Problem med IE

  • Hver gang jeg starter IE op, så er startsiden en eller anden Search the Web side.


    Jeg har prøvet med Spybot at sætte IE startsiden, så man ikke kan ændre den, men lige lidt hjælper det.


    Jeg har fjernet alt, hvad der hedder spyware med Spybot og AdAware.


    AdAware bliver dog ved med at finde noget, der hedder CoolWeb. Er der nogle, der kan hjælpe mig med dette problem?


  • Hvad mener du i det hele taget med denne noget besynderlige bemærkning. Hvis du mener at ingen her på tweak.dk er gode nok til at hjælpe. Så tror jeg du er helt galt på den.
    Godt nok en underlig indstilling du har. Hvorfor er du så her ? :crazyeyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bentzin


    Hvad mener du i det hele taget med denne noget besynderlige bemærkning. Hvis du mener at ingen her på tweak.dk er gode nok til at hjælpe. Så tror jeg du er helt galt på den.
    Godt nok en underlig indstilling du har. Hvorfor er du så her ? :crazyeyes:


    hvad skulle man dog også kunne smadre ved at prøve sig frem?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bentzin


    Hvad mener du i det hele taget med denne noget besynderlige bemærkning. Hvis du mener at ingen her på tweak.dk er gode nok til at hjælpe. Så tror jeg du er helt galt på den.
    Godt nok en underlig indstilling du har. Hvorfor er du så her ? :crazyeyes:


    Grunden til jeg skrev dette VAR at bliver noget fjernet eller andet, af folk som IKKE ved hvad de gør - kan det skade mere end det gavner.


    Så vidt jeg kan se siger jeg heller ikke INGEN kan hjælpe vel.


    Råder bare manden til at henvende til på et site jeg VED kan løse problemet

  • Til Kris_DK:
    Har du husket at opdatere Spybot og husket at Immunize efter at du har scannet for snask. Prøv også at kigge efter i "Tilføj & fjern programmer" for at se om det der Cool-snask kan fjernes derfra. Kør så Spybot bagefter. Kig evt. også i msconfig/start om der er nogle underlige ting, der starter op når du tænder for dyret.
    PS ! Det går kun gruelig galt for novicer. :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bentzin
    Til Kris_DK:
    Har du husket at opdatere Spybot og husket at Immunize efter at du har scannet for snask. Prøv også at kigge efter i "Tilføj & fjern programmer" for at se om det der Cool-snask kan fjernes derfra. Kør så Spybot bagefter. Kig evt. også i msconfig/start om der er nogle underlige ting, der starter op når du tænder for dyret.
    PS ! Det går kun gruelig galt for novicer. :))


    Igen siger jeg så....searchbar kan IKKE fjernes uden HJ


    Spybot/ad aware kan ikke tage ændrede startsider.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ^Genzo^


    hvad skulle man dog også kunne smadre ved at prøve sig frem?


    Glemte at svare dig på dette :D


    HVIS man fjerner noget man ikke skal - kan man risikere at, du fjerner alle vigtige filer, så din PC ikke vil starte op.


    Hvad angår den omtalte searchbar.


    Nogle af dem kan fjernes i Tilføj/Fjern programmer, dog ikke de mest agressive.
    Nogle kan man hente en Uninstaller til på deres side, men hvor stor tiltro kan man have til det?*GH*

  • undskyld jeg siger det, men du lyder som lidt af en spade.


    jeg har sgu aldrig hørt om en der ikke kunne få startet sin pc igen fordi han har rodet for meget med IE.


    Og da slet ikke efter man har fået hjælp herinde fra.


    Der er jo ingen der vil give en et råd man enten ikke har prøvet før eller har fået det fra en pålidelig kilde.


    Så hvor du får den ide fra at man kan ødelægge hele ens pc kan jeg godt nok ikke se.


  • Tak for venlige ord!


    Har det direkte fra folkene bag spywarefri.dk men de tager nok også fejl ikke :T


    Tror du mig ikke - kan jeg bede en af dem kigge fordi denne tråd og kommentere?


    Du kunne du selv siden du er så "hård" hente HJ ned og fjerne alle dine 04 og genstart din maskine :T


  • Jeg har aldrig sagt jeg var "hård" men jeg ved da hvad jeg gør, og jeg ville da aldrig give en et råd der muligvis kunne smadre ens pc.
    Hvad skulle vi ellers bruge dette forum til så, hvis vi ikke må hjælpe hindanden?


    har bare ingen anelse hvad HJ eller 04 er

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ^Genzo^


    Jeg har aldrig sagt jeg var "hård" men jeg ved da hvad jeg gør, og jeg ville da aldrig give en et råd der muligvis kunne smadre ens pc.
    Hvad skulle vi ellers bruge dette forum til så, hvis vi ikke må hjælpe hindanden?


    har bare ingen anelse hvad HJ eller 04 er


    Tja - hvis du siger du ved hvad du gør - så må du da også vide hvad 04 er :D


    HJ er min forkortelse for hijackthis.


    Hent det ned og slet dem du har med 04, så skal du se hvormeget du kan smadre på PCén siden du ikke tror mig.


    Selvfølgelig skal vi da hjælpe hinanden, og jeg er da sikker på nogen herinde kan hjælpe med logfiler. Gav jo bare manden det bedste råd jeg selv kunne.


