Redning af data indenformatering

  • Jeg har et stort problem.


    Da jeg startede computeren op, sagde den, at jeg havde lukket forkert. Så jeg kunne vælge mellem Safe Mode eller Normal Mode (eller hvad de nu hedder). Men lige meget hvad jeg valgte, nåede den kun lige ind til XP logoet, før den genstartede. Og sådan har den gjort hele dagen.


    Jeg hørte, at det muligvis var en orm, og det blev jeg ikke glad for. Jeg ville selvfølgelig gerne gemme mine vigtige dokumenter, så jeg tog min harddisc over i en anden computer. Og det fungerede fint, men lige netop min bruger-mappe med dokumenterne i, blev jeg nægtet adgang til. Jeg kørte også en Norton Anti Virus på min harddisc, og den fandt 2 filer og slettede dem begge.


    Jeg satte min harddisc tilbage i min computer, men der skete stadig det samme.


    Jeg vil meget gerne redde mine dokumenter, og jeg ved, at man kan bruge XP-cd'en->Repair Installation. Det har jeg prøvet, men den går bare ind i DOS, hvor der står C:
    Jeg ved ikke, hvilken kommando jeg skal skrive.


    Er der nogen, der ved, hvilken kommando jeg skal skrive?


    Eller er der nogen, der har et andet forslag til, hvordan jeg redder mine dokumenter?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bergeon
    Jeg har et stort problem. Og det fungerede fint, men lige netop min bruger-mappe med dokumenterne i, blev jeg nægtet adgang til.


    Det lyder som en af de totalt nyttesløse sikkerhedsfeatures, som man oplever i Windows, når man kører med NTFS. Windows forsøger sandsynligvis at beskytte dine data mod, at andre får adgang til dem, men det er et meningsløst spil for galleriet, når man har fysisk adgang til harddisken, og dataene ikke er krypteret.


    Boot op på en CD med Knoppix, BartPE eller UBCD4Win. Så kan du læse dine data og kopiere dem til et andet drev eller en anden partition.

  • Jeg fik det løst og er jordens lykkeligste mand (ergo: har intet liv udover computeren:D).


    Jeg kunne i ikke bruge repair. Så da jeg havde harddisc'en i en anden computer, kopierde jeg alle windows-filer fra den anden computer over til min harddisc. Og vupti så kunne jeg bruge repair, og nu er problemet løst forløbigt. Men jeg regner med, at hive alt vigtigt ud og så formatere hele skidtet, så det ikke sker igen.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bergeon
    Jeg fik det løst og er jordens lykkeligste mand (ergo: har intet liv udover computeren:D).


    Jeg kunne i ikke bruge repair. Så da jeg havde harddisc'en i en anden computer, kopierde jeg alle windows-filer fra den anden computer over til min harddisc. Og vupti så kunne jeg bruge repair, og nu er problemet løst forløbigt. Men jeg regner med, at hive alt vigtigt ud og så formatere hele skidtet, så det ikke sker igen.


    Lækkert nok for dig. Men tag jævnligt back-up så du ikke ryger ud i sådan en omgang igen.
    Bruger selv DVD-R til den slags..