Bryde "kopi sikring" på cd'er?

  • Hey jeg har læst i sådan et blad vi fik i skolen om kopiering af cd'er, film osv og der stod at man gerne må bryde en kopi sikring på cd'er hvis denne forhindre dig i at høre dem på computeren....Man må bare ikk ligge dem ind på computeren bagefter ;)


    Men hvordan gør man så? DET ER LOVLIGT SÅ LAD VÆR OG FLAME MIG ...tak

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Det må du gerne..
    Men..


    Så vidt jeg ved er det ulovligt at få hjælp til det..


    Her er lige et par af hovedreglerne..:
    Lovligt:


    Du må gerne:
    • Kopiere et værk, som ophavsmanden selv har givet tilladelse til at kopiere
    • Kopiere en cd og spille den til en privat fest (også hos andre)
    • Kopiere en cd og lytte til den på kontoret på din arbejdsplads
    • Kopiere en cd/dvd til bilen, sommerhuset, båden og til din discman eller mp3-afspiller
    • Kopiere en lånt cd/dvd, hvis kopieringen sker på et analogt medie (fx kassettebånd)
    • Kopiere værker til personlig brug hentet på nettet, når værket er lagt ud med ophavsmandens samtykke
    • Omgå eller bryde en kode eller kryptering på fx en dvd-film, en musik-cd eller netradio i det omfang, det er nødvendigt for at kunne se filmen eller lytte til musikken privat. Det er fx ikke ulovligt, at du bryder krypteringen på en dvd, hvis det er nødvendigt, for at du kan afspille dvd’en på din private pc ved hjælp af fx et Linux-styresystem
    • Bryde en dvd-regionskode


    Ulovligt:


    Du må ikke:
    • Kopiere en kopi af en cd/dvd, når du har fået kopien fra andre
    • Kopiere en original cd/dvd lånt af en ven
    • Kopiere en original cd/dvd lånt på biblioteket
    • Kopiere en original dvd lejet i en videobutik
    • Kopiere værker hentet på nettet, når værket er lagt ud uden ophavsmandens samtykke
    • Forære kopien af en cd/dvd væk
    • Udlåne, bytte eller sælge en kopieret cd/dvd
    • Sende en digital kopi via din e-mail
    • Bryde en kopispærring med henblik på fremstilling af en kopi af musik-cd’en eller dvd-filmen.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SplatDK
    blev mit indlæg lige slettet der ?!


    Edit: ja det gjore det så...


    men hva var det lige jeg skrev forkert ?!


    Jeg lige har skrevet oven over - hvorfor. Læs vores regler Vigtig: Lov omkring kopiering/ ripping osv


    Her står der bl.a.:


    Medhjælp


    Det er IKKE tilladt at få hjælp til kopiering, hvis denne hjælp er uden for egen husstand.


  • hehe syge rules i holder jer her. men fair nok jeg tager det på mine skulder :boxing: men vil bare sige til mit forsvar det var helt lovligt det jeg skrev om :cheers: det strider kun imod tweaks regler

  • hmm ja her må jeg give lidt ret.. jeg kan ikke se hvem det skulle skade at han for hjælp?? så må man jo næsten ikke hjælpe med noget fordi det kan komme til at blive brugt til alle mulige andre ting...


    synes det er syndt man ikke må hjælpe folk :(
    ej fair nok rules er rules.
    men der findes mange sider, hvis du lige laver en søgning på google om det så for du det hurtigt :P skriver ikke mer :P

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SplatDK


    hehe syge rules i holder jer her. men fair nok jeg tager det på mine skulder :boxing: men vil bare sige til mit forsvar det var helt lovligt det jeg skrev om :cheers: det strider kun imod tweaks regler


    Tja that's life - take it or leave it. Synes nu ikke de er syge. Hellere regler end at tweak.dk lukkes i yderste konsekvens, da vi ikke må være behjælpelige med at bryde loven.
    Forresten så er det ikke kun tweak.dk's regler. Der er reglerne ! Man må ikke få hjælp til kopiering uden for egen husstand.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bentzin


    Tja that's life - take it or leave it. Synes nu ikke de er syge. Hellere regler end at tweak.dk lukkes i yderste konsekvens, da vi ikke må være behjælpelige med at bryde loven.
    Forresten så er det ikke kun tweak.dk's regler. Der er reglerne ! Man må ikke få hjælp til kopiering uden for egen husstand.


    nu er det ikke kopiring så vidt jeg kan forstå.. så er det hjælp til åbning af en cd, så han selv kan copiere.. han skal jo nok bruge det til hjembrug da det er det man må.. :roller:


    men jo der skal være regler, men nogle af de regler i sætter er altså ikke til danmarks regler hvis du forstår

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bentzin


    Tja that's life - take it or leave it. Synes nu ikke de er syge. Hellere regler end at tweak.dk lukkes i yderste konsekvens, da vi ikke må være behjælpelige med at bryde loven.
    Forresten så er det ikke kun tweak.dk's regler. Der er reglerne ! Man må ikke få hjælp til kopiering uden for egen husstand.


    Ok.. jeg giver en øl i lufthavnen :cheers: