Min com er LANGSOM !

  • Hey Tweak.dk !


    Ja sys at min computer kører mega langsomt.. Det er ved at pisse mig af ! :( Har prøvet både virus scan, ad-aware, og msconfig med det jeg ikke sys ser vigtigt ud .. Men hvorfor kører der så så sindsygt meget ?

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Det ser da ikke så slemt ud. på min laptop, som jeg sidder ved nu, kører der 38 forskellige ting. Hvad er det helt præcist, der går langsomt???

    Intel Core i5-750
    ASUS p7p55d, 8gb corsair ddr3-1600
    ASUS EAH6850
    Adata 599 64GB SSD, WD Green 2TB, WD black 1TB

  • Syns heller ik der kører ret meget, 90% er Windows og system ting, det eneste andet jeg kan se, er 2 Messenger, lidt Norton ANtivirus, og 2 eller 3 jeg ikke kender, alt svchost og det andet er windows,system og alt d der.... hmmm

  • hmm .. den kører bare langsomt.. hehe måske er det bare mig som trænger til et nyt sys .. faktisk et år og 2 måneder siden jeg købte noget sidst !!
    ..
    ..
    ..
    Det er sq da egentlig ny rekord :))

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

    Rettet 2 gange, sidst af FonZi ().

  • men hvad er det lige, du mener med den kører langsomt..? hvis den er langsom til at boote, kan du jo bruge Ms Bootvis program til at deframentere boot record og derved boote hurtigere.. og du kan sætte parametre i bios, så den ikke skal finde ud af det hver gang (hdd, og Cdrom) Ellers kunne du jo formatere den eller dele hdden op, så windows ligger på en partion for sig selv og spil og musik og hvad der ellers er ligger den en anden og større partition. Eller du kunne bare lave en diskoprydning... der er mange ting

    Intel Core i5-750
    ASUS p7p55d, 8gb corsair ddr3-1600
    ASUS EAH6850
    Adata 599 64GB SSD, WD Green 2TB, WD black 1TB

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ostermark
    men hvad er det lige, du mener med den kører langsomt..? hvis den er langsom til at boote, kan du jo bruge Ms Bootvis program til at deframentere boot record og derved boote hurtigere.. og du kan sætte parametre i bios, så den ikke skal finde ud af det hver gang (hdd, og Cdrom) Ellers kunne du jo formatere den eller dele hdden op, så windows ligger på en partion for sig selv og spil og musik og hvad der ellers er ligger den en anden og større partition. Eller du kunne bare lave en diskoprydning... der er mange ting


    Den er langsom til at boote, så det vil jeg lige prøve.. :)


    Men den er specielt langsom til at gå ind i programmer .. f.eks. winamp det kan godt tage måske 30 sek. bare at åbne winamp ..


    har delt hdd'en op.. men aligevel må der jo være en anden løsning end format c:...

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Du har en del ting kørende, som godt kan sløve din maskine. F.eks. mdm.exe:
    1.) Recommendation :
    There is a bug with MDM where it will regularly create zero-length temporary files in the Windows folder and not delete them. If you do not do regular housekeeping you can end up with hundreds of such files. On Windows 2000/XP/2003, go to the Services(Tjenester) and change the Startup Mode of this service to Manual or Disabled.


    2.) Note: The mdm.exe file is located in the c:\windows\System32 folder. In other cases, mdm.exe is a virus, spyware, trojan or worm! Check this.


    Så har du også noget bluetooth/telefon-ting kørende - sikkert liggende som tray-ikoner evt. sluk for dem. Det gi'r lidt "luft".


    De der ati2evxx kan du også disable i services/Tjenester (ATI Hotkey Poller) - de har ingen betydning for andet end nogle genvejskombinationer til grafikkortet.


    Desuden så slå evt. det der winamp-icon fra i proceslinjen. Det gi'r også lidt.


    Brug evt. også nogle af de tips der er på min side: http://hjem.get2net.dk/berope/html/tweaks___tips_.html


  • Kan også være på grund af du kun har 512 mb ram, det hjalp utroligt på min 'gamle' pc, da jeg smed en 512 mb blok mere i ..

  • Hvis det er en gammel instalation af windows (1 år ell mere) og du så måske også er a den type der instalere alle muglige underlige programmer,ja så vil den blive langsom på et tidspunkt.


    Jeg er sikker på at en Formatering vil gøre underværker,og dette er IMO hurtigere end hvis man skal sidde og rode diverse filer/reg database filer igennem for at finde ud af hvad der er galt.


    Og det der Winamp kyl det af h.... til ;)


  • Et af dine tips hjalp faktisk rigtig meget på boot tiden !! :) Mange tak ! :D..


    Men den er stadig langsom under selve opstarten, altså når den er kommet ind i windows, og jeg tror at det er min registrerings database.. Og da jeg ik fatter noget som helst stortset inde i den så tør jeg ikke pille der .. hehe .. men nogen som kender nogle programmer som rydder op i den ? Altså fjerner nøgler og værdier som ikke bliver brugt mere.. ?

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af FonZi


    Et af dine tips hjalp faktisk rigtig meget på boot tiden !! :) Mange tak ! :D..


    Men den er stadig langsom under selve opstarten, altså når den er kommet ind i windows, og jeg tror at det er min registrerings database.. Og da jeg ik fatter noget som helst stortset inde i den så tør jeg ikke pille der .. hehe .. men nogen som kender nogle programmer som rydder op i den ? Altså fjerner nøgler og værdier som ikke bliver brugt mere.. ?


    JV16 Powertools

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af icemann


    JV16 Powertools


    Hvordan får jeg den til at cleane min reg ?

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af FonZi


    Hvordan får jeg den til at cleane min reg ?


    [Blocked Image: http://www.upitfree.dk/upload/files/1z.jpg]


    Når du har klikket på de 2,klikker du bare på fortsæt og start og når den er færdig klikker øverst oppe hvor du kan vælge specialt klik på grøn som er save cleaning.
    Så vinger den selv de sikre grønne af,og så klikker du bare på slet ;)

  • Den der mdm.exe er vist et levn fra en tidligere windows version. Søg efter den og slet den den er ikke nødvendig for XP. Men kan skabe problemer da det er et program der søger efter fejl og samtidig kan laver log-filer i læssevis. - og det er er noget der sløver.
    Sørg også for at ha' så få som muligt, af de der iconer i proceslinjen, de sluger også noget.
    Husk også at tømme dine midlertidige internetfiler jævnligt (husk at sætte hak ved "Slet alt offlineindhold")

  • En anden god ting - er at ha' så lidt mulig gejl kørende. Det kan du justere her ved at fjerne de fleste markeringer i visuelle egenskaber. Du kan se på billedet hvilke der er de nødvendigste.

  • I skal sq have tak for hjælpen gutter ! :) Det har hjulpet gevaldigt!


    MANGE TAK !

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af WinXioN
    Syns heller ik der kører ret meget, 90% er Windows og system ting, det eneste andet jeg kan se, er 2 Messenger, lidt Norton ANtivirus, og 2 eller 3 jeg ikke kender, alt svchost og det andet er windows,system og alt d der.... hmmm


    Norton antivirus trækker utrolig meget så det kan være derfor... men tvivler