PC'en hænger i perioder på 5-10 sekunder

  • Hej alle. Jeg har et problem jeg gerne vil formidle videre på vegne af min far. Hans pc hænger når han afvikler 3d-spil (NFSU2, grand prix 2, whatever 2... ;))
    Det sker pludseligt og uden varsel. Der går som regel et kort stykke tid inden det sker. Så fryser den (alt fryser- lyden looper, musen hænger, animationer stopper osv.) i 5-10 sekunder af gangen (nogle gange kortere/længere).


    Mit første indskud er det er grafikkortet (et Geforce Ti4600), der bliver for varmt. Men ... er der andre, der kender til lignende problemer?


    Dette er hans specs. så vidt jeg kan huske


    ASUS P4S533 bundkort
    Geforce Ti4600
    512 mb huh-ram (er testet med RamTest og fejlfri)
    P4 2.4 ghz cpu
    "Nyeste" drivere til bundkortet og AGP minidriver installeret (asus er holdt op med at supportere P4S533)


    Mange tak - John

  • Jeg har præcis det samme problem med mit sys.. men kan desværre ikke hjælpe, da jeg ikke selv kender årsagen :(

    Intel Core2 Extreme QX9650
    Asus Rampage Formula
    Mushkin 4GB DDR2-8500
    Inno3d 8800GT
    Corsair HX620W

  • min mening er at den bliver for varm, den kan kune være tændt et kort stykke tid også hænger den, min mening er at den bliver varm, men ved ikke lige hvad det er der bliver for varmt :D

  • Lige et par ? - Har du OC'et dit system el. grafikkort ?
    Har du et ordentligt airflow i dit kabinet ?
    Sidder blæserne rigtigt på henholdsvis Cpu og grafikkort ?
    For det lyder som noget varme der er kilden til problemet.

  • Jeg går også stærkt udfra det er blæseren på gpu'en, der efter tro tjeneste er gået på pension.


    Kortet er ikke oc'et så det bør ikke være det der skaber problem. Mht airflow - så betyder det ikke særlig meget for en person, som min far, der bare kører med standard opsætning. Desuden: det har kørt før uden problemer.


    Jeg overvejer at få ham til at købe en zalman zm80c-hp + den fan der passer. Nogle andre anbefalinger (billigere) ?

  • det KUNNE jo være at blæserne efter flere års tjeneste var så fulde af støv osv.....tag det ud og rens det grundigt......

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.