :D hehe all MMORPG.
    også på et tidspunkt spillede jeg DAoC og Planetside samtidig osv, har jeg også gjort med andre spill, Har også prøver FFXI (tror det hedder), Horizons, SWG, Wish, City of Heroes, Anarchy Online.. spørg mig og jeg har nok prøvet det :P hehe


    men jeg ved bare hva jeg har fundet ud af hva min smag er.. men det er jo godt vi alle har hver sin smag :D
    hehe.. håber du finder det sjovt i SWG hvis det er :P


    edit: det sjove er når jeg har spillet så mange spil som jeg har :d så er der mange der skriver til mig igame og skriver Er det ikke dig jeg har spillet dit og dat med.. hehe det er sku griner nok at finde gode gamle venner :D

  • Tror, at min erfaring med WoW på det sidste, har været præget af, at jeg hurtig skulle klare quests. At det mere drejede sig om de 5-6 tusind XP point jeg fik, fremfor, at det skulle være sjovt. Så jeg tror jeg holder en pause med WoW, til jeg omstiller min spil-oplevelse. Men vil i mellemtiden tage et kig på SWG. Se hvad der er sket, siden jeg sidsts spillede det.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Berleburg
    Tror, at min erfaring med WoW på det sidste, har været præget af, at jeg hurtig skulle klare quests. At det mere drejede sig om de 5-6 tusind XP point jeg fik, fremfor, at det skulle være sjovt. Så jeg tror jeg holder en pause med WoW, til jeg omstiller min spil-oplevelse. Men vil i mellemtiden tage et kig på SWG. Se hvad der er sket, siden jeg sidsts spillede det.


    ja gør det.. og så fortæl lidt til mig om den nye expansion :P

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Firedog


    ja gør det.. og så fortæl lidt til mig om den nye expansion :P


    JtLS eller den mærkelige med de der "Chewies"?

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • jeg vil lige førts sige at jeg ikke selv har spilet spillet, og jeg har ikke læst alle replys, men efter hvad en af mine kammerater siger kan jeg kun nikke genkendende til det du skriver.


    han gamer for det meste swg og har gjort det siden spillet udkom. Han har så os prøvet WOW, og siger at eftr 20 dage kedde han sig så meget at han bare droppede det.


    Og swg har været ude ihvad? ... 1 år nu? :)...


    Bare lige til information gamer han og sover, hans liv går ikke ud på andet. og han laver ikke andet, så han har prøvet alle de spil der er værd at prøve, derfor ser jeg ham som en god spiltester.


    også det der gjorde at jeg ikk ebegyndte at spille det, gider ikke bruge så mange penge på noget jeg bliver så hurtigt træt af.

  • Heysan


    Det hele kommer jo an på smag og behag, jeg elsker WoW verdenen da jeg har spillet Warcraft siden det kom for snart mange år siden, har spillet de fleste mmorgs der findes..Eq 1/eq 2/EVE osv alle blev kedelige for det var simpelthen ikke min stil, alle sammen har et eller andet folk brokker sig over..spil er ligesom kvinder, med tiden vil den eneste ene komme til dig ! :P


    Er du vild med comic blade som spiderman, så spil COH..star wars så SWG..åbenbart er WoW ikke din stil, spil noget tetris og vent til DIT mmorg kommer og lad os der kan lide spillet spille det, uden alt det p.. om bugs og bla bla bla..SPILLET ER NYT for faen da, de skal nok komme med noget nyt nu f,eks honor systemet som du skriver, der er allerede planlagt nye ting efter det.


    Og du har åbenbart problemer med at klare dig på en PvP server, jeg spiller på Bloodscalp og det køre på skinner..så hop ind på en PvE server, så slipper du for alle de onde Alliance/Hordes som ganker dig !


    MEN udaf 1 mill spillere vil der altid være en som dig, som ikke kan finde sin nørde hylde, og som fare forvildet rundt iblandt alle de store mmorgs..det skal nok komme ! :)


    Det var hvad jeg havde på hjertet ! :P

  • Har det på samme måde med NFSU:2 det er det samme man skal heletiden, køre løb, køre løb, køre løb...
    Elsker HL2, når det er gennemført, kan man gennemføre det igen og opleve nye ting. Ja sådan er det jo med de fleste spil. :)

    zepto 6224w \ 14.1''
    c2d 1.66ghz \ 8600m gt

    dfi lanparty 915p-t12 ut \ intel p4 3.0ghz
    geil value 2*512 mb pc3200 [2,5-4-4-8]
    leadtek 6600GT pci-e \ seagate 120gb
    chieftec 410w \ lg flatron l1915s 19'' tft

    http://www.kidsmythology.com