Godt, simpelt PHP Gallery

  • Halløj folkens :D


    Jeg står og mangler et rigtig godt og simpelt PHP galleri til en hjemmeside. Mine krav:


    -gratis
    -skal bruge mappestrukturen til inddeling af billederne
    -automatisk generering af thumbnails
    -pænt grafisk
    -meget let at sætte op
    -ingen vedligehold. tjekker selv efter nye mapper og billeder realtid.


    Jeg har netop øje på PHPautogallery, som faktisk er perfekt. Men desværre understøtter min udbyder ikke .htaccess så den kan ikke bruges. :(


    Kom med jeres bud :D

  • jeg kan foreslå YAPIG... Yet Another Picture Gallery...


    http://yapig.sourceforge.net/index.php


    Jeg har selv brugt det til en gammel side jeg lavede med billeder og dengang var der ingen problemer... den laver selv thumbnails og så skal du bare uploade billederne via ftp og så via browseren tilføje dem.. det er skide let... installation er heller intet problem...

    ~ N I N J A ~
    1 - Ninjas are mammals.
    2 - Ninjas fight ALL the time.
    3 - The purpose of the ninja is to flip out and kill people.

  • Tillad mig at foreslå Minigal, det er enormt let at bruge. Min far bruger det selv lige her, hvis du vil se et eksempel. Der er ikke lavet noget ved det, de rammer m.m. ligger allerede i programmet fra start, sammen med andre themes.

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

  • Bruger selv http://www.CeleronDude.com ´s "Simple gallery script" som egentlig er meget nice ...


    ... Men den kan ikke klare MEGET store billeder ... Altså fx. fuld størelse af mine digi-billeder (5 MP) ....


    Leder efter et PGP GALLERY som kan det, men har ikke fundet nogen endnu.... som også ser godt ud og som virker godt, men simpelt ...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    Bruger selv http://www.CeleronDude.com ´s "Simple gallery script" som egentlig er meget nice ...


    ... Men den kan ikke klare MEGET store billeder ... Altså fx. fuld størelse af mine digi-billeder (5 MP) ....


    Leder efter et PGP GALLERY som kan det, men har ikke fundet nogen endnu.... som også ser godt ud og som virker godt, men simpelt ...


    Den ser lovende ud :) Prøver den lige.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af engel
    Tillad mig at foreslå Minigal, det er enormt let at bruge. Min far bruger det selv lige her, hvis du vil se et eksempel. Der er ikke lavet noget ved det, de rammer m.m. ligger allerede i programmet fra start, sammen med andre themes.


    *G*


    Error: MiniGal cannot run!
    Your PHP installation is running in safe_mode which is unsupported due to heavy file system restrictions.


    What you can do:
    - Change "safe_mode" to off in php.ini (if you run the server yourself).
    - Ask your host to turn it off and alternatively use "open_basedir" which is less restrictive but still safe.
    - Find a better host!


    NOTE: A safe mode compatible version of MiniGal is being planned. Watch the website/forum for news about this


    .... :crazyeyes:

  • Det gør det sørme også. :D


    Jeg sidder og prøver at få det til at virke, smider du bare mapper ind i den der hedder albums og så kører det?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DEEF
    Det gør det sørme også. :D


    Jeg sidder og prøver at få det til at virke, smider du bare mapper ind i den der hedder albums og så kører det?


    A simple gallery script, version 2
    Last updated: Aug/14/2003
    Author: Tuan aka CeleronDude
    Website: CeleronDude.com
    contact: dork@celerondude.com


    How to install:
    _____________________________________________________
    Extract the files to a temporary directory. Upload them to your server. Keep the directory
    structure intact. This is that everything should look like.


    albums <- directory where you drop your albums into
    cache <- directory where file lists are cached into, clear this everything you update your albums
    images <- images and icons used by the gallery script
    thumbnails <- the script looks in here for thumbnails
    gallery.php <-- you include this into any pages, index.php for example.
    index.php <- a sample file that shows you how you can just include gallery.php directly into your homepage
    style.php <- simple styles, edit this to change the looks of the gallery
    functions.php <- functions used by the gallery


    CHMOD "cache", "thumbnails" to 0777 or 07555. The script will tell you if the directories
    don't have write permission.


    If you have kept everything as default, the gallery should work right out of the box. Just run
    index.php.


    If you want to edit some settings, open gallery.php with your favorite text editor and edit inside the
    configuration area. Marked like this


    #----------------
    # configurations
    #----------------



    How to add albums:
    __________________________________
    Albums are nothing more than directories with images in them. Simply
    create directories inside the "albums" directory and clear the cache folder. You can have
    sub albums by creating sub directories.


    How to comment albums:
    ___________________________________
    Simply drop a text file named "description.txt" into any directory and the script will
    look for it and display it.


    :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DEEF
    Hmmm det er bare Cliche der ikke er til at blive kloge på. Jeg har 2 hoteller hos dem. Det virker på det ene men ikke på det andet. :roller:


    Virker her: http://deef.dk/gallery/


    hehe okey. ... så kan det jo være det ene hotel ligger på en "dårlig" server ... :crazyeyes:


    Men som sagt har har det gallery et problem med store billeder ... Det kan desværre ikke klare de billeder jeg tager med mit digicam i fuld størelse ... men melder bare "The page cannot be displayed" hvis der ligger et for stort billede i en mappe ... :boxed: