Windows fryser! Hjælp søges

  • Hejsa


    Sidder med et meget trælst problem, som jeg håbede i måske kunne hjælpe mig med at løse.


    Computeren er højst 2 måneder gammel, og jeg samlede den sammen med en kammarat.


    Computer:


    AMD64 3200mhz
    A8V Deluxe
    club 3D GT6600
    2x 512MB Geil Ram
    Maxtor HDD
    380W Tagan PSU


    Problemet er at computeren fyser regelmessigt uanset om jeg laver noget eller ej. Først fryser alle vinduer osv. mens jeg stadig kan navigere musen. efter 5-10 sekunder fryser musen og lyden hvis f.eks. winamp er i gang. derefter gå skærmen i sort og alt vender tilbage til normal. sommetider hjælper det at gå amok på CRTL + ALT + DEL. Sommetider er jeg nød til at genstarte computeren før det vender tilbage til normal.


    Formatering hjælper ikke, har prøvet.


    Temperaturen er normalt som følgende:


    CPU: 27 - 45 C
    GPU: 35 - 50 C
    MB: 25 - 35 C


    Andet info:


    Virudprogram: AVG
    OS: Windows XP professional
    Kabinet: Raidmax Cobra med 3 blæsere
    Alle blæsere er std.


    Håber virkelig der er nogle folk der ude der kan hjælpe mig. har bemærket der er mange folk ud over mig der oplever at computeren fryser.


    Med venlig hilsen


    Rasmus Brøndum

    CPU: AMD64 3200+ socket 939
    Bundkort: Asus A8V Deluxe
    GFX: GeForce FX 6600GT
    RAM: 2x 512 MB GeIL Value PC3200
    PSU: Tagan TG330-U01 Black Edition
    DVD-brænder: NEC ND-3520A DVD-brænder
    HDD: 120GB maxtor
    Kabinet: RaidMax Cobra 822

    Rettet en gang, sidst af Brøndum ().

  • Jeg må sige at jeg har svært ved at tro det er spyware. er meget omhyggelig med ikke at få det stads, jeg bruger både spybot og ad-aware. jeg har også brugt "hijack this" og smidt loggen ind på spywarefris forum, hvor jeg fik at vide den var ren.


    hvad kan det ellers være :S ?

    CPU: AMD64 3200+ socket 939
    Bundkort: Asus A8V Deluxe
    GFX: GeForce FX 6600GT
    RAM: 2x 512 MB GeIL Value PC3200
    PSU: Tagan TG330-U01 Black Edition
    DVD-brænder: NEC ND-3520A DVD-brænder
    HDD: 120GB maxtor
    Kabinet: RaidMax Cobra 822

    Rettet en gang, sidst af Brøndum ().

  • Ja det skulle jeg bestemt mene. har lige opdateret BIOS.


    hvilket ikke ændrede noget.


    Hvad skal man ellers sørge for at opdatere?


    Og nej jeg clocker over hovedet ikke, har ikke det fjerneste forstand på det.

    CPU: AMD64 3200+ socket 939
    Bundkort: Asus A8V Deluxe
    GFX: GeForce FX 6600GT
    RAM: 2x 512 MB GeIL Value PC3200
    PSU: Tagan TG330-U01 Black Edition
    DVD-brænder: NEC ND-3520A DVD-brænder
    HDD: 120GB maxtor
    Kabinet: RaidMax Cobra 822

    Rettet en gang, sidst af Brøndum ().

  • det der problem det har jeg også min den fryser bare helt med det samme i 5-15 sekunder, og så fortsætter den bare som om intet var sket, og jeg har været oppe ved midtdata for at få gjort noget ved problemet det har resulteret i 4 ombytninger af bundkort og en ombytning af processor og en tur til reperation, da den kom tilbage fra reperation kunne den så bare slet ikke starte op så var nød til at formatere og alt mulig fordi de åbenbart havde crashet den.


    men tilbage til emnet det, aner fandme bare ikke hva det kan være har prøvet med nyt bundkort ny cpu ny agp-kort, ny ram, anden harddisk,

  • ram problem er mit gæt.


