Helvedet med SP2 fortsætter

  • Efter mit dårlige møde for en ca. 1-1½ uge siden med SP2, slettede jeg opdateringen og returnerede derved til mit dejlige SP1.


    Dette gav mig dog problemmer med noget der hed "CLI".
    Jeg reinstallerede derfor min antivirus/firewall, browser og den sidste ting kan jeg ikke huske, men det virkede .


    Alt så ud til at være i den skønneste orden, dog begyndte glæden at smuldre ved oplevelsen af flere uregelmæssigheder.
    Bl.a. var det ikke altid at Call of Duty startede når jeg skulle spille online. Som om programmet forsøgte at starte med kunne ikke boote.
    Og med No one lives forever2 gik den nogle gange ned under loading i en af mine gemte spil.


    Jeg fik tilsidst nok af dette og andre problemer, så jeg lavede en opgraderingen af winXP Home til winXP Home. Som en slags reperation. (Brugte min winXP CD til dette)


    Dette gik også fint, men under installation ønskede winXP at vide destinationen på et eller andet VIA AGP1, som den skulle bruge til installationen. Dog kunne jeg ikke finde den på min medfølgende CD fra Abit bundkortet.


    Så da installationen var færdig, og alt så ud det var før, installerede jeg VIA´s 4in1 driver. Hvor der bl.a. var noget til AGP.


    Dette gik også fint, indtil den var færdig.
    Da dette skete, så kom den velkendte blå skærm op med en fejlmeddelse, og jeg var nødsaget til at trykkede på reset knappen.


    Ved boote skrev den at winXP ikke kan starte pga. en fil der er ødelagt eller væk.
    Den skriver at jeg kan trykke "r" et eller andet sted henne for at reperere dette, men jeg ved hverken hvordan eller hvor.


    Har prøvet at sætte CD´en i og sat CD-rom til at stå for boot i BIOS. Men når jeg starter, så skriver den at den "boot CD" (noget i den retning, CD-drevet begynder at arbejde, men så går den vidre med det jeg skrev lige ovenover.


    Er der nogen mulighed for mere manuelle løsninger eller ??


    Håber I hjælpe en stakkels hardware nørd med dette software problem :)


    mvh


    Sebastian Aslund

  • undskyld jeg spørger lidt OT.
    men hvorfor uninstall SP2?? det er et helvede når man har uninstalled det..


    men altså jeg er sku glad nok for sp2.. det har ikke gjort mig noget ondt, man skal bare lige sætte det service center op og så er den skid slået?? :P hehe


    men altså nogen kan lide det andre kan ikke. men jeg har selv har MEGET dårlige erfariner med at unistall sp2, min comp blev nød til en format c: ;) hehe. nok også det nemmeste for dig??

  • Havde samme problem på et tidspunkt, men det var med selve windows installationen pga defekte ram.. Har du kørt memtest? Er sikkert ikke det, men der er en lille bitte chance..

    Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

  • Kan heller ikke forstå hvorfor der er nogen der snakker dårligt om SP2. Min maskine har aldrig kørt bedre efter jeg installerede SP2. Det samme kan siges om alle de maskiner jeg har installeret den på arbejdet. Måske skyldes problemerne - sorry - dem der installerer og ikke selve programmet. Man skal vide hvad man gør og hvordan tingene hænger sammen. En god idé er at læse lidt om installeringen af produktet inden man gør det. Især evt. issues og andre ting, som man skal være opmærksom på.
    Her er et link vedr. inst. af SP2: http://support.microsoft.com/?…5bln%5d%3bxpsp2getinstall

  • Utroligt, dette er 3 gang jeg oplver et problem med en computer og igen er løsningen så enkelt.


    Skulle bare skifte winXP CD´en fra mit DVD-drev til min brænder.
    Så nu er jeg igang med at formatere, jeg har en SP2 på CD, så jeg prøver lige at installere den efter installationen :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Firedog
    undskyld jeg spørger lidt OT.
    men hvorfor uninstall SP2?? det er et helvede når man har uninstalled det..


    men altså jeg er sku glad nok for sp2.. det har ikke gjort mig noget ondt, man skal bare lige sætte det service center op og så er den skid slået?? :P hehe


    men altså nogen kan lide det andre kan ikke. men jeg har selv har MEGET dårlige erfariner med at unistall sp2, min comp blev nød til en format c: ;) hehe. nok også det nemmeste for dig??


    hørt hørt:cheers:

  • Der er ingen problemmer med mine RAM eller andet :)


    Grunden til at jeg afinstallerede SP2 var pga. det var et helved at have den på computeren. :)
    Så derfor afinstallerede jeg den.

  • jeg er MEGA glad for SVP2. Det skyldes : 1) God firewall, hvor man kan trykke "fjern blokering" I spil som warcraft, så man stadig kan invite. 2) Jeg undgår Pop-up. Osv. Er meget tilfreds.

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Aslund
    Utroligt, dette er 3 gang jeg oplver et problem med en computer og igen er løsningen så enkelt.


    Skulle bare skifte winXP CD´en fra mit DVD-drev til min brænder.
    Så nu er jeg igang med at formatere, jeg har en SP2 på CD, så jeg prøver lige at installere den efter installationen :)


    Lav den HER - så spiller det hele som det skal. Jeg har i hvert fald ikke kunnet finde nogle probs.