Ophavsrettigheder vedr. serier


  • tjaa hvis man skal gå 100% efter regler så vil det være ulovligt, men tvivler at man vil blive dømt ud for det.
    I at du skal have hentet det fra nettet og det er den der gør forskellen fra at optage det selv :)

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

    Rettet en gang, sidst af dkwolf ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Venus ultima
    Er det lovligt at downloade en episode af en serie som allerede har været vist i fjernsynet


    Næ, det tror jeg ikke... For ellers ville alle serier, film osv der har været vist i flimmerkassen jo være til fri DL på nettet lovligt ... og det er jo ikke så lidt når vi tænker på hvor længe der er spyttet ting ud gennem TV´et ...

  • Man må ikke optage noget som helst fra TV af, andet end DR og TV2's egen produktioner, da man har betalt licens for disse. De film de viser køber de ret til, at vise EN gang den aften de vises og derfor må man ikke optage dem eller de serier de viser på nogen måde:| Nyhederne og DR-Derude etc må man gerne optage til privat brug.

  • Hmm skriver dette for at gøre en ting klar.


    Man må ALTID optage til privat brug, dvs. at du må optage alt fra tv så længe det ikke forlader huset. Det er faktisk også tilladt at optage det digitalt (via f.eks. en Nokia Sat. reciever med hdd i). Problemet opstår hvis man dele de optagede ting med andre via nettet eller sælger det.
    Det er dog ganske lovligt at optage noget på et videobånd til naboen som ikke selv kan optage det, pga dette er et analogt medie. Dette må man godt selv om der er Copyright på.


    Edit: som jeg skriver i min første post så er det hvis man følger regler ikke lovligt at hente serier fra nettet. Men igen tvivler på at man vil blive dømt på det :)

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

    Rettet en gang, sidst af dkwolf ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HuleFanden
    Er lidt forvirret.


    Må jeg hente Freinds fra nettet? Lovligt!


    nej - eller kun hvis dem der har rettighederne til det selv ligget det ud på nettet til download. Og det sker næppe, da de så vil gå glip af alle de dejlige penge for de DVD box sets de sælger i stor stil.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dkwolf


    nej - eller kun hvis dem der har rettighederne til det selv ligget det ud på nettet til download. Og det sker næppe, da de så vil gå glip af alle de dejlige penge for de DVD box sets de sælger i stor stil.


    Okay tak.
    Hvad hedder sangen når Freinds Starter?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bobcat
    Så vidt jeg ved er kun lovligt når man optager det til VHS, da det er analog og derfor degraderer kvaliteten.


    Digital optagning (inklusiv downloads) skulle ikke være lovligt, men jeg kan tage fejl.


    Korrekt - eller det er i hvert fald det kulturministeriet siger... :roller:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HuleFanden


    Okay tak.
    Hvad hedder sangen når Freinds Starter?


    Hold dig til emnet og spørg efter musik det rigtige sted: "Film & Musik". Ta' dig sammen - TAK.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bentzin


    Hold dig til emnet og spørg efter musik det rigtige sted: "Film & Musik". Ta' dig sammen - TAK.


    Jaja.. Men nu jeg havde spurgt om freinds før så troede jeg det var okay der listede sig et spørgsmål ind.. og ikke oprettede en af de.. i dine øjne ''ligegyldige'' tråde..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HuleFanden


    Jaja.. Men nu jeg havde spurgt om freinds før så troede jeg det var okay der listede sig et spørgsmål ind.. og ikke oprettede en af de.. i dine øjne ''ligegyldige'' tråde..


    Damn du skriver virkelig meget udbrugeligt ** konfi*** :ban:


    Kender du google?
    Pænt svært at søge på friends theme song :dots:


    http://www.google.dk/search?hl…iends+theme+song%22&meta=


    Og der kommer allerede hva den hedder i første link ;)

    A64 3200+, 1,5TB Storage, X800XT, Dell Ultrasharp 2408WFP.
    Macbook Pro: Core 2 Duo 2,2 gHz, 2GB Ram, 8600gt osv.