    Prøv tag den ene ram ud og prøv at køre et stykke tid med den. Hvis der er samme problem, så flyt den ene ram til en anden port.


    Hjælper det stadig ikke, tjek din BIOS opsætnings MHz af ram - De skulle jo gerne passe sammen, både bundkort og ram.


    Mit gæt.

    Intel Core I7-4770 3.40GHz
    16GB Ram
    256 SSD HDD
    Nvidia GeForce GTX 660, 2GB

  • Jeg har kigget lidt i min log og har fundet ud af at hver gang den fryser så opstår der følgende fejl, i følge logfilen:


    -----------------------------------


    Der blev fundet en fejl på enheden \Device\CdRom1 under en paging-handling.


    Yderligere oplysninger finder du under Hjælp og support på http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.


    ------------------------------------


    Tjenesten Driver til parallel port kunne ikke starte pga. følgende fejl:
    Den angivne tjeneste kan ikke startes, fordi den er deaktiveret eller fordi den ikke har nogen aktiverede enheder tilknyttet.


    Yderligere oplysninger finder du under Hjælp og support på http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.


    -------------------------------------


    Tjenesten BrPar afhænger af gruppen Parallel arbitrator, og ingen medlemmer af denne gruppe er startet.


    Yderligere oplysninger finder du under Hjælp og support på http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.


    ----------------------------------



    Jeg kan bare ikke tyde det og aner faktisk ikke hvad det betyder! nogle der kan hjælpe på det punkt?


    De links der står man kan klikke på for yderligere support siger bare "beklager kan ikke finde uddybende forklaring af problemet" eller noget i den stil.



    Til Dragox


    Jeg har prøvet at bytte lidt om på rammene hvilket ikke hjalp. Du siger mhz og ram skal passe sammen i BIOS, kan du ikke prøve at uddybe det lidt.

    CPU: AMD64 3200+ socket 939
    Bundkort: Asus A8V Deluxe
    GFX: GeForce FX 6600GT
    RAM: 2x 512 MB GeIL Value PC3200
    PSU: Tagan TG330-U01 Black Edition
    DVD-brænder: NEC ND-3520A DVD-brænder
    HDD: 120GB maxtor
    Kabinet: RaidMax Cobra 822

    Rettet 2 gange, sidst af Brøndum ().

  • Når du lægger chipsæt driveren via hyperion ver.455 ind på en ren win istallation med sp2 må du ikke tage agp driveren med, hvis du derimod har en win ver. kun med sp1 og lægger sp2 ind bagefter, skal agp driveren installeres.
    Jeg har læst i forskellige foraer at det kan få computeren til at fryse hvis de installeres forkert.

    R7 1800X Win 10
    2 x 8 GB G.Skill 3200 MHz
    MSI RX VEGA 64 8 GB Asus Rog Crosshair VI
    512 GB Samsung 960 m.2 ssd + div. ssd og lager hdd

    LG 4163b DVD + - r/rw og DVD ram
    AOC AGON AG271QX Fractal R4
    Razer Spex, G602 mus, osv
    .

  • Ved ik helt om jeg forstår det korrekt, men jeg har windows XP med sp1 installeret


    derudover har jeg installeret en Nvidia driver til mit grafikkort (er det AGP driver?)


    Jeg har også installeret en via chipset driver!


    Hvad så?

    CPU: AMD64 3200+ socket 939
    Bundkort: Asus A8V Deluxe
    GFX: GeForce FX 6600GT
    RAM: 2x 512 MB GeIL Value PC3200
    PSU: Tagan TG330-U01 Black Edition
    DVD-brænder: NEC ND-3520A DVD-brænder
    HDD: 120GB maxtor
    Kabinet: RaidMax Cobra 822

    Rettet en gang, sidst af Brøndum ().

