En slemmere virus

  • Hej!


    Min bror har været uheldig og accepteret en fil via messenger, der har vist sig at indeholde en virus, som nu har gjort hans computer totalt ubrugelig. Den lukker automatisk alle antivirus programmer ved opstart og lader ikke én åbne dem igen. Man kan heller ikke besøge antivirus producenternes hjemmesider, så lukkes IE automatisk. Ctrl+alt+del virker forresten heller ikke.


    Det mest underlige er, at man ikke engang kan boote fra en Windows XP cd, for den låser tastaturet når der står "Press any key to boot from cd..." under opstart.


    For at være helt ærlig ved jeg faktisk ikke hvad jeg skal gøre for at fikse den. Jeg ved ikke engang hvad virussen hedder. Måske er der nogen af jer der kender til en ligende virus, og endda ved hvordan den afhjælpes.


    Ps. Jeg har tænkt på, om man skulle prøve at pille hans HD ud og formatere den på en anden computer, men derved risikerer man jo at inficere endnu en computer med det skidt.


    Tak på forhånd! :P


  • Her fjerner de ALT
    http://www.spywarefri.dk/forum/

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af kimsdipchips
    Set en anden hardisk i så burde du kunne boote på windows cd´en og når windows så er installeret sætter du den gamle hardisk i som er inficeret og formatere den!



    Øøøøøh nej - han gør stort set som du siger - men han smider et opdateret virus program på den "nye" HD - og kører et scan på den med virus - og fjerner den lille sag - og så lærer han at have et ordentligt opdateret virus program - og så lader han vær med at bruge det messenger pis..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af WizzarD



    Øøøøøh nej - han gør stort set som du siger - men han smider et opdateret virus program på den "nye" HD - og kører et scan på den med virus - og fjerner den lille sag - og så lærer han at have et ordentligt opdateret virus program - og så lader han vær med at bruge det messenger pis..


    Eller bare bruge lidt common sense og lad vær med at køre underlige parishilton.pif filer...

  • Quote

    Eller bare bruge lidt common sense og lad vær med at køre underlige parishilton.pif filer...


    Goes without saying... ;)