Emulators

  • Hvordan er lovgivningen omkring emulators.


    Grunden til jeg spørger, er det følsomme område med NOcd crack. Jeg ved godt disse er ulovlige, men hvordan er det med emulator, så man evt kan slippe for cd i drevet?


    Link tak

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HAM
    NOcd er vist ikke ulovlig hvis du ejer spillet.


    Jo de er 110 %, da du ændre kildekoden for at bruge denne :D


    De skal være frigivet fra producenten ellers er de

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af freehelp
    Hvordan er lovgivningen omkring emulators.


    Grunden til jeg spørger, er det følsomme område med NOcd crack. Jeg ved godt disse er ulovlige, men hvordan er det med emulator, så man evt kan slippe for cd i drevet?


    Link tak


    hmm problemet med f.eks Alcohol 120%'s og Daemon tools virtuelle cdrom drev, er at du skal bruge en nocd crack til det meste.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Emulators er ganske free at hente, med mindre du skal betale for dem. hehe... lyder lidt åndsvagt. Men de gælder som alle andre programmer. Du skal self eje spillene osv.


    Problemet kommer til Kick.rom filen som skal køres, til alle emulatorer, det er en slags bios (tror jeg nok). Den må man ikke kopiere eller distribuere, så hvis du f.eks. vil bruge en ps2 emulator på din spand, så skal du selv ud og købe en ps2, rippe den kick.rom fil og så bruge den der. Du må ikke downloade den.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af freehelp


    jo den er da du ændre i kilde koden!


    vi har haft den her diskustion en milliard gange herinde efterhånden og altid fundet det samme svar hver gang.. CD CRACKS er ikke ULOVLIGE

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dkwolf
    hmm problemet med f.eks Alcohol 120%'s og Daemon tools virtuelle cdrom drev, er at du skal bruge en nocd crack til det meste.


    Øhm ... Nej ... Problemet er at man skal bruge HDD-plads til et image af CD/DVD´en .... bl.a derfor er en NO-CD jo langt mere praktisk ... men er ikke altid en brugbar løsning.


    og ja, en NO-CD ER sgu lovlig "freehelp" ...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Øhm ... Nej ... Problemet er at man skal bruge HDD-plads til et image af CD/DVD´en .... bl.a derfor er en NO-CD jo langt mere praktisk ... men er ikke altid en brugbar løsning.


    og ja, en NO-CD ER sgu lovlig "freehelp" ...


    -------


    (1) Hvis man laver en backup af en original CD eller DVD og kører den via emulering af et CD- eller DVD-drev, ændres ikke så meget som et bit. Det gælder dog kun ikke-kopibeskyttet software. Jeg ved faktisk ikke om det er lovligt at tage backup til eget brug af kopibeskyttet software, jeg tror det ikke.


    (2) Hvis man henter en NOCD-patch til f.eks. et spil, går man ind og ændrer i softwaren, og det er ulovligt.


    Fra kulturministeriets hjemmeside:


    ----------------------------------


    Kopiering af software og computerspil – hvad må jeg?


    Reglerne om kopiering af software og computerspil er på flere områder meget anderledes, end de regler, der gælder for kopiering af musik og film.


    Du må ikke tage en digital kopi af software eller et computerspil, medmindre dette er nødvendigt for at kunne benytte det originale spil eller program eller for at rette fejl. Du må dog gerne tage en sikkerhedskopi af spillet eller programmet.


    Software- og computerspil er ofte belagt med en kopispærring. Det er ikke forbudt at omgå en sådan kopispærring fx for at foretage en lovlig brugs- og sikkerhedskopiering.


    Du må dog ikke omsætte eller i kommercielt øjemed besidde midler, hvis eneste formål er at lette ulovlig omgåelse af sådanne kopispærringer.



  • det eneste der kan bruges der er det med at man ikke må omgå kopispærring. og den kan afhjælpes ved at bruge programer som bare læser cd'en bit for bit og skriiver cd'en ned i et image.


    Men freehelp, hvis du igen skal linke til regler som disse der, så brug retsinfo.dk for kulturministeriet har fået AGP til at lave deres hp omkring alt det her piratsnask, og de har bøjet reglerne til det ydeste (og til deres egen fordel).



    EDIT: at bruge nocd crack er ikke ulovligt da du ikk behøves at bruge en virtuel cd for at spille spillet, det er det der er fordelen ved dem. det er kun hvis du vil have cd'erne ind på cmpen som images at du begynder at presse reglerne.

  • jeg kan huske at selve emulatoren ikke er ulovlig men det der erulovligt er biossen. fx. hvis du vil have en PS2 kan du sagtens hente en emulator uden det er ulovligt, men så er problemet bare at biossen til spillet er ulovlig


  • Link lige til stedet det står at det er lovligt så?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af freehelp


    Link lige til stedet det står at det er lovligt så?


    Øhm - du quoter dig selv - er det så også et spørgsmål til dig selv ? Lidt forvirrende IMO.

  • :clap:

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Bentzin


    Øhm - du quoter dig selv - er det så også et spørgsmål til dig selv ? Lidt forvirrende IMO.


    Beklager mange gange min dumhed - kan du på nogenmåde tilgive mig du almægtige moderator

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af freehelp
    Beklager mange gange min dumhed - kan du på nogenmåde tilgive mig du almægtige moderator


    Gab - sikke dog et latterligt og provokerende indlæg. X( - Men er sådan set ikke så forbavset. :roller:
    Se at komme videre istedet for. Slut herfra.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bentzin


    Gab - sikke dog et latterligt og provokerende indlæg. X( - Men er sådan set ikke så forbavset. :roller:
    Se at komme videre istedet for. Slut herfra.


    Du udgyder jo konstant benzin på bålet hver eneste gang.


    Hvorfor pokker kommentere det, hvis ikke du har noget at tilføje til emnet?? 8o

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af freehelp


    Du udgyder jo konstant benzin på bålet hver eneste gang.


    Hvorfor pokker kommentere det, hvis ikke du har noget at tilføje til emnet?? 8o


    Hvis du ikke lige har fået det ind på lystavlen - så er jeg moderator og en af mine opgaver er, f.eks for at få tingene til at flyde, så der ikke opstår misforståelser og o.lign. Men ser ud til at du ikke lige fatter det. For hver gang der er nogen der retter på dig, så bliver du mobset og fornærmet. Drop det og husk at tænke dig om inden du poster et indlæg.

  • Quote

    Link lige til stedet det står at det er lovligt så?


    Jeg vil også gerne at der bliver linket til det sted hvor der står det er lovligt...


    Det er ulovligt at hente en no cd crack (eller hvad man kalder dem) Med mindre det er udgivet fra producentns hjemmeside!


    Kom med bevis for jeres påstand!