Spil til lillebror!!!

  • Jep så er min lillebrors første computer netop blevet samlet af lidt gamle dele jeg havde liggende. :D
    Det er en 2.6ghz P4 med et Geforce 4 TI4600 kort og 512ddr ram. Så er det jeg sidder og overvejer hvad en 5-årig knægt kan få noget sjov ud af at spille, er der nogle der har gode forslag? på forhånd tak og god jul selvfølgelig ;)

    Conroe Q6600 @ 3.2ghz
    Asus P5W64 PRO
    XFX Geforce 8800GTX XXX / 24" Dell Ultrasharp 2407WFP
    4Gb Corsair PC8500
    Lian Li PC-7 Black / Seasonic 600watt S12 SLI

  • Både freeware osv. er selvfølgelig en mulighed også.

    Conroe Q6600 @ 3.2ghz
    Asus P5W64 PRO
    XFX Geforce 8800GTX XXX / 24" Dell Ultrasharp 2407WFP
    4Gb Corsair PC8500
    Lian Li PC-7 Black / Seasonic 600watt S12 SLI

  • Hehe.. må sige at det er en fed comp. for en 5årig dreng...


    han hunne da godt spille Magnus og Myggen :clap:

    zepto 6224w \ 14.1''
    c2d 1.66ghz \ 8600m gt

    dfi lanparty 915p-t12 ut \ intel p4 3.0ghz
    geil value 2*512 mb pc3200 [2,5-4-4-8]
    leadtek 6600GT pci-e \ seagate 120gb
    chieftec 410w \ lg flatron l1915s 19'' tft

    http://www.kidsmythology.com

  • omg den computer er bedere end min :]



    Min lillebror på spiller spillene:
    pixeline og lillebor serien
    Magnus og myggen
    Cirkelinen
    Dem der demo'er der følger med guldkorn:D
    half life ( har gamet det 2 gange med ik noget specielt )
    Lego Creator
    Sims2 (heller ik noget sjovt i det)
    Lego Studio (den der med spiderman hvor man får webcam med)


    editere lige posten hvis jeg kommer i tanke om flere



    EDIT:
    Han spiller dog mest playstaion1;)...Porche Challenge

  • Børnespil er da latterlige, i hvert fald til en 5-årig


    Du kunne da lære ham at game fx CS, eller et andet FPS spil. Bare mod bots

    MSI 3.0 & QcK Heavy
    AMD 64 Venice 3500+ @ 2500 mhz 24/7
    DFI UT SLI-D
    Kingston 2x1024 PC3200 @ 230mhz - 2,5-3-3-7
    Geforce 7900 GT
    550W antec Truepower
    Windows XP

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SjQLunD
    Børnespil er da latterlige, i hvert fald til en 5-årig


    Du kunne da lære ham at game fx CS, eller et andet FPS spil. Bare mod bots


    :S nu er en 5-årig lige den alder hvor man skal spille den slags spil som pixeline og magnus og myggen, fordi der er lærerige input i det, og samtiddig snakker de dansk, så de lærer nogle danske ord og at udtale ordene rigtigt. Jeg næsten alle børn på 5 og under vil spille Magnus og Myggen istedet for CS...


    Også en forkert alder at få et "direkte" forhold til voldsspil på... Er ikke imod voldsspil overhovedet. Men syns ikke det passer til en 5-årig..

    MSI 6701 1024 MB PC 2700 Samsung 2.6 GHz P4 Audigy 2 120 GB Seagate Creative 6.1 

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Krillen


    :S nu er en 5-årig lige den alder hvor man skal spille den slags spil som pixeline og magnus og myggen, fordi der er lærerige input i det, og samtiddig snakker de dansk, så de lærer nogle danske ord og at udtale ordene rigtigt. Jeg næsten alle børn på 5 og under vil spille Magnus og Myggen istedet for CS...


    Også en forkert alder at få et "direkte" forhold til voldsspil på... Er ikke imod voldsspil overhovedet. Men syns ikke det passer til en 5-årig..


