kode lås på hdd drev..

  • nogen der ved hvordan man kan få sat en kode på harddisk..
    Jeg vil have en kode på mit D: drev...
    når jeg klikker på den skal der komme en kode boks eller noget frem, hvor jeg kan indtaste en kode... for at komme ind... Men hvordan gør man det?
    Er dette muligt?
    skal man hente et program til det?


    EDT:
    Fra min fætter:D...men hvaaeee... familie kærlighed..x)


    EDIT2:
    Hedder det noget med Kryptering?

  • Der findes forskellige software løsninger. Men de kræver at man har harddisken i den givne computer, ellers kan man frit gå ind på. Der var engang noget med IBM kunne lave en lås i MBR på harddisken og så kunne man kun åbne den, hvis man kendte den kode. Men jeg aner så ikke om man kan bruge det i computere, der er ikke er IBM fabrikat.


    Ellers skal han nok have sån en ting, som der kom med nogen abit bundkort, som krypterede harddisken

    Intel Core i5-750
    ASUS p7p55d, 8gb corsair ddr3-1600
    ASUS EAH6850
    Adata 599 64GB SSD, WD Green 2TB, WD black 1TB

  • Ups så ikke lige at datoen var 2005 :whistling: :whistling:
    Først og fremmest virker det her (IKKE) i Windows 7 Starter/Home/Home Premium.



    "Lokal Sikkerhedspolitik" er en del af Group policy editoren også kendt som (gpedit.msc) og den findes ikke i
    Windows 7 Starter/Home/Home Premium.





    For at få password til det kan du gøre følgende:
    Klik Start og klik på dit Log-on billede.
    Klik Rediger indstillingerne for Kontrol af brugerkonti og sæt skyderen på en af de tre øverste indstillinger. Luk vinduet.


    Klik Start og skriv lokal sikkerhedspolitik og tryk Enter.
    Åbn Lokale politikker og klik på Sikkerhedsindstillinger.
    Rul ned og find de to indstillinger med Kontrol af brugerkonti: Funktion af elevationsanmodning til administratorerer i administratorgodkendelsestilstand og Kontrol af brugerkonti: Funktion af elevationsanmodning til standardbrugere
    Højreklik på dem og vælg Egenskaber.
    Vælg så Anmod om legitimationsoplysninger.
    Luk nu vinduet.


    Nu skal du indtaste password, når du får en systemmeddelse om ændringer, som du ønsker.


    Held og lykke :P :thumbsup:



    Med venlig hilsen Jeppe KTG