Installering af Win98SE

  • Hey Gutter og Gutinder...


    Jeg står her og skal formatere min mors pc IGEN da Win2K ikke er for godt til den...


    Jeg skal så ha installeret Win98SE og jeg er kommet frem til at jeg skal installere det inde i windowns... MEN når jeg åbner install filen siger den at hvis jeg kører WinNT så skal jeg lukke det og køre Win95 men jeg har jo installeret Win2k og ikke de andre.. Hvad skal jeg gøre??


    Forresten hvordan kunne man ændre på kompabilitets dimmeren for programmer??


  • win2k køre på nt stuff
    formater hele den pc også installer winows 98 fra en bootdisk :T


    ps du skal formatere til fat32 og ik den anden "NTFS"

  • Hvorfor skal jeg formatere til FAT32 og ikke NFTS??og hvordan laver jeg en bootdisk når jeg har NFTS?
    ydermere, hvordan fanden skal jeg formatere den når jeg ikke engang ka komme videre end til installationsvinduet hvor den så "fucker" up...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Johnni
    http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm ;)


    jeps og fat32 fordi der var ik noget der hed ntfs da win98 kom ud så alle windows der er byggede på nt teknologi kan køre på ntfs alle de gamle windows så som win95,98,me kan kun køre på fat16 eller 32


    Så derfor skal din harddisk også være fat32.
    Ellers kan du ikke installer den windows :baby:


    Du booter op med den bootdisk også køre fdisk og formatere

    eller også booter du op med din win2k cd også laver partitioner altså fat32 men du skal ikke installer win2k på den hehe
    efter du har lavet det genstarter du din pc og booter op med den bootdisk til win98
    også når den er færdig med at botte så er det bare at skrive setup.exe eller også install.exe også enter et par gange :D


    eller ik helt du skal også vælge din cdrom drev fx
    x: enter
    x:/ dir
    så kan du se om der findes setup eller install
    x:/ så bare setup.exe eller install.exe


    hehe :T

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Garfield
    den fil skal jeg bare smække ned på en diskette right? og så smække den ind ved genstart og så ellers bare installere win98se fra cd'en...


    Am i right??


    øø nej det gør du så ikke
    kør den fil og ser hvad er der sker den skal nok sige til når du skal indsætte en diskette..!


    Det er ligesom zip fil hehe men kør den i windows :T