Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

lørdag, 12. marts 2005, 08:42

Jeg har et spil som jeg ikke kan tage en kopi af. Jeg kan sagtens tage kopier af mine andre originale spil, men dette er umuligt. Det er et Pixeline spil som jeg har købt til mine unger. Jeg har prøvet med alle mulige programmer, bla. Alcohol 120% som plejer er være skide godt til den slags, men der kommer den ene skrivefejl efter den anden. Så vidt jeg ved er det ikke ulovligt at tage kopier af sine originale spil?

Mojn jeg er fløj'n

3

lørdag, 12. marts 2005, 13:42

Medhjælp

" Det er IKKE tilladt at få hjælp til kopiering, hvis denne hjælp er uden for egen husstand. "

www.tweak.dk/forum/thread.php?threadid=19955&sid=

:boxed:

5

lørdag, 12. marts 2005, 14:28

CloneCD kan helt sikkert gøre det for dig. Er det Nero du prøver med nu?

ABit IP35 Pro -- Q6600 -- AMD 7850 HD -- 6GB RAM -- Corsair HX620 -- 120GB SSD -- Auzentech 7.1

6

lørdag, 12. marts 2005, 15:56

Citeret

Oprindeligt indlæg af GrillRotten
Medhjælp

" Det er IKKE tilladt at få hjælp til kopiering, hvis denne hjælp er uden for egen husstand. "

www.tweak.dk/forum/thread.php?threadid=19955&sid=

:boxed:

Jeg har flere gange her på tweak set folk påstå eller antyde, at Ophavsretslovens forbud mod medhjælp også omfatter rådgivning. Jeg har endda set en tråd blive lukket i den anledning.

Det er efter min mening en tolkning, der ikke er noget belæg for. Omvendt har jeg hverken kunne finde retspraksis eller udtalelser fra Kulturministeriet, der fortæller, at jeg har ret eller uret. Er der andre, der er faldet over noget brugbart?

I den her tråd er det måske lidt ligegyldigt, eftersom det under alle omstændigheder er ulovligt at bryde en kopispærring for at tage en sikkerhedskopi. Det er en af lovens nye indbyggede selvmodsigelser:

Producenten af spillet har ifølge Ophavsretsloven ikke ret til at forbyde os at tage en sikkerhedskopi. Skal man følge ånden bag det, burde han dermed heller ikke have ret til at lave kopispærringer, der forhindrer os i at lave en sikkerhedskopi.

Men i stedet har man lovgivet præcist modsat: Vi har ikke ret til at bryde den kopispærring, som jo ellers fratager os de rettigheder, vi ifølge selvsamme lov har.

-

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.