Virus der ikke vil går væk ? :O

  • har et par gange Fået meddelelsen at iexplore ikke svare og afsluttes,
    sender fejlrapport, og får denne hjemmeside kastet i hovedet.


    http://oca.microsoft.com/en/re…6fe-9760ef088012&SID=1302


    Og som der står , skal jeg gå ind i Tilføj / fjern programmer og fjerne en virus, der er intet...
    og har DL'et begge de to "third-party tools"
    og kørt systemet igennem, men intet hjælp ? genstartede og den er der igen....



    kan noget hjælpe mig ? :O

  • kunne jo være du skulle tage at køre en omgang adaware og spybot sd. Og eventuelt microsoft antispyware

    asus P8P67 evo
    16GB corsair vengeance DDR3 xmp 1600mhz
    core i5 2500k @4.3GHZ- arctic freezer 13 pro
    samsung 840evo SSD 250GB - samsung f3 1tb.
    coolermaster 600m silent pro
    msi GTX970 gaming.
    AOC 24 G2460PG
    steelseries siberia v2-logitech z-2300- creative sb z

  • hva firewall har du? Eller har du overhovedet nogen firewall?

    asus P8P67 evo
    16GB corsair vengeance DDR3 xmp 1600mhz
    core i5 2500k @4.3GHZ- arctic freezer 13 pro
    samsung 840evo SSD 250GB - samsung f3 1tb.
    coolermaster 600m silent pro
    msi GTX970 gaming.
    AOC 24 G2460PG
    steelseries siberia v2-logitech z-2300- creative sb z

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RaZtapuS
    ja,
    har den der fra Service Pack 2...


    det ville nok være smart at have en firewall mere som foreksempelt http://www.zonealarm.com Man kan hente en gratis version.

    asus P8P67 evo
    16GB corsair vengeance DDR3 xmp 1600mhz
    core i5 2500k @4.3GHZ- arctic freezer 13 pro
    samsung 840evo SSD 250GB - samsung f3 1tb.
    coolermaster 600m silent pro
    msi GTX970 gaming.
    AOC 24 G2460PG
    steelseries siberia v2-logitech z-2300- creative sb z

  • Prøv at køre en virus online-scan - evt. hos trendmicro eller søg efter det på google.
    Noget andet - har du husket at opdatere dit antivirus-program jævnligt ? Ligeså med Spybot og Ad-aware SE ?

  • prøv med trojan hunter guard, det lyder som´om det er adware og det vil en anti virus scan ikke finde, de 2 nævner VAR udmærkede engang, men det virker for mig som om de er outdated.


    Der er naturligvis en masse andre spyware værktøjer, men medmindre du vil betale omkring 500 kr......

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Snuff
    prøv med trojan hunter guard, det lyder som´om det er adware og det vil en anti virus scan ikke finde, de 2 nævner VAR udmærkede engang, men det virker for mig som om de er outdated.


    Der er naturligvis en masse andre spyware værktøjer, men medmindre du vil betale omkring 500 kr......


    Hmm - hvis det er Spybot og Ad-aware SE du mener, så er du vist noget galt på den. Den kombination er faktisk noget af det mest effektive pt. Sammen med et godt antivirus- og firewall-program + fornuftig færden på Nettet, så er din maskine clean all the way. Altså hvis man sørger for at opdatere altsammen jævnligt.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bentzin


    Hmm - hvis det er Spybot og Ad-aware SE du mener, så er du vist noget galt på den. Den kombination er faktisk noget af det mest effektive pt. Sammen med et godt antivirus- og firewall-program + fornuftig færden på Nettet, så er din maskine clean all the way. Altså hvis man sørger for at opdatere altsammen jævnligt.


    Jep det er klart et spørgsmål om opdatering af antispyware programmerne.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bentzin


    Hmm - hvis det er Spybot og Ad-aware SE du mener, så er du vist noget galt på den. Den kombination er faktisk noget af det mest effektive pt. Sammen med et godt antivirus- og firewall-program + fornuftig færden på Nettet, så er din maskine clean all the way. Altså hvis man sørger for at opdatere altsammen jævnligt.


    Inden I kommer for godt igang med Ad-aware så læs lige dette


    http://www.spywarefri.dk/artikler2.htm#adaware1

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af freehelp


    Inden I kommer for godt igang med Ad-aware så læs lige dette


    http://www.spywarefri.dk/artikler2.htm#adaware1


    Ja de siger nemlig - citat: "Vi anbefaler nu Spybot som et godt gratis alternativ." Og så er det jo fint at bruge begge to, da de finder forskellige ting og sager. På den måde dækker de jo meget godt. Det gør de ihf. her hos mig og også på de 14 maskiner som vi kører med på work.

  • For at komme tilbage på trådens rette spor, kunne det så tænkes at den virus der ikke vil væk, ligger i system restore et eller andet sted? Jeg har selv oplevet noget lignende med at jeg pludselig have noget vira som gentagne gange blev ved med at komme ind på computeren igen, selvom jeg havde scannet og fjernet det. Jeg løste det ved at disable System Restore (Højreklik på My Computer --> Properties --> System Restore), og så kørte jeg en fuld scanning af computeren og fik fjernet viraen som jeg før gjorde, dernæst genstartede jeg og enablede System Restore igen. Det hjalp ihvertfald mig, så det kunne være at det kunne hjælpe dig af med den virus også. Pøj pøj med det.

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af engel
    For at komme tilbage på trådens rette spor, kunne det så tænkes at den virus der ikke vil væk, ligger i system restore et eller andet sted? Jeg har selv oplevet noget lignende med at jeg pludselig have noget vira som gentagne gange blev ved med at komme ind på computeren igen, selvom jeg havde scannet og fjernet det. Jeg løste det ved at disable System Restore (Højreklik på My Computer --> Properties --> System Restore), og så kørte jeg en fuld scanning af computeren og fik fjernet viraen som jeg før gjorde, dernæst genstartede jeg og enablede System Restore igen. Det hjalp ihvertfald mig, så det kunne være at det kunne hjælpe dig af med den virus også. Pøj pøj med det.


    ja som engel siger, så disable recovery og scan.
    hent evt. : http://dk.trendmicro-europe.com/enterprise/support/tsc.php
    sysclean package for ikke customer (nederst)
    og kør den.

  • Wee :)


    heh,


    vist mig der har været et fjols til at opdatere :P


    heh,
    men tak, (:


    heh.


    hmm
    til Snuff,,


    det der Trojan Hunter Guard,, hedder det sådan ? eller er det et eller andet fint navn jeg kan søge under for at finde det ? :)
    for det ikke første gang jeg har problemer med Trojanere... :s



  • yup det er det den hedder link>http://www.misec.net/trojanhunter/

  • Sørg for at holde dit windows updateret også.. Det er nok det vigtigste. Jeg kører sgu altid uden firewall og har endnu ikke haft problemer med hverken spyware,virus eller bot/trojan ting.
    Og som Bentzin sagde: Fornuftig færden på internettet giver meget.