Boot problemer med Amitech Freenote Bærbar!

  • Dav gutter og gutinder, vores familie-bærbar har pludselig problemer med at boote efter at den første gang benyttede fireware-kablet, til at overføre noget video fra et Digital Video Kamera til bærbaren, dog gik denne process fejlfrit. Men efter lidt tid alene begyndte den at larme, og min mor i panik slukkede computeren og derefter tændte den efter 4-5 minutter.


    Den kommer fejlfrit gennem optælling af ram og den tjekker perfekt hvilken HD der er i og vi får også mulighed for at gå ind i BIOS. men hvis vi lader den stå.


    Så kommer den sorte skærm med hvid tekst :


    Checking Boot CD-ROM


    men det forsvinder også viser skærmen :


    No bootable CD in ATAPI CD-ROM


    A disk read error occured
    Press ctrl+alt+del to restart


    Det er det der sker!, jeg har så prøvet efter at gå ind i BIOS og sætte første boot prioritet til HD, men uden succes. :roller:


    Computer Specifikationer :


    Amitech Freenote
    Grundmodul 1 Grundmodul 8640DH 15"
    Processor 1 Intel Pentium 4 2.66GHz 533FSB
    RAM 2 256MB SODIMM DDR RAM (Notebook)
    Harddisk 1 40GB 2.5 IDE harddisk
    Grafik 1 nVidia Geforce 4 420 GO 64MB RAM
    Lyd 1 AC 97 lyd (Onboard)
    Modem 1 HSP 56 modem (Onboard)
    Netkort 1 10/100 Ethernet (onboard)
    Combo drev 1 24/16/8/24 Combo drev slimline
    Skærm 1 15" TFT XGA+ LCD (1400x1050)


    Jeg har overvejet at starte pc'en op i fejlsikret tilstand ( F8 ), men hvad skulle jeg dog gøre der?- jeg ved ikke hvad der forårsagede dette boot-problem! :roller:


    Den indeholder Windows Xp Home Edition, som er 100% originalt og lå på bærbaren den dag vi købte den. Der er ikke fulgt nogle Windows-Xp cd'er med, kun nogle recovery hvis man vil slette alt på harddisken + installere windows/drivere/programmer osv. Det er dog ikke sagen, vi vil beholde dataene på!



    Hjælp?! :roller: