XP Home vs. Pro

  • Jeg kører selv med Home OS. Har selv kørt med Pro før. Men i og med jeg har fået 2xXP Home cd'er med i diverse køb, er det altså det jeg bruger.


    Er det værd at køre Pro istedet? Nogen der lige kan remse et par fordele op, uden at c/p 15 sider!?

  • Kører selv med home edition..


    Jeg syntes ikke det er værd at betale for pro'en hvis man allerede har home..
    Den eneste forskel jeg har fundet er at der kan skrives en del flere komandoer i Kør:
    Men der kan man bare bruge TweakUI
    Men det er ikke de vigtigste funktioner heller;)


    EDIT:
    Og så kan man heller ikke lave fjern skrivebord.. Men i stedet bruger mig og min families netværk VNC..

  • Home skulle i teorien være bedre for gameren. Da der ikke ligger alt det ekstra stuff og kører i baggrunden. Men hæng mig ej op på det.


    Pro er vist godt for netværksbrugere osv.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Har for det meste brugt Home Edition, og synes det er fint nok.. har ikke kunne finde nogen rigtig gode grunde til at vælge pro edition.. men kører der mere halløj i baggrunden vis man har pro?

    zepto 6224w \ 14.1''
    c2d 1.66ghz \ 8600m gt

    dfi lanparty 915p-t12 ut \ intel p4 3.0ghz
    geil value 2*512 mb pc3200 [2,5-4-4-8]
    leadtek 6600GT pci-e \ seagate 120gb
    chieftec 410w \ lg flatron l1915s 19'' tft

    http://www.kidsmythology.com

  • Quote


    efter hvad dette skema siger er det:


    Remote Desktop – remotely access your Windows XP Professional PC, from another Windows PC, so you can work with all of your data and applications while away from your office.


    Offline Files and Folders - access to files & folders on a network share when disconnected from the server.


    Scalable processor support – up to two-way multi-processor support.


    Encrypting File System - protects sensitive data in files that are stored on disk using the NTFS file system.


    Access Control – restrict access to selected files, applications, and other resources.


    Centralized administration - join Windows XP Professional systems to a Windows Server domain to take advantage of the full range of powerful management and security tools.


    Group Policy - simplifies the administration of groups of users or computers


    Software Installation and Maintenance – automatically install, configure, repair, or remove software applications.


    Roaming User Profiles - access to all your documents and settings no matter where you log on.


    Remote Installation Service (RIS) – support for remote operating system installations where desktops can be installed across the network.


    Multi-lingual User Interface (MUI) add-on - change the user interface language to get localized dialog boxes, menus, help files, dictionaries, and proofing tools etc.


    forskellen i følge det her og som jeg tyder det... muligheden for at komme til sin computer fra andre steder :D


  • Og det skulle du lave et indlæg om, det var simpelthen umuligt for Houdini at læse det selv, det skulle du bare c / p. Sorry, men synes bare det var et ret meningsløst indlæg du kom med der ( er mit nu også :P )

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af marquis1


    Og det skulle du lave et indlæg om, det var simpelthen umuligt for Houdini at læse det selv, det skulle du bare c / p. Sorry, men synes bare det var et ret meningsløst indlæg du kom med der ( er mit nu også :P )


    Hvorfor kommer du så med den bemærkning????

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Shooqer
    Hvorfor kommer du så med den bemærkning????


    Sikkert nok fordi, at linket fra marquis1 er det samme som mrflashbag skriver om. Så måske ikke lhelt gennemtænkt. Men la' os stoppe med det ævl og kævl.
    [Blocked Image: http://hjem.get2net.dk/berope/assets/images/Back_2_Topic.gif] Pro udgaven, er som andre nævner, kun anderledes på nogle enkelte uvæsentlige features, for den almindelige bruger. Ellers er det samme funktioner og "styrefiler" begge udgaver benytter sig af.
    Alt andet er IMO skrøner/vandrehistorier, som der vist ikke er rigtig noget hold i.

  • køre selv med pro det køre sgu godt. Men skal dog ikke sige om home er bedre da jeg ikke har prøvet det

    asus P8P67 evo
    16GB corsair vengeance DDR3 xmp 1600mhz
    core i5 2500k @4.3GHZ- arctic freezer 13 pro
    samsung 840evo SSD 250GB - samsung f3 1tb.
    coolermaster 600m silent pro
    msi GTX970 gaming.
    AOC 24 G2460PG
    steelseries siberia v2-logitech z-2300- creative sb z

    Rettet en gang, sidst af jedimind ().