- LOTR Battle for Middle-earth - Taktikker og Strategier

  • Nogen der har nogle gode strategier eller taktikker?


    Fx sammensætning af en effektiv hær, og hvordan man bruger sådan en. Brug af bygninger fx advanceret Build-quoes...hvornår bygger man hvad, og til hvilket formål...


    Alt er af interesse :) Så kom med jeres tips og tricks.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Hm. Kan da godt li kigge på det når jeg får det indsalleret igen ... Er ikke lige kommet så langt endnu.


    Vil helst ikke begynde at finde på hjemmelavede navne for gutterne da jeg ikke kan huske hvad de alle hedder ... *G* ... :))


    Fndt dog hurtigt ud af værdien i af have nogle gode bueskytter.Som du selv har fundet ud af, så er bl.a. Legolas jo guld værd at have i et slag... ;) ....

  • Jeg har ihf. fundet ud af, at imod infantry, med Gondor, så er det max nice, at have en række rangers...(eller Gondor Archers?) + 2-3 delinger Tower Guards med Shield Formation. Så får de 80% mere defense, og rangers plukker fjenden imens.


    Jeg har ikke leget så meget med Gondor Archers, så ved ikke hvor gode de er i forhold til Rangers?

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

    Rettet en gang, sidst af Berleburg ().

  • overvejer lidt at købe det, men jeg ved sku ikke helt.. sådan op til jul og den slags. det er jo ikke pungen der er den største ;)
    mit indtryk af det er at det ser vældig fint ud. endnu et EA games spil. minder det ikke lidt om C&C Generals?
    nå, men god grafik, de selv samme lyde man finder i filmen, samme styring som Rome:TW, en helvedes masse kampagner. hvad fik jer til at købe det?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Berleburg
    Jeg har ihf. fundet ud af, at imod infantry, med Gondor, så er det max nice, at have en række rangers...(eller Gondor Archers?) + 2-3 delinger Tower Guards med Shield Formation. Så får de 80% mere defense, og rangers plukker fjenden imens.


    Jeg har ikke leget så meget med Gondor Archers, så ved ikke hvor gode de er i forhold til Rangers?


    Et par delinger af fulde opgraderede af gondor archers har jeg gjort en hel del brug af.


    ersonligt har jeg givet dem en meget større rolle en egentlig infantri som eg stort set ikke har noget af hvis jeg kan undgå det. Det jeg derimod har sammen med de archers er en del ryttere ... Kan ikke lige huske hvad de hedder, men de er meget mobile og effektive til "fodarbejdet" ....


    Husk endelig at bruge de point du får til nogle gode skills ... og vælg noget du vil bruge. Syntes det er nice at man bl.a. hist og her lige kan tilkalde en gruppe elver skytter.


    En anden nice lille ting a have i banghånden i en tæt kamp er Gimli´s hoppe-angreb eller hvad man skal kalde det. :)) ... Men nu er der jo flere helte som har et par nice skills i tætte kampe.


    Ser ikke lige ud til at jeg får det game op og køre i dag for jeg kan ikke finde USB-kablet til min externe HDD hvor mine savegames ligger ... og firewire-kablet kan ikke bruges da den bærbare ikke har "stort" firewire-stik som en normal computer jo bruger ... Så det kabel der fulgte med HDD´en i sin tid kan ikke bruges. Trist, men det går jo nok. Har kun 1,5 times prøve i morgen, så har god tid til at shoppe lidt. :clap:

  • Jeg har også gjort god brug af Elven Archers :) De er fantastisk nyttige til lige at tage imod skaden, mens mine egne hær-enheder plukker fjenden :)


    Jeg bruger også Riders meget. De er skide gode til at pløje en masse infantri ned. Dog skal de bare være opgraderet med Heavy Armor og Forged Blades + Skjold (hvis det er Gondor). Så er de rigtig nice. Dog halter det lidt mod Monsters. Der er det nice med Archers med Fire Arrows.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ramaskriget
    overvejer lidt at købe det, men jeg ved sku ikke helt.. sådan op til jul og den slags. det er jo ikke pungen der er den største ;)
    mit indtryk af det er at det ser vældig fint ud. endnu et EA games spil. minder det ikke lidt om C&C Generals?
    nå, men god grafik, de selv samme lyde man finder i filmen, samme styring som Rome:TW, en helvedes masse kampagner. hvad fik jer til at købe det?


