Virus eller?

  • Jeg har nogle problemer med en ældre maskine.
    har format den MANGE gange, men hver gang jeg sætter den til netværket/internettet bliver den sur.


    der kommer op med en fejl, den skriver det som en windows fejl:


    LAS Shell (Export Version)


    har søgt lidt på den, og har læst jeg til det er en nyere virus. som kun kan fjernes hvis du opdater Windows og kører et lille program men det virker ikk hvis du ikke opdater Windows.
    Men det kan jeg heller ikke. Hvis jeg går ind for at opdater Windows kommer den med fejl på siden


    [Fejlnummer: 0x800A0007]



    Ikk nok med det. Den kommer oz op efter kort tid på netværket/internettet:


    Lukning af system
    Systemet er ved at lukke. Gem alt igangværende arbejde. og log af. Ændringer, som ikke er gemt, vil gå tabt. Lukningen er iværksat af NT AUTHORITY\SYSTEM


    (Meddelelse)
    Systemprocessen
    "C:\WINDOWS\system32\lsass.exe"
    afsluttede uventet med statuskode -1073741819. Systemet lukker og genstarter



    har prøvet og sætte en anden Hardisk i, og indstallert Antivir XP enden den kommer på netværket/internettet


    mange tak på forhånd..!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af uNo
    [Fejlnummer: 0x800A0007]


    Første hit på Google var denne side: http://www.auditmypc.com/0x800a0007-windows-update-error.asp. Her skriver de, at de tre hyppigste årsager til fejl 0x800A0007 er:


    1. Dit ur eller dato er stillet forkert (gælder sikkert også, hvis tidszone er stillet forkert).


    2. Du går på nettet gennem en proxy, som ikke understøtter HTTP 1.1.


    3. Dit foretrukne sprog er sat til et andet sprog end engelsk. Denne undrer mig lidt, eftersom jeg har set en indstilling for foretrukket sprog i andre browsere, men aldrig i Internet Explorer.



    Det ser i øvrigt ud til at være Sasser-ormen, der angriber dig. Den kan kun angribe over net, så hvis bare du sørger for, at der ikke er netværksadgang til din maskine fra andre inficerede maskiner, bliver du ikke inficeret, inden du har nået at opdatere maskinen.


    Du kan forhindre netværksadgang til din maskine ved at gemme maskinen bag en firewall eller en router med NAT. Du kan også evt. bruge en software-firewall, f.eks. den firewall, som allerede er indbygget i Windows XP.


    Hvis du bruger den indbyggede, skal du dog vente med at sætte netkablet i, indtil maskinen er helt færdig med at boote. Det påstås, at Microsoft har været så geniale at lade netværket starte før firewallen, når maskinen booter, og dermed er man usikret i et lille stykke tid. Jeg ved ikke, om det er en skrøne, men der er ingen grund til at tage chancer.