Fedora Core 3

  • Hej.


    Jeg har lige installeret dette, og han derfor nogle spørgsmål der til.


    Jeg har mountet mit gamle ntfs drev der i, men jeg kan ikke skrive til det - kun læse? Er det muligt at kunne læse det?


    Hvor kan jeg få en komplet font pakke med de fonts der er med Windows? Ret stenet at se Tweak i Times New Roman.


    Nogen der ved om der eksisterer Logitech drivere til Linux? :/


    På forhånd tak!


    //Zlinky

  • du kan ikke skrive til det, da det er ntfs.. men du kan muligvis kopiere dine data over et netværk..
    drivere til tastetur? hvis du har gnome, burde den gerne installere alle genvejene selv.
    .. bruger du mozilla ? så kan du ændre fonts .. bare kig lidt på det;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Zlinky
    Jeg har mountet mit gamle ntfs drev der i, men jeg kan ikke skrive til det - kun læse? Er det muligt at kunne læse det?


    det er normalt kun muligt at læse NTFS drev under FC3 og andre. Det er fordi at NTFS er closed source og ikke åbent som andre er. Man kan finde en pakke der gør det muligt at skrive til en NTFS, men den er ikke særlig god eller drifts sikker :)

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • NTFS er ikke closed soucre så man ikke kan lave en driver, tværtimod. Bare man samarbejder med MS og betaler dem så kan det sagtens lade sig gøre at lave en NTFS-driver uden problemer. vil man så gøre den Open Source og fri for alle begynder problemerne.


    Du kan sagt nes få MS-fontene ind - læs hér:


    http://corefonts.sourceforge.net/