• Står og mangler et simpelt PHP Galleri script ala det som CeleronDude har lavet ...


    http://celerondude.com/galleryv2/


    .. Men problemet er at jeg vil smide min digi-cam billeder online og der kommer så et problem ... For med 5 MP billeder (2560*1920) så viser den ikke noget thumbnail, men har det berømte røde X ... :crazyeyes:


    Dette er ikke et enestående problem for det problem er der ved de 4-5 PHP GALLERY scripts jeg har fundet på nettet og prøvet ... :boxed:


    Nogen der kender en løsning ?...


    ... og ja, det skal være et simpelt PHP galleri script ... ;)

  • Brug Menalto's Gallery som jeg selv kører med.


    http://gallery.menalto.com


    Man kan få ubegrænset hosting til det hos phpwebhosting.com - jeg har en gigabyte
    plads der for 70 kroenr per måned (10 USD).


    Det har aldrig fejlet for mig eller blevet hacked.


    Der er en remote app man uploader billeder med hvis man vil der kan croppe og resize, vende dem etc.


    Samme app kan nås på galleriet som en javaapp i et vindue.


    Alt er i Java så tools kører også under Linux.


    Man kan lave brugere og så videre, aftemninger på billeder, kommentarer, etc.


    Billedbasen og filer ligger ikke sammen med galleriet så man kan bare slette det og pege på datamappen når man skal have en ny version ind.


    Nemt og bekvemt system synes jeg :)


    Da det virker med mine 12 megapixel billeder brude det du med dine også ;)

  • Det kan være at scriptet slet ikke for lov til at lave thumbnails.


    Jeg har efterhånden lavet et par af sådan nogle gallerier (slet ikke så advanceret som dem i nævner godt nok ;)), og der ved at jeg fx b-one har begrænsning på hvor meget af deres system man må bruge. Der kan ikke resizes billeder der er størrere end 1280x1024 :S


    Ved ikk om det også kan være tilfældet med dit script. Ellers prøv at brug et der hedder Coppermine - det er også rigtigt lækkert, og jeg mener at det bruger en anden måde.

  • Menalto kan jeg ikke bruge ... Skal bare bruge et simpelt PHP Galleri ...


    Det skal ikke kunne alt muligt ... Bare vise billederne på en ordenlig måde ligesom CeleronDude´s galleri .... og så virke med mine billeder...


    Kan lige kigge på det andet, men umiddelbart virker det heller ikke til at være det jeg sørger ... :O


    De scripts jeg har prøvet virker ellers fint ... Bare ikke med store billeder ... :crazyeyes: