explorer fryser

  • Hejsa TweakeRZ :D


    Jeg sidder her med et meget meget irrterende problem. Det er når jeg har brugt min PC i ca 15 min så fryser explorer fuldkommen...


    Hvad kan det skyldes ?


    Altså , process linien fryser og jeg kan ikke gå ind i mapper osv ...



    Please hjælp

  • altså , hvis jeg er igang med at hører en sang , kan jeg sagtens gå ind i mediaplayer ( ved brug af ALT + TAB ) , men jeg kan ikke trykke på de ting der ligger i process linien, eller gå ind i denne computer , eller noget andet , og programmer fryser også ( engang i mellem )

  • Det lyder altså underligt at du kan bruge AltTab som så vidt jeg ved er en del af Explorer.exe..


    Prøv at tryk ctrl + alt + del og se om der er noget der ikk svarer, hvis du altså kan komme ind i Joblisten...



    Men hvis alt kører så prøv at luk explorer.exe og gå op i Filer -> Nyt job (Kør...) og skriv Explorer hvis den ikk kommer frem af sig selv


    Ka også godt være spyware, men tror det godt nok ikk


    Edit: Hvis du lige har installeret, ka det være du har valgt nogle forkerte drivers eller en installation har fucked lidt op.. Det kan være ;)



  • kan heller ikke komme ind i joblisten , hvis jeg kunne havde jeg også lavet den der ... lidt nitte :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Raller
    kan nu fastslå , at det er ALLE programmer der fryser , inkl , højrer klik på musen :D


    Nå okay, så ka det altså godt være overheatet cpu ;) Prøv at sæt to fingre på køleprofilen og mærk efter

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af KarGa


    Nå okay, så ka det altså godt være overheatet cpu ;) Prøv at sæt to fingre på køleprofilen og mærk efter



    Hmm, var lige ud i BIOS , den ligger på ca 43 der ..
    ( det er en AMD 64 3200+ claw )


    # edit :


    så frøs den igen ... ses om 2sek :D hehehe

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Raller
    Hmm, var lige ud i BIOS , den ligger på ca 43 der ..
    ( det er en AMD 64 3200+ claw )


    Så burde der ikk være noget der..


    Quote

    # edit :


    så frøs den igen ... ses om 2sek :D hehehe


    Hey hvordan ka du egentlig komme herind og skrive hele tiden? :P

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af KarGa


    Så burde der ikk være noget der..



    Hey hvordan ka du egentlig komme herind og skrive hele tiden? :P



    Nej det regnede jeg bestemt heller ikke med :D




    jamen , man kan jo genstarte svinet :D kender du ikke "reset" knappen ? :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HuleFanden
    Den der Anti Spyware. .Skal der køre nede i hjørnet når man ikke bruger den?


    hmm.. jeg forstår ikke lige hva du mener.. men hvis det er det freaking UGLY icon :P så kan du fjerne det inde i Options.. :D hehe

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Firedog


    hmm.. jeg forstår ikke lige hva du mener.. men hvis det er det freaking UGLY icon :P så kan du fjerne det inde i Options.. :D hehe


    Atslå når jeg lukker det oppe i hjørnet ryger ikonet ned i hjørnet til højre...


    Skal det ligge der? Bestykker det mig mens det ligger der?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HuleFanden


    Atslå når jeg lukker det oppe i hjørnet ryger ikonet ned i hjørnet til højre...


    Skal det ligge der? Bestykker det mig mens det ligger der?


    ja det gør.. hvis der kommer en form for spyware ind på din computer mens den er tændt så ja.. men med ligesom alle andre Virus programmer osv. så tar den selvfølgelig ikke alt der kommer men jo de vigtigste ting.. og du kan stadig fjerne ikonet og så stadig have den kører.. jeg syntes ikonet er for GRIMT!!! så det kan man "gemme væk" i Options..


    men det er sku et lækkert program :D