Formatering - Er newbie

  • Er her nogen som kender en guide jeg kan printe ud, til at få slettet alt og lagt det ind igen altså af min hardisk, jeg har sgu egenligt ikke engang kunne gøre noget så nemt. Jeg har aldrig haft et sted at lære det.... :rolleyes:

    Dell 27'' UltraSharp U2711 IPS Panel
    CM Storm Sniper Black Edition
    Core i7 2600K Sandy Bridge ( 8 MB )
    ASRock P67 Extreme6 Sandy Bridge (P67 EXTREME6)
    EVGA GeForce GTX 780 Ti SC ACX - 3GB
    Corsair Hydro H100i Extreme Performance
    Corsair Dominator P DDR3-1600 DC - 16GBWestern Digital 2000 GB harddisk
    Asus Xonar DX
    Samsung SH-B123L DVD±RW Black
    Corsair er 256GB SSD Nova Series

    Rettet en gang, sidst af guGGe ().

  • ok :)) det vil jeg prøve, har ikke formateret min comp i et godt stykke tid nu, og der ligger de mest underlige ting på den...

    Dell 27'' UltraSharp U2711 IPS Panel
    CM Storm Sniper Black Edition
    Core i7 2600K Sandy Bridge ( 8 MB )
    ASRock P67 Extreme6 Sandy Bridge (P67 EXTREME6)
    EVGA GeForce GTX 780 Ti SC ACX - 3GB
    Corsair Hydro H100i Extreme Performance
    Corsair Dominator P DDR3-1600 DC - 16GBWestern Digital 2000 GB harddisk
    Asus Xonar DX
    Samsung SH-B123L DVD±RW Black
    Corsair er 256GB SSD Nova Series

  • Husk lige at tage backup af alle de data du har på dit windows-drev (sikkert C:\).


    Hvis du formatterer og geninstallerer Windows, slettes alt hvad der var på drevet før.


    Når installationen er færdig, går du som det første på windowsupdate og henter alle de kritiske opdateringer, der ligger der.
    Når det er gjort henter du den nyeste chipset driver til dit mb, installerer den og genstarter.


    Bagefter installerer du de nyeste drivere til resten af dit hardware som fx lydkort, grafikkort m.m.


    Herefter installerer du de programmer du skal bruge.

  • Det enkleste og det der sikrer en ren formatering og ren installation er at formatere fra dos.


    Du gør følgende...start computereren og hold øjeblikkeligt F8 (på nogle er det delete) nede, så skulle der gerne komme en menu hvor du kan vælge at starte windows, dos promt og nogle andre, du vælger dos promt og skriver "format C:", efter formateringen sørger du for at computeren booter fra CD drevet, det sørger du for under BIOS menuen.



    Efter installationen sørger du (naturligvis) for at den booter fra C drevet


  • Det er da bare spild af tid at gøre det...
    I Windows installationensmenuen kan du også formattere disken, du kan også fjerne partitionen og oprette en ny hvis det er det du ønsker.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ThoG
    du kan også bare lave en unantended installation på en diskette så slipper du får at skulle skrive alle dine ting i heller ikke cd'key så kører det bare der ud af :))


    Hvis han ikke rigtigt er klar over hvordan og hvorledes han skal gøre for at formatere normalt, er opsætning af en unattended installation nok noget af det sidste han skal begynde på.

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP