Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

onsdag, 5. januar 2005, 16:06

Hejsa.....
Jeg har et problem....
Jeg har lige købt ny bærbar og nu vil jeg så gerne lave et netwærk mellem den og min almindelige computer, men det funker ikke.
Jeg har prøvet at køre "guiden netværksinstallation" flere gange, og har prøvet at angive IP adresser manuelt, men intet virker..... Jeg har dog haft internettet til at fungere på begge computere, men stadig ingen fildeling... Hvad kan jeg gøre ?

MVH Anders

Mobo: Asus M3A78, AMD770, AM2+
CPU: AMD Phenom Quad 9950 2.6ghz, Black Edition
GFX: Sapphire Vapor-X HD 4890, 1GB Gddr5, 870mhz/1050mhz
Ram: 2*2 GB OCZ Platinum PC8000 5-5-5-18 @ 800mhz 4-4-4-12
HDD intern: WD Caviar 1TB, SATAII + 2x500GB SATAII
HDD extern: WD Mybook Home Edition 2TB eSATA
Windows 7 Ultimate, 64-bit
Bærbar: MM-vision NB585, Windows 7 Ultimate, 64-bit
Nettop: AsRock Ion-330, Windows 7 Home Premium, 64-bit

2

onsdag, 5. januar 2005, 16:24

Forbinder du computerne direkte til hinanden? eller gennem en switch/hub/router...?

Asus P5B Deluxe/WIFI
Corsair XMS2 PC6400 2x 2GB
Core 2 Quad Q6600 - Thermalright IFX-14
GeForce GTS 285
Antec P182 - Corsair HX520

3

onsdag, 5. januar 2005, 16:48

det er direkte.... og ja kablet virker.... han haft brugt det før, men ikke på disse computere.....
Jeg har nu fået internet forbindelse igennem til den bærbare, men computerne kan stadig ikke se hinandens delte mapper. og den bærbare kan end ikke finde sig selv....

4

onsdag, 5. januar 2005, 17:46

hedder arbejdesgruppen det samme på begge computer? det kunne godt hjælpe hvis de hedder det samme.

5

onsdag, 5. januar 2005, 17:54

Ja, arbejdsgrppen hedder det samme på begge computere... og gæste-kontoen er slået til...

6

onsdag, 5. januar 2005, 18:02

Forstår ikk li hvorfor du bruger direkte og om det så er det rigtige kabel du bruger..
Men hvis du har godt fat i the basics og du ikk ka se nogle fejl der, ka det være du ska installere NetBIOS ;)
Havde samme prob med at jeg ikk ku se computerne i OSet, men de stadig ku gå over lan i spil :rolleyes:

7

onsdag, 5. januar 2005, 18:14

Har du været inde og tilføje windows komponentet som hedder noget lignende "fil og udskrifts deling"?

Det installeres ved at du går ind i.. Start->indstillinger->kontrolpanel->tilføj/fjern programmer-> tilføj/fjern windows komponenter

Den anden nederste du kan vælge hedder noget i retning af fil og udskriftsdeling.. Den skal være installeret for at du kan dele.

AMD Opteron Dual Core
10x200mhz @ 10x250mhz 1,40 volt
DFI Lanparty UT NF4 expert ---+--- 1024 mb Mushkin Redline XP4000 /2-2-2- 6 @ 3,2 volt
Gainward 7800GTX --+-- HDA Digital X-Mystique 7.1 GOLD
2 x Maxtor DiamondMax 10 250GB

8

onsdag, 5. januar 2005, 18:15

Citeret

Oprindeligt indlæg af Humlegrib
Hejsa.....
Jeg har et problem....
Jeg har lige købt ny bærbar og nu vil jeg så gerne lave et netwærk mellem den og min almindelige computer, men det funker ikke.
Jeg har prøvet at køre "guiden netværksinstallation" flere gange, og har prøvet at angive IP adresser manuelt, men intet virker..... Jeg har dog haft internettet til at fungere på begge computere, men stadig ingen fildeling... Hvad kan jeg gøre ?

MVH Anders

Har du sat drev/mapper op til at skulle deles.....??

