irriterende besked ved opstart

  • denne besked kommer op, hver gang den starter op i windows.


    det begyndte så snart jeg havde slettet noget spyware(en åndsvag searchbar og noget PayPal-crap). jeg fandt en txt fil, hvor der stod en lang liste med de spyware drivere der havde installeret sig selv i windows system32-mappen. jeg fandt, og slettede dem alle.


    jeg har et C:\ drev, men jeg har ingen mappe der hedder program files. jeg har åbenbart ikke fået slettet det hele.. er her nogen der ved hvordan jeg kan få denne besked væk?

  • Skriv: msconfig i "Kør" -> Fanebladet start. Kig efter de underlige ting der og fjern hak ved dem.
    Gå derefter ind i "tilføj & fjern programmer" og fjern evt. ting der svarer til dem du fandt i msconfig
    Kør der efer en tur med opdateret Spybot og evt. Ad-aware SE. Så'n har jeg gjort et utal af gange her på arbejdet. Så'n ca. hver gang, der er en der har klikket ok til noget de ikke skulle. ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af shak
    har du været inde i "søg" og søge efter "webspec.dll" eller mappen "webspeciel" ? hvis den finder den kan du jo delete den der fra.


    ja, det har jeg. der er ingen filer med det navn.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bentzin
    Skriv: msconfig i "Kør" -> Fanebladet start. Kig efter de underlige ting der og fjern hak ved dem.
    Gå derefter ind i "tilføj & fjern programmer" og fjern evt. ting der svarer til dem du fandt i msconfig
    Kør der efer en tur med opdateret Spybot og evt. Ad-aware SE. Så'n har jeg gjort et utal af gange her på arbejdet. Så'n ca. hver gang, der er en der har klikket ok til noget de ikke skulle. ;)


    yep, der var et par programmer der, som jeg ellers ikke kendte noget til... de er nu slået fra og den irriterende besked er forsvundet.


    mange tak for hjælpen Bent! :)


    problem løst/tråd lukket

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ScratchY
    Tråd åben igen!


    jeg kunne også godt tænke mig at vide, om jeg kan få et program til at starte op automatisk når jeg starter op i Windows. altså hvilket som helst program.


    Lav en genvej og smid den ind i :


    Start > Programs > Startup

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Lav en genvej og smid den ind i :


    Start > Programs > Startup


    og på dansk?


    hvis man skriver "start" i søgemaskinen kommer der 500 mapper op. du må være meget specifik

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ScratchY


    og på dansk?


    hvis man skriver "start" i søgemaskinen kommer der 500 mapper op. du må være meget specifik


    Gå til: Start -> Programmer -> Start -> indsæt din genvej.

  • Du kan også højre klikke på start knappen og trykke på open/åben, nu kan du se dem som mapper istedet for menuer.


    Når du har fundet mappen du vil have genvejene i så smider du dem der over i og voila.

    AMD OpteronDual Core
    10x200mhz @ 10x250mhz 1,40 volt
    DFI Lanparty UT NF4 expert ---+--- 1024 mb Mushkin Redline XP4000 /2-2-2- 6 @ 3,2 volt
    Gainward 7800GTX --+-- HDA Digital X-Mystique 7.1 GOLD
    2 x Maxtor DiamondMax 10 250GB

  • Quote

    og på dansk?


    hvis man skriver "start" i søgemaskinen kommer der 500 mapper op. du må være meget specifik


    Den dovne version - er at finde ikonet for det program du vil have til at starte op (find det via start - programmer) - og så trækker du bare ikonet over i start. Der har jeg både internet explorer og outlook express liggende - jeg går alligevel altid på nettet/checker mail når jeg tænder for PC.