    At det så bliver taget ilde og - og man bliver kaldt en spade, kan jeg da kun ryste på hovedet af!



    Hygge


  • Jeg kan fortælle dig, at det/de råd jeg har "kastet" om mig med herinde - endnu ikke har fået nogen pc til at gå ned. Tvært imod så har det mange gange hjulpet.
    Og specifikt til de der searchbar's, så har vi på arbejdet været plaget af dem - før vi fik installeret XP SP2 og Spybot. Har fået fjernet alle mulige slags også den der er tale om her. Ved at fjerne programmet - køre en opdateret Spybot (Immunize som så blockerer for at det skal blive installeret igen) Det ka' du så fortælle dine kammersjukker inde på den der side du fabler om. Det ka' jo være de ikke har læst videre. ;)
    Har forresten også gjort det hos en hel del andre personer, som jeg har hjulpet.
    Noget helt andet er den måde du beskriver alle os herinde på tweak.sk - forstår slet ikke hvorfor du er her - nu når viikke er så gode som de andre du kender. Tænk lidt over hvad du lukker ud.
    Det du lige har gjort i denne tråd, sætter ihf. ikke dig øverst på ranglisten, når der skal hjælpes eller spørges om hjælp.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Carsten_DK
    Rolig folks. I snakker forbi hinanden. Freehelp mente, at hvis man fjerner alt det,
    som HighjackThis finder, SÅ kan maskinen ikke starte op. Og det har han jo ret i...


    Så ku' det måske være, at han sku' være bedre til at forklare sig. I særdeleshed hvis han skal prøve at hjælpe andre, så dette ikke sker. :boxed:
    Det nytter jo ikke noget at spille smart med en masse forkortelser, som folk måske ikke ved hvad betyder. Så måske hellere uddybe hvad det er man mener, så der ikke opstår misforståelser.
    Det kan bruges til noget ! Det kan hans tidligere bemærkninger - om at lege og spørg dem på et-eller-andet-site - ihf ikke.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Carsten_DK
    Rolig folks. I snakker forbi hinanden. Freehelp mente, at hvis man fjerner alt det,
    som HighjackThis finder, SÅ kan maskinen ikke starte op. Og det har han jo ret i...


    Endelig noget fornuft! :D



    Jeg har sgu da ikke en eneste gang sagt du eller andre ikke kan klare problemet for pokker da!


    Citat mig selv:


    Lad IKKE nogen forsøge sig frem med at lege, da du kan smadre mere end du/I gavner.


    Brug DK´s bedste site til formålet


    http://www.spywarefri.dk/forum/



    Hvis ikke du kan se dette - så kan det også være ligemeget.


    Prøv for pokker da at være lidt subjektiv hr. moderator :clap:


    Alt ære til dig fordi du kan hjælpe, men er en opretter uheldig at støde på en bruger som IKKE kan, og derimod kaster om sig med gode råd, som smadre mere end det gavner, er fandne jo løs ikke!

  • Ja, hvis man sletter alt hvad Hijackthis disker op med, KAN man risikere at skidtet ikke starter op, eller at der ligger rester af spyware, som ikke kan fjernes uden de tidligere filer.


    Og jo, Freehelp. Jeg fattede den første gang ;) Det var godt du sagde. Ved ikke hvorfor det bliver taget så ilde op.


  • Jeg stopper her - du forstår jo ikke at din bedrevidende attitude er helt ved siden af. Kom til at tænke på den tråd hvor du skulle ha' hjælp til biosindstillinger. Kors i hytten. End of diskussion.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bentzin


    Jeg stopper her - du forstår jo ikke at din bedrevidende attitude er helt ved siden af. Kom til at tænke på den tråd hvor du skulle ha' hjælp til biosindstillinger. Kors i hytten. End of diskussion.


    8o

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bentzin


    Så ku' det måske være, at han sku' være bedre til at forklare sig. I særdeleshed hvis han skal prøve at hjælpe andre, så dette ikke sker. :boxed:
    Det nytter jo ikke noget at spille smart med en masse forkortelser, som folk måske ikke ved hvad betyder. Så måske hellere uddybe hvad det er man mener, så der ikke opstår misforståelser.
    Det kan bruges til noget ! Det kan hans tidligere bemærkninger - om at lege og spørg dem på et-eller-andet-site - ihf ikke.


    Klap nu lige den hest ok!


    Grunden til jeg skrev 04 og HJ er fordi jeg bruger disse ord normalt, og da den tidligere bruger sagde han godt viste hvad han gjorde - regnede jeg med han viste hvad 04 var :)


    Mon ikke snart du forstår min hensigt om "leg" med hijackthis skulle forståes!


    Kan sige det igen.


    Searchbar kan ikke fjernes med spybot. Flere kan evt tages via tilføj/fjern, men i langt de fleste tilfælde skal man benytte HJ aka hijackthis


    Hvad angår din kommentar til spywarefri.dk - så tror jeg du burde sætte dig lidt ind i hvad de i bund og grund står for!


    Det er DK´s førende indenfor området
    http://www.spywarefri.dk/hvemervi.htm


    og er lige bliver anderkendt af de store drenge i udlandet