Hvorfor har jeg 2 cpuer???

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ZeroKill3r
    Hey.. sad lige og undrede mig over hvorfor min computer siger jeg har 2 cpuer? det ene billede er fra enhedshåndtering og det andet er fra Det nye prince of persia spil.. ret fedt faktisk :D


    Det er fordi din pc har HT så den har en virtuel cpu. ret mig hvis jeg tager fejl!

    Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
    3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 2x256GB SSD
    XFX Vega 56 I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
    Asus MG248Q I Logitech G502 + CM Rapid fire TK keyboard
    Nintendo Switch - PS4 1TB Pro

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ZeroKill3r


    omg du er hurtig.. nåde ikke engang at poste billede nummer 2.. hvad er HT og virtuel cpu? (A) :D


    CPU'en narer Windows til at tro der er to CPU'er. Derved opnår man en højere ydelse ved multitasking.


    EDIT: Forklaret meget enkelt :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ZeroKill3r


    nå jamen det er da meget fedt. så jeg skal bare lade det være som det er?


    Tror jeg. Men jeg har lagt mærke til at dem der går meget op i benching, de slår det fra.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Recon_99


    Det er vel fordi de benchmarking programmer ikke er optimeret til HT og at det derfor formentlig bare giver en lille foringelse?


    Hehe... Kom til at slå mit fra... Da jeg spillede WoW i sidste uge.. Og jeg hører altid musik mens jeg spiller WoW pga de lyde er for grimme og ubrugelige :))


    Normalt trykker jeg bare "next song knappen" på keyboardet så går den videre... Men da jeg slog det fra tog det ca 5-6 sekunder bare at skifte en sang... Forstod heller ikke min CPU stod på 100% og ikke 50% :))


    Opdagede så hurtigt at det havde slået sig selv fra på en eller anden måde...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    :))


    Haha! :D

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af D-Zs
    HT = Hyper Threading og hvorfor der er virtuel cpu tja..... PAS! :D


    Vil gerne prøve at svare på det :))


    Ved Virtuel CPU menes det, at det er en "ikke virkelig" CPU. Der er den virkelige CPU som du har, og så er der den virtuelle, som er en "opdigtet" CPU, der tager nogle af opgaverne". Der er ikke to kerner eller to CPU'er i dit system. CPU'en deler bare opgaverne op i stedet for. HT vil dog aldrig komme til at virke lige så effektivt som et system med 2 CPU'er lige meget hvad. ;)


    Ved multitasking, have flere ting til at køre på en gang, giver det en bedre ydelse end en CPU uden HT.


    Edit: Undskyld at det måske er lidt uforståeligt, men er lidt træt

    Intel Core 2 Duo - E6600 || ASUS P5W DH Deluxe
    nVidia GeForce 8800GTS || 2 x 1 GB G.Skill PC6700
    Antec Neo550W || Coolermaster Stacker
    Dell 2007FP || Vandkølet
    DD || HW Labs || Laing

    Rettet en gang, sidst af Slammand ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    :))



    /me er blank? :D

    [i]Asus P5N-E Sli nForce 650i --------------------- Aerocoool Extremengine T3
    Geforce 8800GTS 320MB Inno3D ------------------------ WD 160GB SATAII
    Core 2 Duo E6400 2,1 @ 2,6 GHz ----------------------- Samsung DVD±RW
    Cosair Twin 2 x 2048 PC5400 ------------------------------- SHG PSU 500W

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    :))


    haha ja det var også det første jeg lagde mærke til da jeg havde læst hans post :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ZeroKill3r


    :d .. Men .. Jeg aner ikke engang hvad det er :P ..
    Men som jeg har forstået det er det jo kun godt :D


    hvad er det der er funyn ved billedet?? :P

    [i]Asus P5N-E Sli nForce 650i --------------------- Aerocoool Extremengine T3
    Geforce 8800GTS 320MB Inno3D ------------------------ WD 160GB SATAII
    Core 2 Duo E6400 2,1 @ 2,6 GHz ----------------------- Samsung DVD±RW
    Cosair Twin 2 x 2048 PC5400 ------------------------------- SHG PSU 500W