Kan ikke installere chipset driver - Ideer ?(

  • Sidder her med det problem at jeg ikke kan installere mine chipset drivere. Startede med at jeg fik en 1800+ som jeg smed i min maskine. Den ville så ikke starte op med min daværende TicTac bios, så smed min 2500+ i maskinen igen, og opdatere til en anden TicTac. Nu startede min maskine fint op, men GFX og chipset drivere var blevet "ødelagt" så de skulle geninstalleres. Installerede en Omega GFX driver som også virkede fint, men Chipset driveren gider ikke blive installeret. Tænkte at det måske kunne være pga. den TicTac bios, så opdatere til den nyeste Abit bios, men heller ikke det hjalp.
    Det der genere mig mest er manglen på lyd, så hvis nogle evt. kender en fil bare til lyden på NF7 eller andre metoder at få den tilbage så smid lige et link. Har chekket med blandt andet Ad-awere, spybot, avast osv. fuldt opdateret og har ikke noget "snavns" liggende.
    Her er et billed af hvor den kommer til - Når den har loadet den blå streg helt ud lukker det bare kontakt og så sker der ikke mere. Har hentet de nyeste på Abits hp og prøvet lidt inde på http://www.nvidia.com/object/nforce_udp_winxp_3.13, men de gjorde bare det samme - Nogle ideer bare så jeg lige kan få noget lyd :rolleyes:


    Edit : De gamle er selfølgelig blevet afinstalleret og har også brugt Driver Cleaner.

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

    Rettet en gang, sidst af Henrik- ().

  • Quote

    Her er de særskilte audiodrivere: http://www.nvidia.com/object/nforce_audio_4.57_win2kxp
    Og her de drivere jeg bruger: http://www.nvidia.com/object/nforce_udp_winxp_5.10


    Her står lidt om installationen: http://www.nvidia.com/object/driver_installation_hints.html


    Desuden så bruger nogle ældre biosdrivere til mit EPOX MB


    Dem har jeg haft prøvet og DL, og der sker bare det samme som jeg har beskrevet efter at den godt nok har extracted de filer til mit C: drev.
    Ved den audio driver syntes jeg lidt jeg mangler en .exe install fil. Har været ved at kigge de filer med "Installations filer" igennen - syntes dog ikke rigtig at kunne få noget ud af dem om hvor filerne skal ligge eller lign. Her er hvordan de 2 "Program" filer ser ud når jeg åbner dem, og efter at have trykket OK, sker der ikke rigtig mere.
    Er det bare mig der er ved at være træt, eller over ser jeg bare det brug bare ?(


    Edit : Billed på vej ;)
    Edit : Sådan - Det er de filer der er i den audio driver

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

    Rettet 6 gange, sidst af Henrik- ().


  • Du skal gå ind i enhedshåndtering-> lyd enheder-> opdatere driverne til lydkort -> Manuetl finde driverplacering (inf.fil.i den folder, hvor de nye er blevet pakket ud).
    Forstår ikke det med dine chipsetdrivere ? Virker underligt at den ikke vil installere dem. Jeg havde ingen problemer. Har du prøvet at sætte den til standard/default opsætning i bios - Inden du opdaterer og så ændrer den til dine evt. OC- opsætning bagefter, hvis det altså virker.

  • Quote

    Du skal gå ind i enhedshåndtering-> lyd enheder-> opdatere driverne til lydkort -> Manuetl finde driverplacering (inf.fil.i den folder, hvor de nye er blevet pakket ud).


    Takker, det virkede ;) Nu har jeg i det mindste noget lyd, hvilket har været det mest irreterende.


    Quote

    Forstår ikke det med dine chipsetdrivere ? Virker underligt at den ikke vil installere dem. Jeg havde ingen problemer. Har du prøvet at sætte den til standard/default opsætning i bios - Inden du opdaterer og så ændrer den til dine evt. OC- opsætning bagefter, hvis det altså virker.


    Forstår heller ikke helt hvad problemet kan være. Prøvede igår 2 ældre Abit bios for at se om det hjalp, men intet at hente her. Kører lige nu uden at have noget clocket og bare sat den til std. i bios, men det hjalp heller ikke. Må lige se hvad problemet kan være, men så længe mit GFX er til RMA genere det mig ikke så meget bare jeg har noget lyd, så klarer jeg mig - Tak for hjælpen ;)

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

    Rettet en gang, sidst af Henrik- ().