Install af windows oven i windows ?

  • Har lige fået en kammerats PC "indlagt" her hos mig - PC Doktoren. ;)
    Men ka' ikke helt huske, om man kan installere oven i en tidligere installation - og så beholde de forskellige opsætninger - f.eks. internet og andre tilpassede indstillinger. Eller overskrives alt ?
    Det skal lige nævnes at det er Windows ME.
    Og nu ikke nogen bemærkninger om, at ME er noget møj og andre lignende ubrugelige indlæg. For det skal være ME der skal styre maskinen. Respekter dette. Tak.

  • Jeg skulle mene fra de glade me dage, at opsætningen ryger hvis man installerer en gang til. Den vil spørge efter om du vil installere i en ny mappe og så ha to windows mapper og alt muligt... Det nemmeste er at tage backup af hans sager til din egen com. og så ind med me igen..

    Intel Core i5-750
    ASUS p7p55d, 8gb corsair ddr3-1600
    ASUS EAH6850
    Adata 599 64GB SSD, WD Green 2TB, WD black 1TB

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bentzin
    Har lige fået en kammerats PC "indlagt" her hos mig - PC Doktoren. ;)
    Men ka' ikke helt huske, om man kan installere oven i en tidligere installation - og så beholde de forskellige opsætninger - f.eks. internet og andre tilpassede indstillinger. Eller overskrives alt ?
    Det skal lige nævnes at det er Windows ME.
    Og nu ikke nogen bemærkninger om, at ME er noget møj og andre lignende ubrugelige indlæg. For det skal være ME der skal styre maskinen. Respekter dette. Tak.


    nope alle opdateringer vil ryge sig en tur - nogle vil kunne overlever men meget få

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ostermark
    Jeg skulle mene fra de glade me dage, at opsætningen ryger hvis man installerer en gang til. Den vil spørge efter om du vil installere i en ny mappe og så ha to windows mapper og alt muligt... Det nemmeste er at tage backup af hans sager til din egen com. og så ind med me igen..


    Problemet er at jeg ikke kan komme ind i windows - heller ikke i fejlsikret tilstand. I normal tilstand kommer den kun lige ind på skrivebordet(uden ikoner og proceslinje) og med et timeglas/pil som bare står og arbejder i en uendelighed. Fandt ud af, det var noget messenger-skidt og iexplorer der køre i baggrunden + en run32dll. Kan ikke afslutte disse opgaver (crtl-alt-del)
    I fejlsikret når jeg lige ind på skrivebordet stadig uden ikoner og så kommer der en fejlmedd. om at en p4api.dll (mener jeg den hedder) ikke kan findes. Når jeg så trykker ok. Så er der bare et tomt skrivebord og ingen proceslinje. :rolleyes:
    Kom til at tænke på om der findes et antispyware program, som kan køres fra dos af ? (har nemlig en startdiskette) Har nemlig en formodning om at der ligger noget skidt og prøver, at starte op med det samme windows begynder.

  • eller du kan også formatere hans hdd første gang du har den i din computer og så lave en mappe på drevet, hvor alt hans stuf kan ligge i. det er da måden på det

    Intel Core i5-750
    ASUS p7p55d, 8gb corsair ddr3-1600
    ASUS EAH6850
    Adata 599 64GB SSD, WD Green 2TB, WD black 1TB

  • Prøver lige at starte hans PC op og se hvad det er for en dll-fil, den siger der ikke kan findes. Så evt. søge på google og se om der er noget specielt med den og situationen. Hvis det ikke gi'r noget, så prøver jeg det i foreslår.

  • jeg syns bare du skal formatere under alle omstændigheder. det har aldrig skadet med Me.

    Intel Core i5-750
    ASUS p7p55d, 8gb corsair ddr3-1600
    ASUS EAH6850
    Adata 599 64GB SSD, WD Green 2TB, WD black 1TB

  • Tror jeg også jeg gør. Har lige søgt efter den der psapi.dll fil og runtime error "48". Det viser sig at være en "funner virus" som er kommet ind ved hjælp af Messenger. (Gud forbyde det l.... program)
    I 98 og ME smadres en del systemfiler - mens det på NT-platforme (her i XP) bliver til en del spyware skidt. Så jeg snupper lige den besværlige løsning. :rolleyes:

  • ME er ikke et dårligt OS mere jo faktisk...men det er meget hardware-kombinations-relateret om det vil køre godt......på nogle maskiner får du ikke bedre os mens det på andre kører af røv og nøgler :)


    så behøves der ikke kommenteres mere på det emne selvom der skulle være nogen derude der undres over installationen af det...

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.