9

onsdag, 5. januar 2005, 18:16

vis det er direkte du kopler 2 pc,erne sammen skal det være et krydset kabel. Altså ikke et alm. net kabel.
Jeg købte et, det har røde stik. Som jeg forstod det i biksen jeg handlede ved er det kun de krydsede kabler der har røde stik.

Håber det hjalp

Lenz

Amd 2000+
Bundkort ECS k7vza
Kingston 768 mb sdram
Sparkle Fx 5700 Ultra, Vivo
IBM DeskStar 60GXP 60GB

10

onsdag, 5. januar 2005, 20:42

Gå ned i "kør" skriv "cmd" enter....skriv "ipconfig" hvis der er tildelt en IP prøv at pinge den fra den anden computer (samme som før..ned i kør..cmd... og herefter ping 169.x.x.x (alt efter hvad ip'en er)).
Hvis der ikke er forbindelse....prøv at pinge 127.0.01....hvis der kommer svar, kan det næsten kun være dit kabel, der enten har brud eller som ikke er et krydskabel!

11

onsdag, 5. januar 2005, 22:33

Står din: Ramtype på det samme????

Auto er ikke nok...

12

onsdag, 5. januar 2005, 22:38

Citeret

Oprindeligt indlæg af Shooqer

Auto er ikke nok...

Hvad snakker du om?

13

onsdag, 5. januar 2005, 22:40

Citeret

Auto er ikke nok...

heh siden hvornår har ram nogen indflydelse på netværket?

Cisco Certified Network Associate — CCNA

14

onsdag, 5. januar 2005, 22:42

Citeret

Oprindeligt indlæg af Pulsedriver

Citeret

Auto er ikke nok...

Hvad snakker du om?

Controlpanel --> netværks instillinger --> IPX/SPX/NetBios ..... --> ramtype/frametype

hvis ikke der står det samme, kan hans netværk ikke finde hinanden.....

15

onsdag, 5. januar 2005, 22:46

Citeret

Citeret

Citeret

Auto er ikke nok...

Hvad snakker du om?

Controlpanel --> netværks instillinger --> IPX/SPX/NetBios ..... --> ramtype/frametype

Og chancen for at han bruger IPX protcollen er...? Der er da ingen grund til at forvirre ham.

16

onsdag, 5. januar 2005, 22:49

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

Auto er ikke nok...

Hvad snakker du om?

Og chancen for at han bruger IPX protcollen er...? Der er da ingen grund til at forvirre ham.

50/50

Forvirre ham ikke, hvis ikke han har det slået på, kan han se bort fra mine posts

17

onsdag, 5. januar 2005, 23:15

Hvem helvede bruger den protokol?
Et svar der ville være nogenlunde lige så brugbart som at fortælle ham at han skal installere win95 på begge maskiner og bruge coaxialkabel!

18

onsdag, 5. januar 2005, 23:17

Citeret

Oprindeligt indlæg af vandahl
Et svar der ville være nogenlunde lige så brugbart som at fortælle ham at han skal installere win95 på begge maskiner og bruge coaxialkabel!

Som taget ud af min mund... :))

19

onsdag, 5. januar 2005, 23:29

Citeret

Citeret

Jeg bruger nogen gange IPX til når jeg ik' kan finde andre computere på vores interne netværk. Det er fordi vi hverken har router eller proxy, så vi får tildelt vores IP'er direkte, og det er meget sjældent vi har nogen der passer bare lidt sammen. Men med IPX plejer det nogen gange at virke.

20

onsdag, 5. januar 2005, 23:34

Citeret

Oprindeligt indlæg af Zlinky

Citeret

Citeret

Jeg bruger nogen gange IPX til når jeg ik' kan finde andre computere på vores interne netværk. Det er fordi vi hverken har router eller proxy, så vi får tildelt vores IP'er direkte, og det er meget sjældent vi har nogen der passer bare lidt sammen . Men med IPX plejer det nogen gange at virke.

Hvad mener du med det?

