1

mandag, 7. februar 2005, 16:14

Hey jeg har et STORT problem som jeg meget gerne vil ha lidt hjælp til ;)

Altså...Hvis jeg skal lave en server ( bare en eller anden slags server....) Så kan folk udenfor mit net ikk se den selvom den er aktiv.
IP'en der bliver registreret er en LAN IP, og det ska det jo ikk være! :S

Her i huset har vi har 2 computere der er koblet på nettet igennem en router.

Vi har så 1 fast IP udtil....er det der problemet ligger?

Vi ska snart ha nyt internet fra tele2, hvor vi så får 2 dynamiske IP'er, vil det hjælpe?

Håber i forstår hva jeg mener *hehe* ;)

B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

2

mandag, 7. februar 2005, 16:41

Citeret

Oprindeligt indlæg af Deuce313
Vi ska snart ha nyt internet fra tele2, hvor vi så får 2 dynamiske IP'er, vil det hjælpe?

Så ka du ikk lave server overhovedet.. med mindre altså du sidder hjemme og ka sende ip-adressen til folk der vil ha kontakt, for så ændrer din ip udadtil sig jo hele tiden ;)

Men hva bruger du til at lave den her server? Det ka jo være du har fat i et forkert program..

3

mandag, 7. februar 2005, 16:44

Jeg har prøvet at lave en counter-strike server, hotline connect server, netradio server osv osv osv....det ka simpelthen ikk...

Da vi fik ADSL første gang havde vi 2 dynamiske, og de ændrede sig aldrig...ldit underligt?:P

B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

4

mandag, 7. februar 2005, 17:13

Du skal åbne port 80 i din routher til din webserver eller port 21 til en ftp inde under forwarding.

Hvis du skal kører webserver/hp skal du leje dig ind på en dns server, ellers kan de ik se dig på nettet..

En dynamisk ip ændere sig selv hver anden time..

Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Meinder" (07.02.2005, 17:15)

5

mandag, 7. februar 2005, 17:18

Citeret

Oprindeligt indlæg af Meinder
Du skal åbne port 80 i din routher til din webserver eller port 21 til en ftp inde under forwarding.

Hvis du skal kører webserver/hp skal du leje dig ind på en dns server, ellers kan de ik se dig på nettet..

En dynamisk ip ændere sig selv hver anden time ..

Hvor har du det fra? Jeg troede ikk der var en regel for det.. Hos min far ku den finde på at skifte hver anden dag..

Men til det med portene, det lyder rimeligt, ved ikk hvorfor jeg ikk tænkte på det :)

Hmm nej da :) nu er jeg tweaker :crazyeyes:

6

mandag, 7. februar 2005, 19:29

Det med port forwarding har jeg hørt så mange gange, men jeg har bare et lille problem :P

JEG KA IKK FINDE NOGET MED PORTFORWARDING i mn router:(

Har kigget 70.000.000 gange og det r der bare ikk...ka det hedde noget andet?

7

mandag, 7. februar 2005, 19:40

Citeret

Det med port forwarding har jeg hørt så mange gange, men jeg har bare et lille problem :P

JEG KA IKK FINDE NOGET MED PORTFORWARDING i mn router:(

Har kigget 70.000.000 gange og det r der bare ikk...ka det hedde noget andet?

Det er fordi der er nogle routers der ikk understøtter det.. Desværre

Jeg fik heldigvis os overtalt forældrene til at købe en med forwarding og alt det andet man nu ska bruge :)

8

mandag, 7. februar 2005, 19:49

Citeret

Oprindeligt indlæg af Meinder
En dynamisk ip ændere sig selv hver anden time..

Det passer nu ikke.
IP adresser tildelt af DHCP servere hos de fleste danske Inet udbydere låser sig til MAC adressen på netkortet for x antal timer ad gangen. Hos TDC er det feks 1 time.
DHCP serveren går så ud hver tilme og checker om netkortet stadig er tilgængeligt. Hvis det er, så bibeholder den IP adressen i yderligere een time.
Hvis ikke, så smides IP adressen tilbage i "den frie pulje" og en anden kan tage IP adressen.
Den skifter altså ikke bare sådan midt i det hele.

9

mandag, 7. februar 2005, 23:41

Jeg ser det sådan her:

1.Du skal sætte en server op på en af dine computerer
2.Du skal gå ind på din router (den skal selvfølgelig understøtte det) og sætte routeren til at sende indgående connections på port x (som du har valgt at lave serveren på) videre til en bestemt LAN ip som din server så har fast på dit LAN netværk
3. Du skal selvfølgelig åben porten (Hvis du laver en ftp server skal du også åbne noget for at du kan bruge PASV) læst eventuelt dette link
4. Du skal bede dem som skal bruge din server om at connecte til din internet ip ( du kan se den her )

Vær opmærksom på at jo flere porte du åbner jo mere sårbar er du overfor bounce attacks

Håber du kan bruge det
:cheers:

EDIT: Du skal helst have en statisk IP hvis det er en server du vil have kørende permanent, dette koster omkring 10 kr. ekstra om måneden ved TDC

Jeg ved ikke hvad 3. verdenskrig vil blive kæmpet med,
men 4. til blive kæmpet med pinde og sten

- Albert Einstein -

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Nelly" (07.02.2005, 23:42)

10

tirsdag, 8. februar 2005, 18:55

Lige nu har jeg en fast IP...men det virker NOT...

Tror ikk vores router understøtter port-forwarding, så ska ha kigget hva en anden koster ;)

11

tirsdag, 8. februar 2005, 19:52

Du siger du har en LAN IP ? Der er vel fordi routeren deler IP'er ud.
Det er jo klart at man ikk kan connecte til fx 192.168.0.1

Ved ikk om man kan lave sådan et andre connecter til din 'ægte' IP, for der kan jo være flere der deler den.

MSI 3.0 & QcK Heavy
AMD 64 Venice 3500+ @ 2500 mhz 24/7
DFI UT SLI-D
Kingston 2x1024 PC3200 @ 230mhz - 2,5-3-3-7
Geforce 7900 GT
550W antec Truepower
Windows XP

12

tirsdag, 8. februar 2005, 21:49

Citeret

Ved ikk om man kan lave sådan et andre connecter til din 'ægte' IP, for der kan jo være flere der deler den.

Det kan man uden problemer hvis routeren bare kan finde ud af hvor den skal sende connectionen hen.. altså f.eks. videre til 192.168.0.1 på LAN netværket... Så no problem her :)

Jeg ved ikke hvad 3. verdenskrig vil blive kæmpet med,
men 4. til blive kæmpet med pinde og sten

- Albert Einstein -

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "Nelly" (08.02.2005, 21:51)

13

onsdag, 9. februar 2005, 14:31

Citeret

Oprindeligt indlæg af Nelly

Citeret

Det kan man uden problemer hvis routeren bare kan finde ud af hvor den skal sende connectionen hen.. altså f.eks. videre til 192.168.0.1 på LAN netværket... Så no problem her :)

Og det kræver altså at man har en router der understøtter port-forwarding?

Vil jeg så kunne køre CS server ? osv

14

onsdag, 9. februar 2005, 14:51

Citeret

Og det kræver altså at man har en router der understøtter port-forwarding?

Vil jeg så kunne køre CS server ? osv

Ja.

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.