Logo til en hjemmeside.

  • Hey, vi har tidligere snakket om hjemmesiden http://www.fotn.dk , den skal gøres mere profesionel med en nyt smart logo/banner. Det gamle kan ses her:


    [Blocked Image: http://www.fotn.dk/media/fotn(banner)1.jpg]


    Der skal self stå fotn.dk , så noget med Hardware, software, spil anmeldelser, casemodding. hvis man kunne få dette til at se rigtig prof og self rigtig flot.!
    På forhånd tak.


    Mvh Zerokill3r


    EDIT: da jeg selv ikke har noget som helst forstand på nogle billed programmer spørger jeg de proffe til råds :D

  • du skal nok ændre den brede en del :S 1024 kan ikke engang være på en 1024 x 768 skærm :S lave top banneret på max 800x150
    derefter del siden op i flere frames...
    så du har noget lignende:
    ---------------------------------------------------------------
    | |
    | Fotn anmeldelser |
    | |
    ----------------------------------------------------------------
    -menu- ALT HJEMMESIDE TING i -sponser-
    -menu- ET FRAME -sponser-
    -menu- -sponser-
    -menu- -sponser-
    -menu- -sponser-
    ---------- -------------
    en meget konsentreret side :D


  • hvad er det lige du mener der?




    Kunne også godt lige bruge flere forslag :D :D

  • Synes sq også at hele jeres side skal laves om x/


    Synes samtidig heller ikke at du skal bruge frames som mrflashbang siger, men der i mod skal du imo bruge tabeller eller endnu bedre div's..


    Men hver mand sin smag. :D


    Frames får den til at loade hurtigere, men er også mere klodset. :)

  • det var sgu et godt spørgsmål :D vores forum ødelagde ligesom lidt opbygningen af min ellers så flotte tegning...
    jeg mener at man har først et banner øverste på 800 x 100 pixels nedenunder har du delt din side op i 3 frames et frame med menuerne som du fx. kan lave i flash ( mega fedt ) og så det midterste er dit Work frame ( altså der siderne åbnes på ) og så helt over til højre har du en boks som er 100 pixels bred som også din menu var... dette er virkelig en god opbygning

  • Quote


    Det første der skal laves om er da størrelses forhold mellem sidens navn og anmeldelser. Lidt kikset at sidens navn er mindre end "undermenu".. ;)


    EDIT: Som Mr. Flash siger - så skal "banner/overskrift/side navn" stå for sig selv..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af mrflashbag
    det var sgu et godt spørgsmål :D vores forum ødelagde ligesom lidt opbygningen af min ellers så flotte tegning...
    jeg mener at man har først et banner øverste på 800 x 100 pixels nedenunder har du delt din side op i 3 frames et frame med menuerne som du fx. kan lave i flash ( mega fedt ) og så det midterste er dit Work frame ( altså der siderne åbnes på ) og så helt over til højre har du en boks som er 100 pixels bred som også din menu var... dette er virkelig en god opbygning


    Kan du give et eksempel? jeg er ikke så god til det der :D .. Jeg er til hardware ikke software ;)


  • Hej


    Det der med frames er ikke for godt. Der vil vil være en masse problemer hvis nogen søger på nettet efter det man har på siden. Så kommer der kun den side op, hvor det står, og ikke alt det det andet. ;)
    Men ellers er det en rigtig god ide.


    Mvh Morten - Webmaster


  • fordelen er jo også ved frames at du slipper for at skulle opdatere dine gif/jpeg filer du har i dine menu frames toppen osv... ellers er der jo også Flashmetoden :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af mrflashbag


    fordelen er jo også ved frames at du slipper for at skulle opdatere dine gif/jpeg filer du har i dine menu frames toppen osv... ellers er der jo også Flashmetoden :D


    Man overskriver da bare de gamle billeder :D ellers ville jeg stadig foretrække include, men det er nok en smags sag ;)


  • Ikke nødvendigvis. Bare se om den har en session åben, hvis ikke redirecter den til index, hvor du så har smidt en variabel i adresse linien med adressen til den side der vises i main-framen og samtidig starter du en session. :)