21

torsdag, 6. januar 2005, 15:02

Jeg bruger da vist ipx så vidt jeg ka se.. Det er den protokol jeg kalder for NetBIOS

Hver gang jeg har oplevet problemer på min eller andres comp, så har jeg ku fikse det ved at installere NetBIOSen.. Ved ikk hva den gør, men jeg læste det inde på www.wintip.dk ;)

22

torsdag, 6. januar 2005, 16:22

Citeret

Oprindeligt indlæg af KarGa
Jeg bruger da vist ipx så vidt jeg ka se.. Det er den protokol jeg kalder for NetBIOS

Hver gang jeg har oplevet problemer på min eller andres comp, så har jeg ku fikse det ved at installere NetBIOSen.. Ved ikk hva den gør, men jeg læste det inde på www.wintip.dk ;)

Så vidt jeg kan se på billedet, er den ikke installeret...
Prøv at installere den og se så om det virker på den måde....

23

torsdag, 6. januar 2005, 16:33

Jeg tog billedet på min fars comp.. Der er nemlig ikk netværk ;)
Har den smidt ind på alle mine netværks comps :)

Gigabyte Z97P-D3

Vi skal i dag have kigget på et budgetvenligt Z97 bundkort fra Gigabyte, som byder på nogle fine midrange komp
Læs Mere

SafeHome Wireless Surveillance Fixed HD kamera

Vi hopper for en kort stund tilbage i bunken af forbrugerelektronik, når vi i dag skal kigge på noget, der kan
Læs Mere

AeroCool GT-RS

Vi skal i denne test stifte bekendtskab med et kube kabinet fra producenten AeroCool - nærmere betegnet deres
Læs Mere

Antec ISK110 VESA micro kabinet

Er du også en af dem, der godt kan lide at bygge små computere og være med på den nyeste trend? Så kan dagens
Læs Mere

ASUSTOR AS-5004T

Endnu en ASUSTOR NAS server har fundet vej til Tweak.dk redaktionen, og vi skal i denne omgang have et kig på
Læs Mere

Argon Audio Stream 2

I en tid med DAB-radioer og trådløs streaming af musik kan vi alle få brug for udstyret, der kan koble vores m
Læs Mere

ZyXEL Armor Z1 AC2350 Dual-Band Wireless Gigabit

I en tid, hvor meget handler om grafikkort, mens vi så småt venter på lanceringen af Intels næste chipsetserie
Læs Mere

ASUS ROG Orion Stereo Gaming Headset

Der findes et væld af headsets, og der er et headset til ethvert formål. Hvis du skal have et simpelt, men sta
Læs Mere

Her er GIGABYTEs nye Twin Turbo GTX 970 grafikkort

GIGABYTE, der er en særdeles velkendt producent her på Tweak.dk, har præsenteret et ret så spændende grafikkor
Læs Mere

Intels nye flash hukommelse vanvittigt hurtig

Intel og Micron er begyndt at producere hvad de kalder 3D XPoint flash hukommelse, hvilket er en ny billig, hø
Læs Mere

MSI præsenterer nyt lækkert Z170 XPOWER bundkort

Vi har set Z170 bundkort fra GIGABYTE og BioStar, og vi har faktisk også set nogle af MSI's nye bundkort til I
Læs Mere

Microsoft får ekstrem båndbredde til Windows 10-lancering

Så kom dagen endelig, hvor Microsoft lancerer deres nye styresystem Windows 10. Dermed skal eller kan op til é
Læs Mere

Konkurrence: Vind med Tweak.dk og Razer

Så blev vi færdige med Silverstone konkurrencen, og derved er vi nu klar til at sætte gang i endnu en konkurre
Læs Mere

Playstation 4 får mus og tastatur

I kølvandet på annonceringen af keyboard og mus support til Xbox One for et par uger siden, kommer Hori nu med
Læs Mere

Qualcomm løser varmeproblemer med Snapdragon 820

Qualcomms mobile processor Snapdragon 810 har været meget i vælten for at være en endog meget varm chip. Nu er
Læs Mere

Nyt X99M-WS micro-ATX bundkort fra ASUS

Tilbage på Computex-messen i juni præsenterede ASUS dette nye bundkort, som altså nu er klar til salg. Der er
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.