1

mandag, 7. februar 2005, 09:27

Hej alle på tweak--

Jeg ahr fået et meget stort ptoblem, jeg er blevet tiltalt for at have fusket med dankort på nettet !!!!????? :boxed: :lame: :ban:

Jeg hved ik en gang hvordan man gør..

Jeg sider bag en routher, som er åben til webserver, ftp og nogle gange til spil.. Jeg bruger norton virus chekker, zone alarm, har fjernet fjernsupport, bruger tit adware og spyware til at lukke dem ude, men de kommer hele tiden..

Har godt nok kørt uden zone i ca. 3 md. efter jeg lige er flyttet, før sad jeg bar en routher zyxel fra cybercity, tror ik det var i den tid..

Jeg skal til møde med politi'et her kl. 10:00 og snakke med dem, håber sq ik de beholder mig :T

Er der andre ting jeg har glemt ???

Så er det bare lige jeg vil høre, hvordan kan jeg beskytte mig mod det de møg idioter som gør sådan noget pis :evil: undskyld mit sprog..

Erder ike et andet program som kan se om her har været nogle og kigge mig over skulderen ???

Har i oplevet noget ligende ??!!!

Men på forhånd tak for hjælpen..

Mvh Meinder

Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog

2

mandag, 7. februar 2005, 09:35

bruger du net-bank?

så kunne der ligge et key-logger program af en art!

Cisco Certified Network Associate — CCNA

3

mandag, 7. februar 2005, 09:35

Er det din ip de har logget eller er det dit dankort der er brugt?????????????
Dankort så skriver du under på en Tro og Love erklæring at du intet har med det at gøre og den skulle være fikset.
Hvis det er din ip de har logget så er den sværere , men er det en dynamisk , så burde man under dato og tid som er logget kunne finde frem til bruger.

PS: Det med at folk udnytter ens dankort eller andet er jeg kold over for da det ALTID er banken den hænger på og de skal bevise at det er mig der har gjort det , og er svært , særlig hvis andre har adgang eller kan bruge din pc.

The_Unforgiven

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "The_Unforgiven" (07.02.2005, 09:37)

4

mandag, 7. februar 2005, 09:37

Hvordan har de fundet frem til dig?

hm, ligeud sagt.
Jeg forstår ik din overskrift.

Du er blevet tiltalt for dankort svindel, men du sidder bag "sikkerhed" som du siger.

Kan ik se hvad det har med dankort svindel at køre.
Jeg ser der mere som at "en person" har anskaffet sig oplysninger om dankort nummere og brugt dem på nettet.

Men også være jeg tager fejl? :)

Intel Core I7-4770 3.40GHz
16GB Ram
256 SSD HDD
Nvidia GeForce GTX 660, 2GB

5

mandag, 7. februar 2005, 10:28

Nå ok jeg har fået mere info om sagen, er lige kommet hjem fra besøget hos politi'et..

Og det var IKKE mig, men min gamle nabo som havede fusket, han havede fundet et dankort og brugt det, han er flyttet til italien for ca. 4 md. siden..

Det var forde de var jo på besøg, og der så din min server, som står og kører min hp og ftp ( som i forresten kan låne, til at ligge billeder på )

Så nu har jeg det godt igen, men lidt af et chok, og ja det er banken som står for regningen.. ;)

Så ALT er ok igen ggg lækkert.. glad igen :clap:

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Meinder" (07.02.2005, 10:33)

6

mandag, 7. februar 2005, 10:30

Citeret

Oprindeligt indlæg af ^Genzo^
bruger du net-bank?

så kunne der ligge et key-logger program af en art!

Ja det gør jeg, men de har ssl 128 bit kodning..

Er det muligt at beskytte sig mod den der key logger ????

Har hørt om den, de kan se mine tastninger.. Og nogle gange låse mit tastatur så jeg ikke kan andet end at slukke pc'en..

Det var jo det en dansker gjorde mod VALVE.. " HL2 "

Dette indlæg er blevet redigeret 3 gange, senest redigeret af "Meinder" (07.02.2005, 10:34)

7

mandag, 7. februar 2005, 18:44

Citeret

Oprindeligt indlæg af Meinder
Og det var IKKE mig, men min gamle nabo som havede fusket, han havede fundet et dankort og brugt det, han er flyttet til italien for ca. 4 md. siden..

Det var forde de var jo på besøg, og der så din min server, som står og kører min hp og ftp ( som i forresten kan låne, til at ligge billeder på )

Jeg er mere forvirret nu, end før jeg læste din opfølgning.

Hvem besøgte politiet, da de så din server? Dig eller naboen?

Hvis de besøgte naboen: Hvordan så de din server?

Hvis de besøgte dig: Hvorfor besøgte de dig?

Og hvad mente politiet i det hele taget, at din server havde med sagen at gøre?

-

8

mandag, 7. februar 2005, 19:47

Citeret

Oprindeligt indlæg af Gnavpot

Citeret

Oprindeligt indlæg af Meinder

Jeg er mere forvirret nu, end før jeg læste din opfølgning.

Hvem besøgte politiet, da de så din server? Dig eller naboen?

Hvis de besøgte naboen: Hvordan så de din server?

Hvis de besøgte dig: Hvorfor besøgte de dig?

Og hvad mente politiet i det hele taget, at din server havde med sagen at gøre?

Forstår godt du er forvirret - manden skriver dælme rodet :)

9

mandag, 7. februar 2005, 20:29

Ja hvem mon kommer på besøg når de leder efter kriminelle ???!!! hhmmm hvem mon, tror sq det er politi'et ja det var det jo..

Dem jeg havede lejet værelse hos lukke dem jo ind forde vi ikke var hjemme, og så åbnede de også min dør, selv om de ikke havede noget at gøre der inde..

de så den abre og troede straks at han havede brugt den og troede jeg var involveret..

Kunde du fatte det ??? var det ok.. slut på tråden..

Der var ikke en som kunde hjælpe mig med et software pro, så tråden blev lukkede.. ;)

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.