Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

mandag, 13. december 2004, 19:51

Dav gutter og gutinder, vores familie-bærbar har pludselig problemer med at boote efter at den første gang benyttede fireware-kablet, til at overføre noget video fra et Digital Video Kamera til bærbaren, dog gik denne process fejlfrit. Men efter lidt tid alene begyndte den at larme, og min mor i panik slukkede computeren og derefter tændte den efter 4-5 minutter.

Den kommer fejlfrit gennem optælling af ram og den tjekker perfekt hvilken HD der er i og vi får også mulighed for at gå ind i BIOS. men hvis vi lader den stå.

Så kommer den sorte skærm med hvid tekst :

Checking Boot CD-ROM

men det forsvinder også viser skærmen :

No bootable CD in ATAPI CD-ROM

A disk read error occured
Press ctrl+alt+del to restart

Det er det der sker!, jeg har så prøvet efter at gå ind i BIOS og sætte første boot prioritet til HD, men uden succes. :roller:

Computer Specifikationer :

Amitech Freenote
Grundmodul 1 Grundmodul 8640DH 15"
Processor 1 Intel Pentium 4 2.66GHz 533FSB
RAM 2 256MB SODIMM DDR RAM (Notebook)
Harddisk 1 40GB 2.5 IDE harddisk
Grafik 1 nVidia Geforce 4 420 GO 64MB RAM
Lyd 1 AC 97 lyd (Onboard)
Modem 1 HSP 56 modem (Onboard)
Netkort 1 10/100 Ethernet (onboard)
Combo drev 1 24/16/8/24 Combo drev slimline
Skærm 1 15" TFT XGA+ LCD (1400x1050)

Jeg har overvejet at starte pc'en op i fejlsikret tilstand ( F8 ), men hvad skulle jeg dog gøre der?- jeg ved ikke hvad der forårsagede dette boot-problem! :roller:

Den indeholder Windows Xp Home Edition, som er 100% originalt og lå på bærbaren den dag vi købte den. Der er ikke fulgt nogle Windows-Xp cd'er med, kun nogle recovery hvis man vil slette alt på harddisken + installere windows/drivere/programmer osv. Det er dog ikke sagen, vi vil beholde dataene på!

Hjælp?! :roller:

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.