    Min lillebror gamede da hl med mig til et 2mands lan:D...og han lærte det hurtigt !

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Teffer


    Min lillebror gamede da hl med mig til et 2mands lan:D...og han lærte det hurtigt !


    ok? hvad har det med sagen at gøre...

    MSI 6701 1024 MB PC 2700 Samsung 2.6 GHz P4 Audigy 2 120 GB Seagate Creative 6.1 

    Rettet en gang, sidst af Krillen ().

  • Synes altså også at det er bedst med nogle lærerige spil til den aldersgruppe...

    zepto 6224w \ 14.1''
    c2d 1.66ghz \ 8600m gt

    dfi lanparty 915p-t12 ut \ intel p4 3.0ghz
    geil value 2*512 mb pc3200 [2,5-4-4-8]
    leadtek 6600GT pci-e \ seagate 120gb
    chieftec 410w \ lg flatron l1915s 19'' tft

    http://www.kidsmythology.com

  • Lærerig min r**
    Undskyld sproget, men det er min mening.


    Som teffer siger lærer de det hurtigt.. Man får sgu ikk noget ud af spil som pixeline

    MSI 3.0 & QcK Heavy
    AMD 64 Venice 3500+ @ 2500 mhz 24/7
    DFI UT SLI-D
    Kingston 2x1024 PC3200 @ 230mhz - 2,5-3-3-7
    Geforce 7900 GT
    550W antec Truepower
    Windows XP

  • Synes også det er bedst med lærerige spil som udvikler deres sanser og inteligens, for at være helt ærlige hvor meget mental udvikling kan et barn på 5 år få ud af at spille CS for at tage et exempel! ja han lærer måske at reagere hurtigt, fair, MEN! der er en grund til at der laves computere til børn og det er at der produceres spil som stimulerer deres inteligens og sanser, så mit råd er at give ham et børne spil, fx nogle puzzle spil hvor han skal samle ting op og bruge dem senere... der er Magnus og Myggen et godt exempel og alle de andre som er nævnt... det kan godt være de er kedelige for 15 årige Cs gamere, men det er jo heller ikke den målgruppe! :D min nevø på 4 er også helt vild med en lille computer han har fået hvor han lærer at tælle og alfabetet og at udtale forskellige ord som nævnt tidligere...

  • Jeg vil i hvert fald mene at du bør undgår at give ham for voldsomme spil, børn i den alder er slet ikke klar til den slags, og bør derfor ikke udsættes for det.


    Tag evt. et kig inde på download.dk - der findes masser af forskellige enkle spil ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SjQLunD
    Lærerig min r**
    Undskyld sproget, men det er min mening.


    Som teffer siger lærer de det hurtigt.. Man får sgu ikk noget ud af spil som pixeline


    Counter Strike er sq ikke noget spil for en 5-årig! X( - - Det burde da være logik for perlehøns! :roller: :roller: - Så er det sq da bragende ligegyldigt hvad DU kender af tilfælde hvor mindre-årige har spillet den slags
    - Christ :rolleyes: Hvad tænker visse folk med nu om dage?! 8o

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Teffer


    Han søger spil til en 5årig så vil tro det har noget med sagen at gøre?!


    nu quoter du jo til mig... Så derfor spørg jeg om hvad det du siger har, med mit input at gøre?


    Og vil give mikkel helt ret!

    MSI 6701 1024 MB PC 2700 Samsung 2.6 GHz P4 Audigy 2 120 GB Seagate Creative 6.1 

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Krillen


    nu quoter du jo til mig... Så derfor spørg jeg om hvad det du siger har, med mit input at gøre?


    Og vil give mikkel helt ret!


    bare glem det så..



    btw min lillebror har gamet hl, 2 gange... han syntes da det var skægt men nok ik lige i hans smag... han er dog stadig mere til diverse platform spil:D...
    download.dk... der har downloadet en del spil til ham faktisk;) men det er bare demo'er og de bliver ikke brugt flittigt !