HJÆLP! Min comp. vil ikke slukke!

  • Hej! Jeg har et lille problem som jeg har gået med i noget tid. Jeg har spurgt familie og venner til råds, men da de ikke ved hvad der er galt, så vender jeg mig til her >8)


    For at gøre en lang historie kort: Jeg har formateret for nyligt (her for 2 uger siden) og har installeret Windows XP Pro. Tja, men der er noget galt. NEMLIG når jeg trykker på 'Luk computer' lukker den ikke ned, den genstarter faktisk.


    M.V
    Tanok


    (PS: et hurtigt svar vil være dejligt >8))

  • Tak, det skal jeg nok prøve! Men kan man ikke på en eller anden måde få den til at lukke ned normalt? Fordi i længden bliver din løsning måske lidt... 'irriterende'

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Eboy
    Prøv dette: Start -> Kør -> D(eller C eller andet):\WINDOWS\system32\shutdown.exe -s -c "Lukker computeren..." -t 05 -> OK


    Eller endnu bedre: Start > Kør > skriv "cmd" > i kommandoprompten skriv "shutdown -s"


    hvis du ønsker lidt parametre (muligheder) med shutdown, så undlad at bruge paramtere, det vil sige bare skriv "shutdown".


    Grunden til at det er bedre at bruge CMD, er at den har forud indstillede search paths (stedder hvor cmd skal kigge efter programmer til brug i cmd), og man skal derfor ikke til at lede efter dem ;)


    btw: Hvis man vil se hvilke paths cmd bruge, så skriv "path".


    Og dette var så dagens lektion i brugen af cmd :D


    EDIT: Kør har faktisk også forud instillede paths som cmd, så...

  • Jo da ;) På Skrivebordet laver du en ny genvej. Her skriver du så dette som før: D:\WINDOWS\system32\shutdown.exe -s -c "Lukker computeren..." -t 05
    Så kalder du den "Luk computeren" eller hvad du vil og voila - en genvej til at lukke computeren. Og som Recon_99 siger kan du ændre parameterne. Læs mere om det her
    Så kan du evt. lægge genvejen(e) i proceslinjen i Quick start eller hvad det hedder.

  • Tak for jeres indslag, men desværre! Det hjælper ikke >8(


    Det er som om at den lukker ned, men starter så op igen. Altså ligesom at genstarte.. Måske fordi der var fejl på den CD der var Windoes på. Men både min ven og bror har brugt den til at installere Windows på deres comp., og de har ingen problemer.


    Måske skal jeg geninstallere Windows?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Tanok
    Tak for jeres indslag, men desværre! Det hjælper ikke >8(


    Det er som om at den lukker ned, men starter så op igen. Altså ligesom at genstarte.. Måske fordi der var fejl på den CD der var Windoes på. Men både min ven og bror har brugt den til at installere Windows på deres comp., og de har ingen problemer.


    Måske skal jeg geninstallere Windows?


    Måske du bare skal KØBE windows..... ;)

  • Ja ok, jeg køber nok også windows snart >8) Men skal så lige ha' et job først. Tror jeg vil prøve det med at installere Windows igen når jeg lige får tid/lyst


    Tak for hjælpen!!