• Hejsa.....
    Jeg har et problem....
    Jeg har lige købt ny bærbar og nu vil jeg så gerne lave et netwærk mellem den og min almindelige computer, men det funker ikke.
    Jeg har prøvet at køre "guiden netværksinstallation" flere gange, og har prøvet at angive IP adresser manuelt, men intet virker..... Jeg har dog haft internettet til at fungere på begge computere, men stadig ingen fildeling... Hvad kan jeg gøre ?


    MVH Anders


    Mobo: Asus M3A78, AMD770, AM2+
    CPU: AMD Phenom Quad 9950 2.6ghz, Black Edition
    GFX: Sapphire Vapor-X HD 4890, 1GB Gddr5, 870mhz/1050mhz
    Ram: 2*2 GB OCZ Platinum PC8000 5-5-5-18 @ 800mhz 4-4-4-12
    HDD intern: WD Caviar 1TB, SATAII + 2x500GB SATAII
    HDD extern: WD Mybook Home Edition 2TB eSATA
    Windows 7 Ultimate, 64-bit
    Bærbar: MM-vision NB585, Windows 7 Ultimate, 64-bit
    Nettop: AsRock Ion-330, Windows 7 Home Premium, 64-bit

  • Forbinder du computerne direkte til hinanden? eller gennem en switch/hub/router...?


    Asus P5B Deluxe/WIFI
    Corsair XMS2 PC6400 2x 2GB
    Core 2 Quad Q6600 - Thermalright IFX-14
    GeForce GTS 285
    Antec P182 - Corsair HX520

  • det er direkte.... og ja kablet virker.... han haft brugt det før, men ikke på disse computere.....
    Jeg har nu fået internet forbindelse igennem til den bærbare, men computerne kan stadig ikke se hinandens delte mapper. og den bærbare kan end ikke finde sig selv....


    Mobo: Asus M3A78, AMD770, AM2+
    CPU: AMD Phenom Quad 9950 2.6ghz, Black Edition
    GFX: Sapphire Vapor-X HD 4890, 1GB Gddr5, 870mhz/1050mhz
    Ram: 2*2 GB OCZ Platinum PC8000 5-5-5-18 @ 800mhz 4-4-4-12
    HDD intern: WD Caviar 1TB, SATAII + 2x500GB SATAII
    HDD extern: WD Mybook Home Edition 2TB eSATA
    Windows 7 Ultimate, 64-bit
    Bærbar: MM-vision NB585, Windows 7 Ultimate, 64-bit
    Nettop: AsRock Ion-330, Windows 7 Home Premium, 64-bit

  • Ja, arbejdsgrppen hedder det samme på begge computere... og gæste-kontoen er slået til...


    Mobo: Asus M3A78, AMD770, AM2+
    CPU: AMD Phenom Quad 9950 2.6ghz, Black Edition
    GFX: Sapphire Vapor-X HD 4890, 1GB Gddr5, 870mhz/1050mhz
    Ram: 2*2 GB OCZ Platinum PC8000 5-5-5-18 @ 800mhz 4-4-4-12
    HDD intern: WD Caviar 1TB, SATAII + 2x500GB SATAII
    HDD extern: WD Mybook Home Edition 2TB eSATA
    Windows 7 Ultimate, 64-bit
    Bærbar: MM-vision NB585, Windows 7 Ultimate, 64-bit
    Nettop: AsRock Ion-330, Windows 7 Home Premium, 64-bit

  • Forstår ikk li hvorfor du bruger direkte og om det så er det rigtige kabel du bruger..
    Men hvis du har godt fat i the basics og du ikk ka se nogle fejl der, ka det være du ska installere NetBIOS ;)
    Havde samme prob med at jeg ikk ku se computerne i OSet, men de stadig ku gå over lan i spil :rolleyes:

  • Har du været inde og tilføje windows komponentet som hedder noget lignende "fil og udskrifts deling"?


    Det installeres ved at du går ind i.. Start->indstillinger->kontrolpanel->tilføj/fjern programmer-> tilføj/fjern windows komponenter


    Den anden nederste du kan vælge hedder noget i retning af fil og udskriftsdeling.. Den skal være installeret for at du kan dele.

    AMD OpteronDual Core
    10x200mhz @ 10x250mhz 1,40 volt
    DFI Lanparty UT NF4 expert ---+--- 1024 mb Mushkin Redline XP4000 /2-2-2- 6 @ 3,2 volt
    Gainward 7800GTX --+-- HDA Digital X-Mystique 7.1 GOLD
    2 x Maxtor DiamondMax 10 250GB

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Humlegrib
    Hejsa.....
    Jeg har et problem....
    Jeg har lige købt ny bærbar og nu vil jeg så gerne lave et netwærk mellem den og min almindelige computer, men det funker ikke.
    Jeg har prøvet at køre "guiden netværksinstallation" flere gange, og har prøvet at angive IP adresser manuelt, men intet virker..... Jeg har dog haft internettet til at fungere på begge computere, men stadig ingen fildeling... Hvad kan jeg gøre ?


    MVH Anders


    Har du sat drev/mapper op til at skulle deles.....??

  • vis det er direkte du kopler 2 pc,erne sammen skal det være et krydset kabel. Altså ikke et alm. net kabel.
    Jeg købte et, det har røde stik. Som jeg forstod det i biksen jeg handlede ved er det kun de krydsede kabler der har røde stik.


    Håber det hjalp


    Lenz

    Amd 2000+
    Bundkort ECS k7vza
    Kingston 768 mb sdram
    Sparkle Fx 5700 Ultra, Vivo
    IBM DeskStar 60GXP 60GB

  • Gå ned i "kør" skriv "cmd" enter....skriv "ipconfig" hvis der er tildelt en IP prøv at pinge den fra den anden computer (samme som før..ned i kør..cmd... og herefter ping 169.x.x.x (alt efter hvad ip'en er)).
    Hvis der ikke er forbindelse....prøv at pinge 127.0.01....hvis der kommer svar, kan det næsten kun være dit kabel, der enten har brud eller som ikke er et krydskabel!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pulsedriver



    Hvad snakker du om?


    Controlpanel --> netværks instillinger --> IPX/SPX/NetBios ..... --> ramtype/frametype


    hvis ikke der står det samme, kan hans netværk ikke finde hinanden.....

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pulsedriver



    Og chancen for at han bruger IPX protcollen er...? Der er da ingen grund til at forvirre ham.


    50/50


    Forvirre ham ikke, hvis ikke han har det slået på, kan han se bort fra mine posts

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pulsedriver



    Som taget ud af min mund... :))


    Jeg bruger nogen gange IPX til når jeg ik' kan finde andre computere på vores interne netværk. Det er fordi vi hverken har router eller proxy, så vi får tildelt vores IP'er direkte, og det er meget sjældent vi har nogen der passer bare lidt sammen. Men med IPX plejer det nogen gange at virke.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Zlinky


    Jeg bruger nogen gange IPX til når jeg ik' kan finde andre computere på vores interne netværk. Det er fordi vi hverken har router eller proxy, så vi får tildelt vores IP'er direkte, og det er meget sjældent vi har nogen der passer bare lidt sammen . Men med IPX plejer det nogen gange at virke.


    Hvad mener du med det?