Styresystemer ?!

  • Hey !!


    Jeg synes jeg trænger til noget nyt og andet end Windows XP ..


    Altså noget helt andet end Windows .. Eller bare noget som er nyere end XP..


    Nogen som kender nogle som er bruger venlige og er kompatible med det meste software ? Ville også gerne have styr på alle de Styresystemer som er lavet ..


    Takker ! :)

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SjQLunD
    Tja, et rimelig oplagt valg ville vel være at prøve Linux ? Men ved ikk om det er det du tænker på?


    Hvis ja, så tag et smut forbi http://www.linuxin.dk
    og download et linux på http://www.linuxiso.org


    Jo sådan noget jeg tænker på ! ;) Men findes der ikke forskellige versioner af Linux ? Nogen som er svære og andre som lette at bruge..

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af FonZi


    Jo sådan noget jeg tænker på ! ;) Men findes der ikke forskellige versioner af Linux ? Nogen som er svære og andre som lette at bruge..


    Jo, der findes mange versioner af linux, nok til at du nok aldrig når at prøve alle :)


    Synes Fedora Core 3 er det der virkede bedst for mig, og nok et af de letteste

    MSI 3.0 & QcK Heavy
    AMD 64 Venice 3500+ @ 2500 mhz 24/7
    DFI UT SLI-D
    Kingston 2x1024 PC3200 @ 230mhz - 2,5-3-3-7
    Geforce 7900 GT
    550W antec Truepower
    Windows XP

  • jeg har selv både arbejdet med fedora og mandrake, og det jeg helst vil bruge er mandrake ved ikke hvorfor men der er noget ved fedora der irreterer mig, men begge meget nemme at gå til :D et lille fedt program jeg vil råde dig til at installerer når det er er gimpen :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af mrflashbag
    jeg har selv både arbejdet med fedora og mandrake, og det jeg helst vil bruge er mandrake ved ikke hvorfor men der er noget ved fedora der irreterer mig, men begge meget nemme at gå til :D et lille fedt program jeg vil råde dig til at installerer når det er er gimpen :D


    Bruger Mandrake ikke osse Gnome?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SanCheZ
    SUSE Linux er også meget brugervenligt i "ikke konsol udgaven"..


    SUSE er umiddelbart meget let, og ser meget flot ud.
    Men min erfaring er at jeg ikk kan få en skid til at virke derpå :)
    Fedora Core er det der har fungeret bedst for mig.


    Tvivler ikke på man sagtens kan få SUSE til at virke, hvis man ved hvad man skal hente osv..

    MSI 3.0 & QcK Heavy
    AMD 64 Venice 3500+ @ 2500 mhz 24/7
    DFI UT SLI-D
    Kingston 2x1024 PC3200 @ 230mhz - 2,5-3-3-7
    Geforce 7900 GT
    550W antec Truepower
    Windows XP

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SjQLunD


    SUSE er umiddelbart meget let, og ser meget flot ud.
    Men min erfaring er at jeg ikk kan få en skid til at virke derpå :)
    Fedora Core er det der har fungeret bedst for mig.


    Tvivler ikke på man sagtens kan få SUSE til at virke, hvis man ved hvad man skal hente osv..


    Det har du ret i.. Men jeg ligger inde med 9.1 versionen (Tror jeg nok) på Cder. Tror du jeg kan få dem solgt?

  • Nu vi aligevel diskutere styre sytemer, er der så nogen der kan kan give en klar brifing om fordele og ulemper ved de stystem der foreslås?



    Jeg har selføglelig hørt om Linux, det man kunne få ud af folk var stort set..."Windows sucks", "Linux er bare bedre", og ikke mindst at man selv skulle indstille det hele med hensyn til opsætning af drivere og divirse porte/IRQ/DMA der skulle bruges.


    Det midstede jeg mildelst talt lysten til at prøve af at høre det, det er vel så godt 2 år siden, så hvordan er det nu?

  • Linux er blevet meget bedre på Driver versionen... i dag bliver der også lavet drivere til stortset alt til din computer....
    det eneste jeg har oplevet den ikke kunne finde var 1 ud af 6 tilfælde... en sata controller men den fandt jeg hurtigt på nettet..

  • Jeg låner lige tråden da jeg også har et spørgsmål om Linux fedora... Når jeg skal downloade det skal jeg vælge mellem 32bit og 64bit.. Jeg er ikke med på hvad det omhandler??? og hvad jeg bør vælge???

    Jeg ved ikke hvad 3. verdenskrig vil blive kæmpet med,
    men 4. til blive kæmpet med pinde og sten


    - Albert Einstein -

  • Anyways ..


    Var der ikke andre styresystemer ? Tænker mere på noget nyt.. Altså ikke windows og ikke Linux

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet