Deling af filer over LAN

  • Jeg har fået mig det problem at ingen kan komme ind på mine delte mapper via lokalnetværket. Det har fungeret perfekt før, men nu er der bare lukket.
    "netværksstedet er ikke tilgængeligt. Du har muligvis ikke tilladelse til at bruge denne netværksresource. kontakt serverens systemadministrator for at finde ud af, om du har adgangstilladelse."


    Jeg har endda prøvet at formatere og smide nyt netværkskort i, men uden held. Nogen der kan hjælpe mig med dette?

    Sony Vaio VPCEB2S1E, Lenovo T410
    Mediecenter: Asrock Nettop 330HT
    Playstation 3
    Samsung Galaxy SII

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af sct_nicolaus
    Jeg har fået mig det problem at ingen kan komme ind på mine delte mapper via lokalnetværket. Det har fungeret perfekt før, men nu er der bare lukket.
    "netværksstedet er ikke tilgængeligt. Du har muligvis ikke tilladelse til at bruge denne netværksresource. kontakt serverens systemadministrator for at finde ud af, om du har adgangstilladelse."


    Jeg har endda prøvet at formatere og smide nyt netværkskort i, men uden held. Nogen der kan hjælpe mig med dette?


    Har du tjekket at din firewall tillader at andre får adgang til dine filer?


    Prøv at slå XP-firewallen fra.


    Tjek også at "Fil- og udskriftsdeling" er slået til for dit netkort.

  • Sad selv og bøvlede med det samme problem igår, bare med to win2k maskiner. Det jeg gjorde var at jeg gik ind i min firewall, Sygate, og så var der bare et lille punkt der skulle krydses af; " Allow others to share my files and printer(s), så virkede det. Men har stadig et problem, håber det er okay at jeg spørger i din tråd ?! :) Jeg kan ikke pinge nogen af mine maskiner, det eneste jeg kan pinge er min router, og hvis prøver at pinge en af mine maskiner fra min router, så sker der heller ikke noget.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af mrflashbag
    hvis det er kan du da bare søge / skrive ip som de andre computere har...


    Jeg kan uden problemer gå ind på andres delte mapper fra min egen af, men de kan ikke komme ind på min og se hva jeg har liggende. Uanset hvilken metode jeg bruger.


    Quote

    og så var der bare et lille punkt der skulle krydses af; " Allow others to share my files and printer(s), så virkede det.


    Den er tjekket ;)


    Quote

    har du husket at install protokol inden uden netværks instilliger


    ja, både den almindelige IPX protokol, men har også leget med de andre der er uden held.


    Quote

    For at gøre det virkelig simpelt, så smid en FTP op på en af maskinerne og gå i gang.


    Jeg har lavet en FTP på min maskine, og der kan de andre så godt hente fra. Men synes da stadig det er ret irriterende at det almindelige fildeling ikke virker :(

    Sony Vaio VPCEB2S1E, Lenovo T410
    Mediecenter: Asrock Nettop 330HT
    Playstation 3
    Samsung Galaxy SII

    Rettet en gang, sidst af sct_nicolaus ().

  • kan godt være jeg spørger lidt dumt :O , men hva er det der med at man skal tjekke om "Fil- og udskriftsdeling" er slået til for ens netkort ??