Opdeling af partitioner??

  • Jeg har lige købt en ny 200gb sata disk, og har en 80 gb ide disk og en 80gb jeg vil bruge i en ekstern bare til rod. Hvordan vil i dele dem op hvis det var jer??
    Jeg tænker på størrelse på partitioner og også hvormange partitioner der måske er bedst.

    ASUS P5N-E SLI Nforce 650i
    Intel core2 duo E-6300
    NorthQ 3312BLA Giant UFO
    3GB PC5400 Corsair XMS2
    Saphire x1950Pro Extreme edition
    2X160GB Western digital Sata raid 0

    Rettet en gang, sidst af Jam ().

  • Hvis Windows ikke skal ligge på den nye disk, ser jeg ingen grund til at dele den op..


    Det vil gøre det langsommere at flytte ting mellem partitionerne..


    Fordelen er at hvis du har windows liggende på den ene partition, så er det nemmere når du skal geninstallere.. Men ellers ville jeg lade den være som den er..

  • Jeg regner med at windows skal ligge på den nye sata disk, er det ikke hurtigtst??

    ASUS P5N-E SLI Nforce 650i
    Intel core2 duo E-6300
    NorthQ 3312BLA Giant UFO
    3GB PC5400 Corsair XMS2
    Saphire x1950Pro Extreme edition
    2X160GB Western digital Sata raid 0

  • jeg ville sætte de 2x80gb diske op i raid... hvis muligt og dele dem op... 80gb til win 80gb til dokumenter og sætte 200gb op til lager...

    CHIFTEC HIG TOWER ## SOYO DRAGON KT333/ULTRA BLACK
    Onboard:LAN, SOUND6.1, 8XUSB, IDE&RAID CONTROLLER
    256 MB DDR2100 RAM ## AMD ATHLON XP-M 2000+ ## WATER COOLED
    NVIDIA GEFORCE2 GTS/GEFORCE2 PRO 64MB ## WD HD 20GB
    Maxtor DiamondMax 10- 200 GB - 7200 rpm## CPU TEMP: UNDER PROGRESS

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Lord Ghost
    jeg ville sætte de 2x80gb diske op i raid... hvis muligt og dele dem op... 80gb til win 80gb til dokumenter og sætte 200gb op til lager...


    RAID kan sættes op på flere forskellige måder, men en ting har de tilfældes og det er at de får begge disk til at fungere som 1.. Dette kan enten påvirke hastig heden eller sikkerheden da den ene kan være en klon af den anden..

    AMD OpteronDual Core
    10x200mhz @ 10x250mhz 1,40 volt
    DFI Lanparty UT NF4 expert ---+--- 1024 mb Mushkin Redline XP4000 /2-2-2- 6 @ 3,2 volt
    Gainward 7800GTX --+-- HDA Digital X-Mystique 7.1 GOLD
    2 x Maxtor DiamondMax 10 250GB

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dalingo


    RAID kan sættes op på flere forskellige måder, men en ting har de tilfældes og det er at de får begge disk til at fungere som 1.. Dette kan enten påvirke hastig heden eller sikkerheden da den ene kan være en klon af den anden..


    Korrekt. lavede min første partition med den 250GB SATA jeg bruger nu og er godt tilfreds. Delte den op i tre, så jeg har Win XP Pro for sig....


    Edit: 80GB til Win XP + Office - 100HB til diverse programmer og resten til lidt af hvert..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Maverick


    Korrekt. lavede min første partition med den 250GB SATA jeg bruger nu og er godt tilfreds. Delte den op i tre, så jeg har Win XP Pro for sig....


    Edit: 80GB til Win XP + Office - 100HB til diverse programmer og resten til lidt af hvert..


    80 GB lyder godt nok af lidt meget til XP og Office pakken 8o ........ så er det hvertfald ikke standard office der ligger på.
    20-25 GB så er man vidst godt kørende, og så er der taget højde for TEMP DL filer.