Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

onsdag, 9. marts 2005, 23:14

Hey Tweak.dk !

Jeg har lige nu et spil som jeg har spillet rigtig meget, men det lader til at min original cd ikke rigtigt vil mere nu.. Så lyder mit spørgsmål.. Er det så lovligt at downloade en kopi af spillet hvis jeg nu har original CD'en ? Spillet er nemlig rimelig gammelt så det er ikke til at finde et nyt mere..

Det hedder forresten System Shock 2..

Takker mange gange..

~D

Core i7 920 @ 4.2 GHz
Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
2x GeForce GTX295
EVGA X58 Classified 3x SLI
2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
Corsair HX1000 PSU
Corsair 800D Kabinet

2

torsdag, 10. marts 2005, 00:06

Rig:
CPU: Intel E8500 @ 3.50
RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
MOBO: Maximus Formula II
GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

3

torsdag, 10. marts 2005, 11:30

Jeg har System Shock 2 både som original CD og som downloadet, men hverken af dem kan køre stabilt, og det er møgirreterende.

XP er vel bare ikke designet til klassiske spil...

4

torsdag, 10. marts 2005, 11:32

Citeret

Oprindeligt indlæg af Bobcat
Jeg har System Shock 2 både som original CD og som downloadet, men hverken af dem kan køre stabilt, og det er møgirreterende.

Du har vel prøvet at få xp til at køre spillet som var det windows 98?

5

torsdag, 10. marts 2005, 11:35

Citeret

Oprindeligt indlæg af KarGa

Citeret

Oprindeligt indlæg af Bobcat

Du har vel prøvet at få xp til at køre spillet som var det windows 98?
Selfølgelig, men det har stadig en tendens til at crashe tilfældigt.

6

fredag, 11. marts 2005, 00:14

Sålænge spillet ikke er freeware (hvilket jeg har meget svært ved at tro det er) er det ulovligt at downloade, om man så har en original kopi eller ej.

fookhar.dk

- formerly known as r3ptile

7

fredag, 11. marts 2005, 00:56

Citeret

Oprindeligt indlæg af r3ptile
Sålænge spillet ikke er freeware (hvilket jeg har meget svært ved at tro det er) er det ulovligt at downloade, om man så har en original kopi eller ej.

Vil jeg også påstå - ihf. det jeg ka' få ud af, at kigge på reglerne. Vi har også forespurgt kommunens advokater, vedr. problematikken når et indkøbt spil går i stykker om vi så må hente et image og så brænde det ned på en skive.
Nope - var den klare melding.

8

fredag, 11. marts 2005, 01:02

Citeret

Oprindeligt indlæg af Bentzin

Citeret

Vil jeg også påstå - ihf. det jeg ka' få ud af, at kigge på reglerne. Vi har også forespurgt kommunens advokater, vedr. problematikken når et indkøbt spil går i stykker om vi så må hente et image og så brænde det ned på en skive.

det er ret råddent faktisk :rolleyes: hvorfor købe et spil 2 gange? gir ingen mening

Mit signatur billede er lige på værkstedet.

9

fredag, 11. marts 2005, 08:49

Jeg tror ikke i skal forvente at det er ulovligt når det er på The Underdogs.

Det har utrolig stor viden om hvad der er lovligt eller ej, og det er meget påpasselige med hvad de smider op på deres side.

Desuden har den ligget til download i en evighed nu, så hvis det var ulovligt, havde den nok været taget ned på dette tidspunkt.

10

fredag, 11. marts 2005, 10:16

skriv til dem der har lavet det og send et billede af din cd eller sådan noget så giver de dig måske en ny:D

11

fredag, 11. marts 2005, 21:58

download det for sa*** Kan ikke passe man skal betale to gange for samme spil!

12

fredag, 11. marts 2005, 22:14

Ummilbart ville jeg også mene når man har købt og betalt det har man rettighederne.

13

fredag, 11. marts 2005, 22:24

Jeg er ikke enig.

Når man køber det betaler man for én licens, som må bruges på ens egen computer. Den licens giver rådighed over den medfølgende CD/DVD, set bort fra at man ikke må ændrer i kildekoden.

Desuden tror jeg næppe, at der fandtes så mange mennesker som tager backup, hvis man bare måtte hente en ny kopi fra nettet.

Skulle APG komme på besøg, tvivler jeg på at det er en undskyldning de godtager.

14

fredag, 11. marts 2005, 23:18

Vi kan ikke alle være enige :D

15

fredag, 11. marts 2005, 23:34

Citeret

Oprindeligt indlæg af origin

Citeret

Citeret

det er ret råddent faktisk :rolleyes: hvorfor købe et spil 2 gange? gir ingen mening

Så kan enhver jo bare downloade det, og påstå at man har originalen bagefter - men ja, det er naturligvis surt at skulle betale for 2 ens ting, hvis man kun skal bruge ét :crazyeyes: Så må man jo bare passe bedre på sine ting :)

16

fredag, 11. marts 2005, 23:55

Citeret

Oprindeligt indlæg af Mikkel

Citeret

Oprindeligt indlæg af origin

Citeret

Citeret

Så kan enhver jo bare downloade det, og påstå at man har originalen bagefter - men ja, det er naturligvis surt at skulle betale for 2 ens ting, hvis man kun skal bruge ét :crazyeyes: Så må man jo bare passe bedre på sine ting :)

ikke hvist han gemmer både cd og manual vel :roller:

newb modder af 1. grad
er i gang med mit 4 mod.

Conroe E6700
2 GB corsair ram
Gigabyte 7950gx2 grafikkort

17

lørdag, 12. marts 2005, 01:11

Godt nok er det ikke helt det samme. Men man kan da heller ikke hente et nyt forhjul til cyklen, hvis man har smadret det oprindelige. :rolleyes: Jeg har da ihf. været nødsaget til, at skulle betale for et helt nyt.
Så'n er livet - også for pc-spil-nørder.
Hvis du ødelægger et af dine spil, så må du købe et nyt. Meget logisk IMO.

18

lørdag, 12. marts 2005, 01:22

Citeret

Oprindeligt indlæg af newbmodder
ikke hvist han gemmer både cd og manual vel :roller:

Det holder jo ikke i længden - han kan jo også bare have lånt det af en anden ik' ? :roller:

19

lørdag, 12. marts 2005, 12:30

Citeret

Oprindeligt indlæg af Brition
Jeg tror ikke i skal forvente at det er ulovligt når det er på The Underdogs.

Det har utrolig stor viden om hvad der er lovligt eller ej, og det er meget påpasselige med hvad de smider op på deres side.

Desuden har den ligget til download i en evighed nu, så hvis det var ulovligt, havde den nok været taget ned på dette tidspunkt.

Du kan ikke forvente at det er lovligt bare fordi det ligger på deres side, vil faktisk mene det er en ret dårlig garanti, da der ligger meget software derinde, som man skulle tro var freeware, men som ikke er.

fookhar.dk

- formerly known as r3ptile

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.