Redigering af billeder

  • Jeg har taget nogle billeder, hvor jeg kun skal bruge nogle af objekterne. Er er et program til let lidt og klippe noget ud så man ikke kan se, hvad det har stået foran???

    Intel Core i5-750
    ASUS p7p55d, 8gb corsair ddr3-1600
    ASUS EAH6850
    Adata 599 64GB SSD, WD Green 2TB, WD black 1TB

  • tja.. det kunne da godt være.. hvordan funker det i photoshop?? jeg er ikke så skide god til det billedgeil der...



    OT hvorfor bor du både i frederikshavn og vordingborg???

    Intel Core i5-750
    ASUS p7p55d, 8gb corsair ddr3-1600
    ASUS EAH6850
    Adata 599 64GB SSD, WD Green 2TB, WD black 1TB

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ostermark
    Jeg har taget nogle billeder, hvor jeg kun skal bruge nogle af objekterne. Er er et program til let lidt og klippe noget ud så man ikke kan se, hvad det har stået foran???

    Har du prøvet IrFan View 3.80? Det er et (meget) brugevenligt billedebehandlings program.


    EDIT: IrfanView er en hurtig og simpel freeware (gratis) billedbrowser og -editor, der understøtter de mest kendte billedformater såsom BMP, JPEG, GIF, animeret GIF og flere.


    Der er indbygget funktioner til at resize billeder, og du kan påføre billederne diverse effekter.


    WinterSilence: Photoshop er beregnet til mere end blot billedbehandling, men det kender du vel til. Desuden betegner jeg Adobe Photoshop noget avanceret end IrFan View.

  • Egentlig så er Photoshop faktisk kun lavet til billedbehandling på forskellige måder, i følge Adobe :D


    Og jeg har meget imod dem der tegner alle mulige slags billeder i Photoshop, sådan som min eksko gør det :) Andre programmer beregnet til at tegne i vil være langt mere egnede, end Photoshop.


    Forresten så er der også Picasa og og aShampoo Photo Illuminator der er mindre billedprogrammer. Måske kan de gøre opgaven ?

  • Mht. Frederikshavn / Vordingborg så er det fordi jeg bor hos min bror i Vordingborg eller hos min dame i Frederikshavn, hvor jeg skal flytte hen indenfor et par måneder. Her i Vo. har jeg lige haft et arbejdsvikariat på en måneds tid og så har jeg været mest der.

  • aha.. det er satme noget af en tur derned til. jeg har selv været soldat i vordinghul. det tar jo alligevel 7 timer i to og 3½ time i bil at nå derned

    Intel Core i5-750
    ASUS p7p55d, 8gb corsair ddr3-1600
    ASUS EAH6850
    Adata 599 64GB SSD, WD Green 2TB, WD black 1TB