Netværksinstallations-problemer

  • jeg har nu flere gange, forgæves prøvet at skabe et hjemme- kontornetværk mellem min og de andre computere herhjemme. vores tilslutning til internettet går gennem en netværkshub som vist på billedet.


    men når den skal til at skabe en forbindelse mellem en anden computer og min, kommer der en besked hvor der står:


    "guiden netværksinstallation kan ikke udføres


    der opstod en fejl under konfigurationen af netværket på denne computer


    du kan konfigurere netværket manuelt eller køre guiden igen med andre indstillinger"



    hvordan skal jeg få det til at virke?


    det skal også lige siges at jeg tidligere godt har kunne skabe en forbindelse mellem andre computere. men efter jeg har fået ny, gider den pludselig ikke. hvad kan der være galt?

  • Så vidt jeg kan se har i ikke nogen router, dvs at i hver har en WAN IP, og så kan i ikke få adgang til hinandends delte mapper mm.


    Hvis i derimod sætter en router op i steder for hub'en, vil i have én IP ud ad til (WAN IP) og lokale IP'er på jeres PC'er - så kan i se hinandens delte filer.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Zulu
    Så vidt jeg kan se har i ikke nogen router, dvs at i hver har en WAN IP, og så kan i ikke få adgang til hinandends delte mapper mm.


    Hvis i derimod sætter en router op i steder for hub'en, vil i have én IP ud ad til (WAN IP) og lokale IP'er på jeres PC'er - så kan i se hinandens delte filer.


    som jeg har skrevet, har systemet tidligere virket fint.

  • jeg kan umiddelbart ikke sige hvad problemet kan være, men hvilken internet forbindelse har i...
    Og som zulu siger, kunne det betale sig at købe en router, men har du også prøvet at få forbindelse til de andre computere via ip addresser. Du kan jo også bare oprette forbindelse til en computer med ip... FX. \\XXX.XXX.XXX.XXX, kan være \\10.42.3.1, eller andet.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Acheron
    jeg kan umiddelbart ikke sige hvad problemet kan være, men hvilken internet forbindelse har i...
    Og som zulu siger, kunne det betale sig at købe en router, men har du også prøvet at få forbindelse til de andre computere via ip addresser. Du kan jo også bare oprette forbindelse til en computer med ip... FX. \\XXX.XXX.XXX.XXX, kan være \\10.42.3.1, eller andet.


    hvordan kan man oprette forbindelse til en anden computer manuelt?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ScratchY
    hvordan kan man oprette forbindelse til en anden computer manuelt?


    Hvilke IP'er får dine PC'er?
    Du kan se det ved at skrive "cmd" i kør menuen og derefter skrive "ipconfig" når dos-boxen kommer frem.


    Det er slet ikke nødvendigt at køre den guide til opsætning, men den kan i visse tilfælde være en god hjælp hvis det er gået helt galt med protokoller e.lign.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af KarGa
    Prøv at installer protokollen NetBIOS på begge maskiner
    Når du har trykket installer (Billedet) så vælg Protokol og den driver du vil installere
    NWLink NetBios hedder den vist ;)


    jeg har prøvet, men det ser stadig ikke ud til at virke på min computer.


    er der andre muligheder?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ScratchY


    jeg har prøvet, men det ser stadig ikke ud til at virke på min computer.


    er der andre muligheder?


    Har ingen andre magiske løsninger i ærmet.. Men prøva t udskifte ting i opsætningen systematisk, fra computeren til internet forbindelsen
    Altså udskift netkort først
    Så HUBs
    Prøv måske at tilføje en router - tror ikk det hjælper, men forsøget værd ;)


    Hvis det ikke hjælper, kan en fresh format muligvis hjælpe...



    Ellers ved jeg det ikke.. ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af KarGa


    Prøv måske at tilføje en router - tror ikk det hjælper, men forsøget værd ;)


    Hvis alle computere sidder med WAN IP'er så skal der da netop bruges en router for at de kan se fildelinger hos hinanden!


    -> ScratchY
    Hvilke IP'er har de PC'er som ikke kan se hinanden?
    Har de 192.xxx.xxx.xxx, 172.xxx.xxx.xx, 10.xxx.xxx.xxx, 80.xxx.xxx.xxx eller noget helt andet?


    Med andre ord: Er de direkte på nettet hver især eller får de en lokale IP et sted?


    Det er ret essentielt at vide, så vi kan guide dig den rette vej.


  • Havde jeg ikk tænkt på, men så hjalp min "guide" jo alligevel :) Takker Zulu


    De IP'er der bliver nævnt er lokal adresser, ved ikk om du forstod det med Zulu's indlæg, men jeg syns ikk det var så pointeret ;)