Sløv Computer!

  • Hey!
    Er hos min kæreste og hendes computer er pisse sløv.. Diablo 2 f.eks, lagger mega meget! Men.. Igår da den havde været tændt et stykke tid gik vi ind i Diablo 2 igen og så var det fuldstændig flydende !! Hvorfor er den sløv for det meste? Har scannet for spyware og fandt intet! Men der må da være et eller andet der slower den down :(

  • Det er en 2.4 ghz Fujitsu Siemens..
    256 DDR
    Intel GFX (ik særlig godt) Men diablo 2 kræver jo nærmest ingenting!


    Og det plejede at køre flydende! Og det gjorde det som sagt også igår efter at have været tændt lidt! Der MÅ bare være noget der gør den langsommere :(

  • En format c: ville nok hjælpe hvis altså problemet ligger i softwaren, hvilket nok er mest sandsynligt


    Men det er måske lidt småt med ram.. Er der meget ekstra, der kører i baggrunden? Progs som messenger f.eks.

  • 256 ddr er nok lidt i forhold til nutidens computere! men sq ikke for lidt til diablo2.. Det kører også flydende normalt jo :S Bare lige blevet så langsom for nylig! Har prøvet at lukke ALT næsten.. inkl. MSN .. No difference, mate :(

  • Over et år gammelt.. Jeg har ikke kunne formatere, pga. det er fra leasy :boxed: og der er genoprettelseskonsol, så jeg får ikke lov til at formatere ..
    Har prøvet engang, men jeg kunne ikke!

  • Hvilket styresystem ? Hvis det er XP så er 256mb for lidt ram. Og tjek lige om der er tjenester som er unødvendige. F.eks. fjernstyring, infrarød og i den dur.
    Hvornår er den sidst blevet defragmenteret ?
    Er den på internettet ? Hvis ja. Har du så tømt "Midlertidige internetfiler" og husket at sætte hask i: "Slet alt offlineindhold" Det hjælper ihf. en del.
    Det samme gælder for papirkurven.
    Var lige hvad jeg kunne komme på. ;)

  • Det kunne også være hvis hdd'en er fyldt/næsten fuld... hvor stor hdd er det ? og hvor meget plads er der tilbage ?

    Forlovet myrdet over MMORPG
    Onlinerollespil har tilsyneladende farligere bivirkninger end bleg hud og mangel på frisk luft.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Recon_99
    Det kunne nu også være at hun har fået spyware på computeren :S


    Ad-aware SE og Spybot løser, som sagt mange gange før, det problem ;)


    Og hvis du læser ordentlig efter - så har han skrevet at det ER gjort ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bentzin
    Hvilket styresystem ? Hvis det er XP så er 256mb for lidt ram. Og tjek lige om der er tjenester som er unødvendige. F.eks. fjernstyring, infrarød og i den dur.
    Hvornår er den sidst blevet defragmenteret ?
    Er den på internettet ? Hvis ja. Har du så tømt "Midlertidige internetfiler" og husket at sætte hask i: "Slet alt offlineindhold" Det hjælper ihf. en del.
    Det samme gælder for papirkurven.
    Var lige hvad jeg kunne komme på. ;)


    Tak mate! Det er XP ja! Men det bare! Det har kunnet køre flydende selvom der er 256 ram.. Er på nettet ja, og har fjernet midlertidige filer, og det gør jeg tit.. Den blev defragmenteret for ikke så lang tid siden!


    Og til jer andre! Det er ikke nogle af de ting :) Spyware er væk, spiller det i single og harddisken er brugt med under 40%

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af flying-trickster


    Tak mate! Det er XP ja! Men det bare! Det har kunnet køre flydende selvom der er 256 ram.. Er på nettet ja, og har fjernet midlertidige filer, og det gør jeg tit.. Den blev defragmenteret for ikke så lang tid siden!


    Og til jer andre! Det er ikke nogle af de ting :) Spyware er væk, spiller det i single og harddisken er brugt med under 40%


    Hmm - har du kigget på div tjenester, som kan deaktiveres uden at det forringer eller skaber problemer ? Herunder kan du se dem som jeg har deaktiveret og det gav ihf. mig et boost.