encryption :S

  • encryption :S
    Vi har jo læst inde på newz.dk at pgp 8, er brydt, de har fundet ligningen for den...den kan man ikke bruge mere...
    Er der et prgram som man kan kryptere med som de ikke har brudt,..???
    Det kunne være godt hvis at det var et freeware...
    da lovligt altid er billige...


    Har læst om noget drivecrypt men kan man bruge det ril noget?


    Jeg har os en extern som jeg godt kunne tænke mig at få krypteret... en maxtor på 250Gb, den er nice, men federe hvis den var cryteret...


    Jeg tænkte på om man kunne få et program hvor man hvergang man tilkoblede den til sin comp, ville skulle skrive en kode istedet for at skulle havde installeret et program...


    Hilsen Mark :D

  • PGP er meget mere sikkert end du egentligt behøver ... ;)


    " 1024 bit nøgle skulle kunne knækkes på mindre end et år (på en 10 millioner USD$ speciel maskine). "


    .... Sååå... og hvis du bruger en kraftigere nøgle så er snakken jo en lidt anden ...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    PGP er meget mere sikkert end du egentligt behøver ... ;)


    " 1024 bit nøgle skulle kunne knækkes på mindre end et år (på en 10 millioner USD$ speciel maskine). "


    .... Sååå... og hvis du bruger en kraftigere nøgle så er snakken jo en lidt anden ...


    Hvis man har fundet ligningen kan den jo decryptes on the fly.. Det tager jo ingen tid.. Det ville kunne gøres ligeså hurtigt som hvis du kendte den key det er krypteret med..
    Tager jo kun belastende lang tid på supercomputerer hvis de skal brute-force sig frem til din key.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af fhqwhgad
    Hvis man har fundet ligningen kan den jo decryptes on the fly.. Det tager jo ingen tid.. Det ville kunne gøres ligeså hurtigt som hvis du kendte den key det er krypteret med..
    Tager jo kun belastende lang tid på supercomputerer hvis de skal brute-force sig frem til din key.


    PGP kommer snart med en ny version der understøtter en bedre kryptering. Den nuværende SHA1 er dog ikke ubrugeligt til privat brug IMO... bl.a. da det vist ikke er kommet ud endnu hvordan den er brudt og hvor lang tid osv det tager for en at bryde den ... For ja, det tager stadig tid at bryde den, men langt mindre tid ... så nej det kan ikke gøres lige så hurtigt som hvis man havde den pågældende key.


    ... Men nu vil du måske også holde op med at shoppe på nettet via SSL ?... ;) ....