    Samme lyde, stemmer og scener/slag fra filmene ... De klip der er mellem de forskellige "baner" er så computer-skabte og ikke lige det flotteste, men gør langt fra noget syntes jeg.


    Imens man spiller kommer der hist og her nogle klip fra filmene i ens "bowl" nede i hjørnet.


    Syntes det er kanont at man kan udkæmpe de slag som har været med i filmene og hvis man er LOTR-fan og ellers fan af den type games, så vil man nok finde en del underholdning i spillet. Det gør jeg ihvertfald.


    Men ja, man kan godt sige at det minder om C&C Generals, men vil ikke lave den sammenligning da det er vidt forskellige atmosfærer og typer games ... Men ja, det er bygget op "synsmæssigt" som C&C Generals og mange andre games ... vil dog hellere sammenligne det med Diablo da vi jo er mere der hen af genre-mæssigt.


    Det der fik mig til at købe spillet var at det byggede på LOTR ... Samt at det er et ala. Diablo adventure-game. Lige min stil.


    FPS-adrenalin er godt, men det der holder mest fat i mig er når der en sjælden gang imellem kommer et godt advanture-game.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Berleburg
    Jeg har også gjort god brug af Elven Archers :) De er fantastisk nyttige til lige at tage imod skaden, mens mine egne hær-enheder plukker fjenden :)


    Jeg bruger også Riders meget. De er skide gode til at pløje en masse infantri ned. Dog skal de bare være opgraderet med Heavy Armor og Forged Blades + Skjold (hvis det er Gondor). Så er de rigtig nice. Dog halter det lidt mod Monsters. Der er det nice med Archers med Fire Arrows.


    Yeah. Nemlig en rigtig god kombi IMO.


    Glæder mig helt til at komme igang med det igen. Men må jo så vente til i morgen. klokken er dog også ved at være film-tid, så det går jo nok.

  • takker grill :)
    har ikke andre LOTR spil så er rimelig fristet.. måske skulle man ønske sig det i julegave, men nu har de fleste købt. og efterhånden også blevet træt af generals ;)

  • Hehe, jeps. Filmtid. Skal se Resident Evil på TV1000 Action kl. 22.00.


    Btw - Når grafikken i BfME kører lidt alá slow-motion, skyldes det FPS drops?


    Hvad spiller folk spillet i? Pt. spiller jeg i den der 1280x960 (kan det passe?) ved Ultra High details. Ved ikke om jeg skal gå en tand mere ned. Så det kører mere flydende.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ramaskriget
    takker grill :)
    har ikke andre LOTR spil så er rimelig fristet.. måske skulle man ønske sig det i julegave, men nu har de fleste købt. og efterhånden også blevet træt af generals ;)


    Jeg har heller ikke andre LOTR-games ... Ventede på der kom det spil jeg ville have. Nemlig dette. :))


    Hvis du tjekker deres website om spillet og ser nogle game-klip osv fra det, så kan du jo danne dig et fint umiddelbart indtryk af spillet.


    En ting jeg dog syntes jeg er rigtige nice som egentlig ikke har noget med selve spillet at gøre, er menuerne.... Top nice IMO.


    Oversigts-kortet over middle earth som man "zoomer" ud til mellem de forskellige slag er nu også nice. Gider en lidt et "overblik" over hvor man er og hvad fanden man laver. Det err dog logisk nok ikke alle slag som er lige så store og fede som Helms Deep, og nogle er endda aaaalt for korte ... Men indtil videre, så syntes jeg det har været okey med nogle små hobby-slag her og der ... Ville måske også gå hen og blive underligt hvis hvert slag tog dagevis ...


    Skulle jo også gerne have mulighed for at gennemføre det før jeg går på pension. :))


    Btw. nogen der har fundet ud af om man har en samlet "sats" eller ligende så man kan se hvor langt man er kommet ? .. Har ikke nørdet så meget ud over selve spillet....