  • Nej, agp driveren er med i "via hyperion 4 i 1 version 455"
    Det er min erfaring at chipsæt driverne er de første der skal lægges ind efter en ren installation af win.
    Pas iøvrigt på med at have et netkort koblet til internettet før du er færdig med at installere pc'en, der kan hurtigt komme alt muligt uønsket ind inden firewall og antivirus er installeret


    ps. hvad bruger du af lydkort, gamle sb live kort kan drive en til vandvid i forsøg på at finde en driver der fungerer under win xp.

    R7 1800X Win 10
    2 x 8 GB G.Skill 3200 MHz
    MSI RX VEGA 64 8 GB Asus Rog Crosshair VI
    512 GB Samsung 960 m.2 ssd + div. ssd og lager hdd

    LG 4163b DVD + - r/rw og DVD ram
    AOC AGON AG271QX Fractal R4
    Razer Spex, G602 mus, osv
    .


  • Svinger temperaturen på din CPU fra 27 til 45 grader?? For det er ikke specielt godt når du kører med AMD.. Det gør ikke noget den er høj men den må ikke svinge så galt der. Et par minutter eller 5 efter opstart skulle temperaturen gerne være stabil... Hvis ikke ville jeg mene det er problemet..

  • Nej den svinger ikke så meget konstant, hvis eg sidder og gamer i en lang periode kan de godt ryge op på max, og når jeg ikke rigtig laver noget ligger temperaturen på de miniums værdier jeg har angivet.


    Jeg bruger bare onboard lyden på bundkortet, med tilhørende drivere.


    er der ingen der kan tyde de log filer?

    CPU: AMD64 3200+ socket 939
    Bundkort: Asus A8V Deluxe
    GFX: GeForce FX 6600GT
    RAM: 2x 512 MB GeIL Value PC3200
    PSU: Tagan TG330-U01 Black Edition
    DVD-brænder: NEC ND-3520A DVD-brænder
    HDD: 120GB maxtor
    Kabinet: RaidMax Cobra 822

    Rettet en gang, sidst af Brøndum ().

  • Ram klodserne skal sidde i de blå sokler for at køre dual, ved ikke om det kan give ustabilitet at sætte dem anderledes.
    Prøv, som Dragox skriver, at køre med en ram klods i afgangen.
    Ellers prøv at køre memtest 86, men det kræver du kan boote i en floppy disk. 8)

    R7 1800X Win 10
    2 x 8 GB G.Skill 3200 MHz
    MSI RX VEGA 64 8 GB Asus Rog Crosshair VI
    512 GB Samsung 960 m.2 ssd + div. ssd og lager hdd

    LG 4163b DVD + - r/rw og DVD ram
    AOC AGON AG271QX Fractal R4
    Razer Spex, G602 mus, osv
    .

  • Umiddelbart ville Jeg ikke gå så meget op i de fejl logs, mange af den slags fejl opstår netop ved ram problemer.

    R7 1800X Win 10
    2 x 8 GB G.Skill 3200 MHz
    MSI RX VEGA 64 8 GB Asus Rog Crosshair VI
    512 GB Samsung 960 m.2 ssd + div. ssd og lager hdd

    LG 4163b DVD + - r/rw og DVD ram
    AOC AGON AG271QX Fractal R4
    Razer Spex, G602 mus, osv
    .

    Rettet en gang, sidst af Razorblade ().

  • Jeg har nemlig søgret for at rammene kører dual og at de sidder i de blå slots ja.


    Jeg må lige prøve at se om jeg kan få testet de ram så.

    CPU: AMD64 3200+ socket 939
    Bundkort: Asus A8V Deluxe
    GFX: GeForce FX 6600GT
    RAM: 2x 512 MB GeIL Value PC3200
    PSU: Tagan TG330-U01 Black Edition
    DVD-brænder: NEC ND-3520A DVD-brænder
    HDD: 120GB maxtor
    Kabinet: RaidMax Cobra 822

    Rettet en gang, sidst af Brøndum ().