Hvordan ???

  • Er der evt. nogle der ved hvordan DR og TV2 kan ligge en ½ times TV-nyheder på nettet, og vi som brugere af fx NetTv kan indlæse det så hurtigt?
    Det kan jo ikk være MPEG, AVI eller nogle af de andre alm. filer vi kender (så ville det jo tage en krig at hente)
    Altså... Nogen der ved hvordan DR & Tv2 komprimerer deres filer fra fjernsynet, når de ligger dem på nettet senere..


    /KnOrr

  • For din egen skyld så lave en mere malende overskrift ;)


    Hvis du vil ha et kvalificeret svar, så skriv til dem pr. mail, det gjorde jeg da jeg ville høre hva de brugte til at filme skærmbilledet til nyhederne (Før jeg kendte Fraps ;))



    Men ku forestille mig at det ikk går over nettet, for det lyder lidt underligt hvis de har en komprimerings teknologi som der ikk er andre der bruger :) :boxed:

  • det er noget med du downloader det du ser "hele" tiden.. mener det.. ? men er ikke sikker..

    Tagan 530w psu - asus a8n sli Premium - Amd 64 3200+ - 2 x Samsung 250gb sataII - Geforce 6600gt 256mb - 3 x 256mb ram - NEC 3550a dvd brænder
    Water cooled by Mist/aquacomputer

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af KnOrr
    Er der evt. nogle der ved hvordan DR og TV2 kan ligge en ½ times TV-nyheder på nettet, og vi som brugere af fx NetTv kan indlæse det så hurtigt?
    Det kan jo ikk være MPEG, AVI eller nogle af de andre alm. filer vi kender (så ville det jo tage en krig at hente)
    Altså... Nogen der ved hvordan DR & Tv2 komprimerer deres filer fra fjernsynet, når de ligger dem på nettet senere..
    /KnOrr


    de optager næsten helt digitalt så det er bare at smide deres "rå" bånd igennem en stor pcer med en internet forbindelse og streame det hele ud i Windows Media Format - det er nemmere end man tror og det samme de gør kan man gøre fra sit eget hjem :)

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af papojka
    det er noget med du downloader det du ser "hele" tiden.. mener det.. ? men er ikke sikker..


    Ja, det hedder Streaming og er ganske udbredt.


    Både RealMedia (.rm/ .ram) og Windows Media Video (.asf/ .wmv) kan bruges til streaming.