  • Der er lavet 7-8 Video Diaryes, der beskriver spillets mange facetter. De er rigtig gode til at give én et indtryk af spillet.


    Menuerne er bare kanon ;) De kører rigtig nice og er flot lavet. Lækkert!


    Jeg har heller ikke købt noget LOTR spil før dette. Var tæt på med War of the Ring, men jeg mente ikke at det ville tilfredsstille mig, efter at have set filmene. Dette er det eneste LOTR man virkelig kan sidde og hygge sig med for sig selv, i mere eller mindre sit eget tempo. Kan godt lide at have mulighed for at træde ind i LOTR verdenen, til enhver tid jeg har lyst til det :) Uden at man SKAL være på nettet.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless


  • har også set et video review på gamespot.com.. de er nu meget fine. der kan man også få et okay indtryk af hvordan det ser ud og den slags. det er den eneste test af spillet jeg har fundet indtil videre..

  • Så kig hér :) Der er vist noget du kan læse lidt på :P


    http://www.metacritic.com/game…sthebattleformiddleearth/

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Der står da "Read review" ved allesammen?


    Når du scroller ned og ser listen.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Nu har jeg lige fået spillet lidt få kampagner, men er nu kommet til en mission i Rohan, hvor jeg ryde op der. Men der går ikke mere end få minutter, før jeg bliver stormet af horder af monstre med lyssværd og de der alt ædende-heste-lignende-ting. :)


    Og hvordan med indtjening af penge? Prøvede at starte en skirmish mission, hvor man starter med en borg. Skal man bare have farmende til at tjene ind til en, eller er det nødvendigt at storme ud og beskytte de farme man kan bygge rundt omkring?


    Til sidst, Saurons øje... hvad er idéen med, at det kører rundt på mappet?

  • Skynd dig at bygge de nødvendige bygninger. Farmes, Armory, Wells og statuer. Byg din well og din statue, så dine enheder kan bruge deres bonuser mens de er i kamp. Det gælder om at overvinde den angrebsbølge der kommer fra start af. Den vil løbende komme igen og igen indtil du får overskud til at gå til modangreb. Gå efter territorie. Det er en stor fordel at have mest territorie i form af Farmes på de små lokationer. Det giver meget ekstra i pengekassen, og du får lettere ved til sidst at overvinde fjenden.


    Vær koncentreret om din Command. Altså den der viser hvor mange enheder du har og kan have. Falder den for meget, så træk tilbage og bliv helet ved din well.


    Du skal være meget koncentreret om hver enkelt hær. Det er ikke som i så mange andre RTS, hvor du bare masseproducerer flere units. Her spiller det umiddelbart en større rolle, hvor meget XP dine units har, og hvad rank de er.


    Sørg for at opgradere dine ryttere med Forged Blades og Heavy Armor. Dette betyder, at du kan udføre større togter med dem, og udgøre meget mere skade, før de har brug for at trække sig tilbage.


    Byg forsvarsværker ved din borg, i de sider hvor fjenden kommer fra. Efterhånden som du har nok penge i overskud, så byg alle de forsvarsmærker, din borg tillader. Det gør, at du kan tage hele din hær med dig ud på togt, fordi borgen klarer sig selv. Hvis den ikke gør, så send dine ryttere tilbage og rens ud.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Ved ikke om det er fordi jeg bare stinker til det her, eller om jeg bare gør noget basalt forkert. Har ellers normalt ret godt tag på RTS spil. Jeg kan holde dem 10-15 min, men så bliver jeg bare rushet med alt hvad de kan klare. Det er bare en enkelt medium det her.


    Jeg har måske 15-20 normale Gondor soldater, 15 archers oppe på borgen og så nogen af deres elite defensive unit klar. Bruger ofte forsvarsformationen når jeg bliver angrebet på den måde... men virker altid som om jeg er i undertal?

  • Prøv at lukke porten :)


    Og lav istedet Towers på muren, og tag dine archers ned fra muren og lad towers ordne fjenden.


    Jeg har fundet ud af, at hvorvidt porten er åben eller ej, har indflydelse på fjendens angreb.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless