Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

fredag, 28. januar 2005, 19:17

mig og mercie diskutere hvad der er best som server software han holder på freebsd jeg holder på Solaris 10 hva er bedst?

edit: jeg ved ikke lige hva jeg var igang med at skrive mere i navnet på denne tråd? hmm en eller anden mod der gider at fjerne mig og lea

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "ExobiT" (28.01.2005, 19:22)

2

fredag, 28. januar 2005, 23:26

Citeret

Oprindeligt indlæg af ThoG
mig og mercie diskutere hvad der er best som server software han holder på freebsd jeg holder på Solaris 10 hva er bedst?

edit: jeg ved ikke lige hva jeg var igang med at skrive mere i navnet på denne tråd? hmm en eller anden mod der gider at fjerne mig og lea

Done. ;)
Du kan også selv ->

3

lørdag, 29. januar 2005, 00:11

Citeret

Oprindeligt indlæg af bentzin

Citeret

Done. ;)
Du kan også selv ->

Uhm... det er tysk??? :)) Hvorfor det??

Og jeg ville klart mene FreeBSD :) Men nok fordi jeg selv kører det hehe..

Asus P5N-E Sli nForce 650i --------------------- Aerocoool Extremengine T3
Geforce 8800GTS 320MB Inno3D ------------------------ WD 160GB SATAII
Core 2 Duo E6400 2,1 @ 2,6 GHz ----------------------- Samsung DVD±RW
Cosair Twin 2 x 2048 PC5400 ------------------------------- SHG PSU 500W

4

lørdag, 29. januar 2005, 10:23

ohhh okay takker...... jeg fik at vide at (edit det var ikke vintersilence alligevel) at han holdte til solaris men det er nok en smags sag

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "ExobiT" (29.01.2005, 10:40)

5

lørdag, 29. januar 2005, 10:24

Citeret

ohhh okay takker...... jeg fik at vide at vintersilence at han holdte til solaris men det er nok en smags sag

det var ikke wintersilenc det var en anden;)

6

lørdag, 29. januar 2005, 10:39

du sagde sQ da at det var ham dit fjog

7

lørdag, 29. januar 2005, 10:54

Citeret

du sagde sQ da at det var ham dit fjog

yeps , men han var ik online

8

lørdag, 29. januar 2005, 12:08

Citeret

hvem fanden var det så?

9

lørdag, 29. januar 2005, 12:21

Citeret

Citeret

hvem fanden var det så?

en anden en af mine linux venner ;)

10

lørdag, 29. januar 2005, 12:43

jeg ville sige freeBSD da det er sindsygt stabilt :D
men du kommer vel ikke til at bruge den til andet end ftp server osv? altså ville selv ligge freebsd på men du kan jo så ikke få så mange programmer til dem du siger så hvorfor ikke noget linux i stedet?

[IMG]http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=16573&sid=[/IMG]

11

lørdag, 29. januar 2005, 13:01

Det kommer som altid fuldstændigt an på hvad du vil bruge det til...

I dag er Linux TCP-stack mere anvendelig og Linux har hurtigere filsystem, end BSD.

Skal du lave beregninger med software der er alphaoptimeret er Solaris på en Alpha det bedste valg.

Til en rent dedikeret firewall ville BSD nok være det mest sikre pt, igen ankommende på userloaden...

http://bulk.fefe.de/scalability/ her er en sammenligning mellem BSD og Linux - Mellem BSF og Solaris findes der ikke én pt.

BSD og Linux er komplet éns, bortset fra kernen og så filstrukturen for configfiler...

Kig evt. hér:

http://www.kuro.ph/forums/archive/index.php/t-1281.html

Jeg HADER signaturer!

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.