Opsætning af wireless.. Nogen der kan tyde den her??

  • hvis du lægger mærke til det ser det ud spm om at der skal gå et kabel fra tlf stikket til mit modem og videre til min router og fra routeren til min com.. det er det jeg ikke helt fatter

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SeePee
    hvis du lægger mærke til det ser det ud spm om at der skal gå et kabel fra tlf stikket til mit modem og videre til min router og fra routeren til min com.. det er det jeg ikke helt fatter


    Ja, hvis du kører med modem ... Det er der nogle der gør ... andre kører kun med en router ... andre kører helt uden noget som helst ... ;)


    Så du kan jo selv nemt lige finde ud af hvad din forbindelse kræver for du ved jo hvad for noget udstyr du har liggende foran dig et sted ...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SeePee
    Kører med et modem nu, men vil da helst kun køre med router... skal jeg så kun sætte routeren til oder was??


    Det kommer sikkert ikk til at fungere, da din forbindelse kræver et modem..
    Men hvorfor vil du ikk køre uden modem? Det eneste minus et modem måske har er da en smule kabelrod..?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af KarGa


    Det kommer sikkert ikk til at fungere, da din forbindelse kræver et modem..
    Men hvorfor vil du ikk køre uden modem? Det eneste minus et modem måske har er da en smule kabelrod..?


    det fylder bare lidt mere men f*** det... så er mit spg bare.. hvordan kan jeg sætte et kabel til at forbinde de to "internet" udgange på min router og mit modem...? jeg skal jo også have noget stukket i tlf stikket fra modem eller router :rolleyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SeePee


    det fylder bare lidt mere men f*** det... så er mit spg bare.. hvordan kan jeg sætte et kabel til at forbinde de to "internet" udgange på min router og mit modem...? jeg skal jo også have noget stukket i tlf stikket fra modem eller router :rolleyes:


    Forstår ikke helt hvad du mener, men se på billedet det viser jo det hele ;) Internet til modem, modem til router, router til computer :)

    zepto 6224w \ 14.1''
    c2d 1.66ghz \ 8600m gt

    dfi lanparty 915p-t12 ut \ intel p4 3.0ghz
    geil value 2*512 mb pc3200 [2,5-4-4-8]
    leadtek 6600GT pci-e \ seagate 120gb
    chieftec 410w \ lg flatron l1915s 19'' tft

    http://www.kidsmythology.com

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af MvK
    ...se på billedet det viser jo det hele ;) Internet til modem, modem til router, router til computer :)


    Nemlig ... Det hele skal bare sidde i serie i den rækkefølge ... Det er ikke den helt store videnskab ...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SeePee
    Det her kan jo ikke lade sig gøre: [Blocked Image: http://www.upitfree.dk/upload/files/Unavngivet.JPG%5B3%5D]


    Helt rigtigt, men det er også fordi du har lavet noget skummelt på din tegning ... ;)


    Den port til højre for modem´et på tegningen er internet-indgangen på routeren ... Som så skal bruges til forbindelse fra modem´et når din forbindelse kræver et modem ...


    Internet > Modem > Router ... og så til PC´erne via de 4 LAN-porte ... ;)

  • Jamen jeg skal jo have et stik i tlf stikket i væggen og over til mit modem, og så siger du at jeg skal bruge selvsamme stik i modemmet og til min router.. det kan jo ikke lade sig gøre

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SeePee
    Jamen jeg skal jo have et stik i tlf stikket i væggen og over til mit modem, og så siger du at jeg skal bruge selvsamme stik i modemmet og til min router.. det kan jo ikke lade sig gøre


    Nej, det gør jeg ikke ... Tror bare ikke du forstår hvad jeg skrev ... Eller ikke læste det ...


    Internet > Modem > Router ...


    Den port du FØRHEN brugte FRA modemet til PC´en skal ind i routerens "internet-port" ...